Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at jeg har vært og sett på 2 leiligheter. Jeg er svært intr i leil. A men "tar til takke" med leil. B hvis jeg må.

Hva hvis jeg sier at jeg vil ha B og deretter ombestemmer meg fordi jeg likevel har fått A?

Noen mener at jeg da mest sannsynlig må betale 1 mnd husleie for B selv om jeg ikke har skrevet kontrakt ennå.

Er det slik? Håper det er noen her som kan litt om dette.

På forhånd takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takker du ja så må du betale ut oppsigelsestiden, om den er 1 eller 3 mnd...

Skrevet

Selv om jeg ikke har skrevet kontrakt med utleieren?

Gjest Gjest
Skrevet
Selv om jeg ikke har skrevet kontrakt med utleieren?

muntlig avtale er like bindende, men han gidder kanskje ikke dra deg for retten. hvis det er det det koker ned til. synes ikke det er rett å si ja til to av noe som helst, enten det er kjærester, leiligheter eller jobber... du får lære deg å velge den ene og håpe på det beste

Gjest gjest1
Skrevet

Uten skriftlig kontrakt er det lite å få gjort med for utleier, men det er jo ganske kjipt gjort, da. Men det var jo ikke det du spurte om, så svaret er nok at ja, det går.

Skrevet

Jeg takket ja til en leilighet, men jeg syntes egentlig den var trist og det luktet mugg, så jeg dro tilbake like etterpå og sa jeg ikke hadde råd og måtte finne en annen. Det gikk bra. Kanskje litt sleipt, men... Og ikke sikkert det går.

Skrevet

Takk for svar.

Dette var et tenkt tilfelle da jeg ennå ikke har fått et eneste tilbud på leilighet. Jeg har sett på flere men dessverre er eierne irriterende sløve med å gi tilbakemelding.

I dag skal jeg se på enda en og håper at jeg får napp denne gangen.

Gjest Gjest
Skrevet
muntlig avtale er like bindende, men han gidder kanskje ikke dra deg for retten. hvis det er det det koker ned til. synes ikke det er rett å si ja til to av noe som  helst, enten det er kjærester, leiligheter eller jobber... du får lære deg å velge den ene og håpe på det beste

Dette er helt riktig. Hvis det blir rettsak må du under ed forklare deg for tingretten, og en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig.

Tenk hva dett koster for utleier, å måtte arrangerer ny visning, siden du ikke følger opp avtalen.

Synes heller du skal satse på den beste leiligheten hvis du så gjerne vil bo der, og si nei til det nest beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...