Gå til innhold

Pynt i kirken

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva gjorde / gjør dere i forhold til pynt i kirken?

Er det vanlig å pynte benkene eller holder det med to store blomsterdekorasjoner framme i koret (og selvsagt noe pynt på kirketrappa).

Noen som har bilder som de vil vise fram så jeg kan få litt tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja! Henger meg på denne! Vil gjerne se bilder av kirkedekorasjoner hvis noen har det! :)

Skrevet

Det var meg over. Var plutselig logget ut. :forvirret:

Skrevet

Vi skal ha bjørkeris utenfor kirken, synes det er veldig pent og enkelt. Inne i kirken skal vi pynte med blomsterdekorasjoner ved alteret, og ved de 2-3 fremste benkene. Vil ikke overpynte, vi da...

Skrevet

Takk for svar Lassie.

Vi har også tenkt på bjørkeris utenfor kirken. Siden jeg er fra Norge og han fra Island tenkte vi å ha et norsk og et islandsk flagg i hver krukke (evt melkespann).

Vi vil heller ikke overpynte, så et par store dekorasjoner helt framme er kanskje nok. Så skal brudepikene våre strø roseblader på vei opp kirkegangen :)

Gjest Gjest
Skrevet

vi pyntet ikke i kirken i det heletatt...

kun en urne med peoner utenfor kirkedøra...

Gjest nevèsta
Skrevet

Vi hadde to (litt) store rosebuketter på alteret - ellers syns vi kirka var fin nok i seg selv. Satset heller på å bruke penger på å pynte lokalet, der vi skulle være en del flere timer...

Gjest Fruktkake
Skrevet

Vi hadde to oppsatser med mãrthaliljer stående på gulvet framme, en bukett med roser og liljer på alteret, og kubbelys ved søylene. Fra før stod det krukker med blomster på kirketrappa.

Skrevet

Vi hadde ingen pynt i kirken. Gikk fint det og!

Spare der man spare kan :ler:

Skrevet

Vi skal ha roseblader opp midtgangen og to blomster oppsatser ved alteret. enkelt og greit! :)

Skrevet

Maja23; kjøper dere sånne falske roseblader eller?

Skrevet

Gifter oss i januar, da er tulipaner veldig billig og kommer derfor til å pynte hver benkerad med dette. Har tenkt å henge reagensrør med litt vann i på hver benke stolpe.

I tillegg pyntes kirken med masse lys.

Var i bryllup i mai, da var kirken nydelig pyntet med bjørkeris. Bare satt i urner langs kirkegulvet.

Skrevet
Maja23; kjøper dere sånne falske roseblader eller?

Ja tenkte på falske roseblader. ser for meg masse søl om vi skal bruke ekte roseblader og alle gjestene som skal gå ut etterpå :ler:

Skrevet
Hvordan festet dere vasen/potten til benken?

Vasene var noe kirken hadde og det er et slags metallfeste man fester over benkekanten og så setter vasen oppi etterpå. Sjekk md kirken om de har noe sånt, vet at mange kirker har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...