Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Begynner å bli smårar og lurer på om noen der ute vil komme med innspill på denne situasjonen. Jeg og typen var sammen med noen venner i går. Der rakket han ned på sex livet vårt, som har vært så som så i det siste. Ble sjokkert da han gjorde det, jeg anser det som noe veldig privat og sårbart, følte meg veldig utlevert. To av oss bestemte oss for å dra på byen, for å være ærllig hadde jeg ikke lyst til å være sammen med ham noe mer den kvelden. Jeg drar hjem i to-tiden, snakker med ham og spør når han kommer hjem. Han sier han skal komme straks. Jeg sovner og våkner kl 730. Han er ikke der. Jeg ringer, og tlf hans er slått av. En halv time senere kommer han. Han hadde da sittet oppe og drukket hele natten sa han, men virket ikke noe full. Jeg spurte hvorfor han ikke hadde ringt/mld meg og fortalt at han ikke kom hjem, det hadde han ikke gjort for han ville ikke vekke meg... Jeg sier sa at jeg er veldig skuffet og såret over hva han sa kvelden før, og som vanlig blir han irritert over å bli kritiset. Han tar dyna og går ut på sofaen, mens han sier unnskyld på en sarkastisk måte. To min senere snorker han, mens jeg blir liggende våken å gruble. Da han våkner tar han ikke noe intiativ til å prate om det, virker helt totalt likegyldig. Jeg er kjempelei meg, ikke bare over hva som har skjedd men også måten han hånterer det på. Etter en stund spør han meg om når jeg har tenkt til å prate med han igjen. Jeg sier at jeg ikke ignorerer ham (hater kalde isfronter) men at jeg er kjempelei meg over det som har skjedd og at jeg trenger litt tid på å fordøye det. Åja er svaret jeg får . Jeg spør ham igjen om hvorfor han ikke en gang kunne sende meg en mld om at han ikke kom hjem, og han blir da sint. Sier jeg bare maser og maser, kan jeg ikke skjønne at han hadde det bra der og kan ikke jeg unne han det.? Og han har jo sagt unnskyld alt, hva faen mer vil jeg ha. Hver en ting han gjør galt blir alltid snudd mot meg. jeg skal helst ikke nevne det, og gjør jeg det så maser jeg og han blir irritert over at ikke han bare kan gjøre alt som han selv vil. Veldig takknemlig for innspill på denne situasjonen. Er det jeg som overreagerer, eller han som er totalt likegyldig. Virker for meg som han driter totalt i at han har såret meg -noe som sårer enda mer..
Gjest d'Arc Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Han gjør som han vil ja. Han virka ikke full, sier du? Hva tror du egentlig han har gjort?
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 Synes det virker som at du maser og gjentar for mye. Men han virker unnvikende og da...
Gjest d'Arc Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Synes det virker som at du maser og gjentar for mye. Men han virker unnvikende og da... ← Det er ikke rart man maser når man aldri får et klart svar. Og når situasjonen i tillegg er mistenksom.
Gjest Bare innom Skrevet 9. juli 2006 #5 Skrevet 9. juli 2006 (endret) Jeg reagerer veldig på at han utleverte deres sex-liv til et vennepar. Dette er direkte respektløst! Når han i tillegg reagerer på denne måten i etterkant, så lurer jeg på om han kan ha dårlig samvittighet for noe? Angrep er jo det beste forsvar... Kanskje han angrer på måten han oppførte seg på, men ikke vet helt hvordan han skal takle det, det er ikke alle som klarer å innrømme at de har gjort en feil selv om de vet at de har "driti seg ut". Han håpet kanskje at du skulle ha glemt alt om han holdt seg unna noen timer? Jeg synes ikke du overreagerer, du skal ikke finne deg i å bli behandlet respektløst. Var dette første gang så bør du kanskje snakke med ham når dere begge errolige, fortalt ham hvordan du opplevde situasjonen, og håpet på at han klarte å se det fra din side. Er dette noe som skjer til stadighet så tror jeg du bør stille deg spørsmålet om han er den rette for deg. Endret 9. juli 2006 av Bare innom
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #6 Skrevet 9. juli 2006 jeg synes ikke du maser eller overreagerer. du vil jo ha et svar fra fyren, og det fortjener du. når du våkner opp og han ikke er der, blir man jo redd. og det er vanlig å gi beskjed. han behandler deg respektløst her. og ihvertfall når han utleverer deres sexliv. det er noe personlig, og privat. sitt deg ned og snakk med han. si hva du føler og tenker, at han såret deg veldig. be han lytte. krev det. forlang det.
Gilette Skrevet 9. juli 2006 #7 Skrevet 9. juli 2006 For en ekkel situasjon.. På meg virker det som om han sitter med "makta", og tråkker på følelsene dine. Du er helt nødt å sette ned foten og fortelle hva du er verdt og hvordan du godtar å bli behandla. I mine øyne er det å utlevere noe så privat og ja, sårbart som sexlivet deres utrolig krenkende og respektløst! Ikke godta det, jeg ville iallefall ikke ha gjort det.
Xora Skrevet 10. juli 2006 #8 Skrevet 10. juli 2006 Dersom jeg hadde hatt en type som hadde rakket ned på vårt sexliv ovenfor våre så hadde jeg blitt forbanna, og det hadde blitt LENGE til han hadde fått seg noe igjen. Og at han samme natta blir borte til neste dag så hadde jeg vært eksplosiv. Syns ikke du maser eller krever for mye av han her. Har full forståelse for at du blir lei deg. Jeg har ikke noen gode råd å komme med, kjenner meg litt igjen i forholdet jeg hadde med min x. Men håper dere får snakket ordentlig ut og at han slutter å angripe for å forsvare seg. Sånt blir det aldri noen god kommunikasjon ut av. Lykke til og føler med deg.
Gjest gjest1 Skrevet 10. juli 2006 #10 Skrevet 10. juli 2006 Kvitt deg m den fyren. Oppførselen hans er, etter min standard, HELT uakseptabel. Det går bare ikke an å behandle folk på den måten. Rart at noen finner seg i slik oppførsel fra en partner...tenk hvis en venninne av deg hadde utlevert sexlivet ditt og vært taus/vrang/sur? DA hadde du nok reagert. Så derfor- reager nå også. Folkeskikk gjelder alle- også kjæresten! Og han typen din har litt å lære ennå, tror jeg...
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #11 Skrevet 10. juli 2006 Rakket han ned på deres sexliv som ligger litt nede nå, eller rakket han ned på deg og dine prestasjoner i senga? Jeg har også hørt venner fortelle i halvfylla om forskjellige ting, men jeg har ikke brydd meg og det har blitt til at det er blitt fleipet bort. Det er ikke noe jeg hører ofte, men hvorfor gikk han i forsvar og ble borte hele natta uten å virke full? Har du snakket med han? Kanskje han var flau, men han høres veldig umoden ut som går i forsvar og ble borte hele natta med mobilen avslått når han først er så modig at han tør å diskutere sexlivet deres... Kanskje han var overmodig i fylla og skulle legge skylda på deg, men dagen etterpå oppdaget han vel kanskje at han har like mye skyld i at sexlivet ikke er på topp. Jeg har hørt mange si mye rart når de ikke er edru, og ofte ting som er pinlig for den andre partneren, men i min omgangskrets blir det fleipet bort og ingen bryr seg. Det er vanlig at sexlivet ligger nede av og til, men det hjelper ikke å fortelle det til naboen. Har du snakket med han, eller er han like bitende?
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #12 Skrevet 10. juli 2006 Han virker bedriten spør du meg. Sexlivet er ganske privat å bør være mellom dere, så sant ikke begge er enig om å snakke om det. Noen er jo det. JEg hadde en type en gang.. hangla med oss. Plutselig fikk jeg høre med av en venninne, at typen min hadde fortalt typen hennes at man måtte jo ha gullpikk for å komme inn på meg.. Det såra meg dypt
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #13 Skrevet 10. juli 2006 Typen min ble skikkelig sur da jeg spurte om ting. Jeg fikk alltid unnvikende svar, og han gikk mye i forsvar. I dag er det slutt, etter mye frem og tilbake. Men jeg tror ikke man er skikkelig glad i kjæresten sin om man ikke behandler henne med respekt. Det gjorde ikke min, og det kom for en dag at han ikke hadde spesielt sterke følelser for meg lenger.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #14 Skrevet 10. juli 2006 Begynner å bli smårar og lurer på om noen der ute vil komme med innspill på denne situasjonen. Jeg og typen var sammen med noen venner i går. Der rakket han ned på sex livet vårt, som har vært så som så i det siste. Ble sjokkert da han gjorde det, jeg anser det som noe veldig privat og sårbart, følte meg veldig utlevert. To av oss bestemte oss for å dra på byen, for å være ærllig hadde jeg ikke lyst til å være sammen med ham noe mer den kvelden. Jeg drar hjem i to-tiden, snakker med ham og spør når han kommer hjem. Han sier han skal komme straks. Jeg sovner og våkner kl 730. Han er ikke der. Jeg ringer, og tlf hans er slått av. En halv time senere kommer han. Han hadde da sittet oppe og drukket hele natten sa han, men virket ikke noe full. Jeg spurte hvorfor han ikke hadde ringt/mld meg og fortalt at han ikke kom hjem, det hadde han ikke gjort for han ville ikke vekke meg... Jeg sier sa at jeg er veldig skuffet og såret over hva han sa kvelden før, og som vanlig blir han irritert over å bli kritiset. Han tar dyna og går ut på sofaen, mens han sier unnskyld på en sarkastisk måte. To min senere snorker han, mens jeg blir liggende våken å gruble. Da han våkner tar han ikke noe intiativ til å prate om det, virker helt totalt likegyldig. Jeg er kjempelei meg, ikke bare over hva som har skjedd men også måten han hånterer det på. Etter en stund spør han meg om når jeg har tenkt til å prate med han igjen. Jeg sier at jeg ikke ignorerer ham (hater kalde isfronter) men at jeg er kjempelei meg over det som har skjedd og at jeg trenger litt tid på å fordøye det. Åja er svaret jeg får . Jeg spør ham igjen om hvorfor han ikke en gang kunne sende meg en mld om at han ikke kom hjem, og han blir da sint. Sier jeg bare maser og maser, kan jeg ikke skjønne at han hadde det bra der og kan ikke jeg unne han det.? Og han har jo sagt unnskyld alt, hva faen mer vil jeg ha. Hver en ting han gjør galt blir alltid snudd mot meg. jeg skal helst ikke nevne det, og gjør jeg det så maser jeg og han blir irritert over at ikke han bare kan gjøre alt som han selv vil. Veldig takknemlig for innspill på denne situasjonen. Er det jeg som overreagerer, eller han som er totalt likegyldig. Virker for meg som han driter totalt i at han har såret meg -noe som sårer enda mer.. ← Sorry uttrykket, men fy fan for en drittsekk! Han hadde jeg dumpa tvert. Skjønner det er vanskelig for deg, men tror nok du har det mye bedre uten han Min gjetting er at han har vært utro, jeg kjenner dette igjen. Eksen min rakket også ned på vårt sexliv foran hans venner uten at jeg var til stede (Jeg fikk høre det fra dem senere). Nei, gi ham et trykk i ræva og be ham finne noen andre å kritisere, dette bør du ikke tolerere. At han ikke tåler å bli kritisert, men du skal tåle all dritt fra ham, viser at han ikke er verdt å satse på. Dette blir jo uansett liggende å gnage på forholdet, så dersom han ikke vil prate, blir det ikke løst. Han håper sikkert at du skal glemme dette for at han skal kunne fortsette. Da tror han at han kan gjøre som han vil med deg. Lykke til, håper det ordner seg for deg.
Gjest Gjest_mars_* Skrevet 13. juli 2006 #15 Skrevet 13. juli 2006 Som folk kritiserer utenom å ha mer kjennskap til hva det kan dreie seg om her a! Du som startet tråden bør tenke på det faktum at hvis sex-livet fungerer i et forhold, teller det 10%. Mens om det IKKE fungerer, teller det 90%! Som kjent er det flere sider en 1 av en sak, og om mannen din hadde lagt ut sin side av saken her, så hadde det sikkert vært like mange 'sympatisører' som hadde skrivd 'gå fra henne' / 'du fortjener bedre' til han! Å være i et forhold der sex er et problem, tærer jævlig, det kan de som har opplevd det skrive under på.. Skjønner at du trenger å få ut din frustrasjon.. Skriv det heller ned på et ark, tenk litt igjennom det. snakk med ham. Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #16 Skrevet 13. juli 2006 Kanskje han har slitt med dette i lang tid, og er en typisk mann som ikke er flink til å diskutere problemet med deg? Og så plumpet det bare ut når dere var sammen med vennene? Hvis det er gode venner, kanskje han synes det er lettere å snakke med dem / kameraten(e) sin(e) enn deg? Kanskje han har sittet oppe og diskutert med en kamerat hele natten? Hvis dette ikke løser seg, og du vil ha sikkerhet, kan du jo bare spørre vennene der i et passende øyeblikk om hva som egentlig skjedde etter at du var gått hjem? Og siden han synes det er vanskelig å ta opp dette med deg, som står ham så nære, blir han litt snurt når du maser om det? (Jeg skjønner deg veldig godt, altså, hadde blitt svært usikker og mistenkelig selv, men innerst inne vet jeg at menn ikke alltid kommuniserer på den måten som virker mest logisk og fornuftig sett fra en kvinnes synspunkt...)
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #17 Skrevet 4. august 2006 Vil bare takke til alle som har tatt seg tid til å svare Forholdet våres er nå slutt, han flytter ut ila helgen. Nok er nok. Føler meg litt tom og utenpå meg selv akkuratt nå, men tiden leger alle sår så...
Gjest Grønn Frosk Skrevet 4. august 2006 #18 Skrevet 4. august 2006 Det går over. Jeg tror nok du vil klare deg bedre uten ham
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå