Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har et skkkelig utbrudd av kviser nå. Får mensen i neste uke...

Lurer på hva dere gjør av nødhjelp i slike tilfeller? Jeg har allerede tatt peeling og ansiktsmaske. Det hjelper, men er det OK å ta det hver dag en periode framover, eller vil det bare irritere huden? Jeg passer selvsagt på å smøre huden godt inn. Problemet nå i disse dagene er at det føles som det bare popper og popper fram med urenheter :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bruk av talgmaske ofte vil få huden til å produsere enda mer talg. Bruk heller masken på de enkelte kvisene da, viss det er slike innebygde kviser

Gjest Gjest
Skrevet

pudre godt med potetmel, det tørker ut kvisene.

Gjest Gjest
Skrevet

å se ut som et lik :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Problemet er jo at jeg tidligere har slitt veldig med tørr hud pga ekstrem uttørring av kvisene. Jeg er ikke lenger ung, så jeg har mer voksen hud enn en tenåring. Men akkurat før mensen er det visst ikke grenser hvor mange urenheter som dukker opp.

Nesten så jeg vurderer å gå til legen for å få p-piller :sur:

Skrevet

mitt råd er hvertfall at du IKKE må pille på kvisene. Jeg har selv mye kviser, og det blir verre om man piller. (ja, jeg vet, ikke lekkert å gå rundt med gule kviser i trynet, men det blir verre om du piller!) ellers vil jeg ikke råde deg til å tørke ut kvisene heller, hvertfall hvis du har hatt problemer med uttørket hud tidligere. Bare fortsett renserutinene, og ta det me ro. (det er det jeg sier til meg selv hele tiden, for jeg stresser så jææævla mye pga kvisene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...