Gjest utlogga bruker Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Huff... Har gått på tetracyklinkur i tre mnd nå, men er enda plaget av kviser Hvor lang tid tar det før jeg er kvisefri? Fikk Dalacin i tillegg, men den funker ikke, har hørt mye positivt om Skinoren, kan legen gi meg resept for dette over telefon? Eller må jeg ha time? Det kan jo ta så lang tid i ferien Og for å toppe det hele har jeg fått meg en fin pigmentflekk på overleppa! Ser ut som om jge har bart. Trodde det selv og først, så jeg fjerna hårene, men overleppa var jo like brun fremdeles... Enda jeg har brukt solfaktor 60 de siste 6 ukene, så føler jeg at den blir mer fremtredende. Kan legen gi meg noe mot dette og? Eller må jeg henvises til hudlege da? Er det eventuelt noen "over the counter" produkter som hjelper mot dette? Håper noen har noen svar til meg, føler meg som et monster i ansiktet nå og prøver å skjule det hele tiden På forhånd takk.
Saeria Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 (endret) Jeg var ganske så frustrert jeg også etter jeg hadde gått på tetracyklinene i 3 måneder uten vesentlig forbedring på ryggen. Hudlegen jeg da gikk til sa at det kunne gå opp til 6 måneder før jeg fikk noe godt resultat. Jeg får fremdeles hudormer, både blackheads og whiteheads, på ryggen, litt på brystet og i ansiktet. Men det har bedret seg litt etter jeg fikk resept på Skinoren av hudlegen. Går jeg med bar rygg? Nei, ikke enda. Jeg håper jeg snart blir såpass fin at jeg kan det. Jeg får fremdeles noen småkviser på ryggen og skuldrene. Sånne som blir knallrosa/røde. Basiron og Dalacin funket heller ikke på meg. Noe som har hjulpet meg veldig mtp. ansiktshuden er gode produkter. Jeg bruker Exuviance rens, dagkrem og nattkrem. Jeg renser huden to ganger daglig. En gang i uka peeler jeg huden og legger en god ansiktsmaske fra Dermalogica. Selv om jeg har fet hud, er nemlig det øverste laget av huden tørt. Det kan komme av at jeg har eksem, av tetracyklinene eller at den bare er sånn. Derfor bruker jeg ikke MD Formulations. Dessuten har jeg gått over til å bruke I.D. make up. Det har hjulpet betraktelig, da de produktene er godt egnet til en fet/uren hudtype. At den i tillegg er 100% ren/naturlig ogfri for alskens dritt gjør sitt til at porene i huden ikke tettes og danner kviser. At sminken varer utrolig lenge er også et kjempepluss. :-D Hvis det er lang ventetid på å komme til hos legen, så ville jeg faktisk betalt de ekstra kronene for å komme til en privat hudlege. H*n kan hjelpe deg videre med supplementerende behandling, og gi en sterkere faglig bedømming av huden din. H*n er jo tross alt spesialist. Håper du får skikk på huden din, jeg vet selv hvor ødeleggende det er for selvbildet/selvfølelsen å ha uren hud. Det er ikke noe moro å måtte ta ekstra hensyn til f.eks. hva en tar på seg, for at en ikke ønsker å vise hudproblemene til hele verden. Endret 9. juli 2006 av Saeria
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 Aberela er en hudsalve som hjelper mot uren hud og pigmentflekker. Kjøpes på resept som du kan få hos fastlegen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå