Plonk Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Pass på hva du smører inn poden med i sommervarmen. Solkremer kan inneholde hormonforstyrrende og allergifremkallende stoffer. Jeg fant denne testen hos VG og har ryddet vekk to solkremer vi bruker til toåringen i heimen... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=121994
Tusenfryd Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Og her forsvinner Cosmica sin Fatter ikke hvorfor de ikke kan lage skikkelige ting!
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 Jeg gikk over til babyline shampo/bad etter jeg leste hvor mye dritt det var i eks. natusan. Nå blir det også solkrem fra babyline heretter...
Tusenfryd Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Er det generelt mye dritt i Natusan? Vi bruker nesten bare det vi... Kanskje gå over til Babyline vi også da - på alt. Nå kupper jeg tråden til Plonk her, men føler meg litt u-utdannet med behov for opplysning.
Tusenfryd Skrevet 9. juli 2006 #5 Skrevet 9. juli 2006 Beskyttelsesevne er ikke vurdert, står det... jammen ikke lett å vite hva som er bra. Vi vokste opp vi også, vi som løp nakne med bare solhatt på og som ble smurt med spenol når det knep...
afr0dite Skrevet 9. juli 2006 #6 Skrevet 9. juli 2006 Uff, jeg hater sånne skremselspropaganda artikler!!! Hadde de virkelig vært SÅ ille, ville det jo ikke vært tillat å selge produktene! Må føye meg i rekken til Tusenfryd altså... Det er blitt folk av oss også!
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2006 #7 Skrevet 9. juli 2006 (endret) Er det generelt mye dritt i Natusan? Vi bruker nesten bare det vi... Kanskje gå over til Babyline vi også da - på alt. Nå kupper jeg tråden til Plonk her, men føler meg litt u-utdannet med behov for opplysning. ← Inntrykket jeg har fått er at det er mye dritt i natusan ja.... Det var mye skriverier om det for 5 år siden da datteren min var baby. http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=1822 Endret 9. juli 2006 av slurry
Gjest lilletroll Skrevet 9. juli 2006 #9 Skrevet 9. juli 2006 Det står i testen at de aller aller fleste holder hva de lover når det gjelder beskyttelsesevne. Jeg valgte å kaste den fra natusan vi hadde, og gikk til innkjøp av den fra babyline.
Chiquita Skrevet 9. juli 2006 #10 Skrevet 9. juli 2006 I fjor testet de beskyttelsesevne. Jeg har bladet med testen her dersom noen ønsker et kort referat. For å si det slik, så er beskyttelsesevnen mye viktigere for meg, enn det som ble testet denne gangen... (har hørt om flere som har kjøpt årets best-i-test, og som har blitt røde, selv om de smører etter anbefalingene... Så jeg har ikke så stor tro på denne)
afr0dite Skrevet 9. juli 2006 #11 Skrevet 9. juli 2006 I fjor testet de beskyttelsesevne. Jeg har bladet med testen her dersom noen ønsker et kort referat. For å si det slik, så er beskyttelsesevnen mye viktigere for meg, enn det som ble testet denne gangen... (har hørt om flere som har kjøpt årets best-i-test, og som har blitt røde, selv om de smører etter anbefalingene... Så jeg har ikke så stor tro på denne) ← Men det er jo ikke bare smøre-anbefalingene som teller. Kommer jo an på hudtypen også, og tiden man er eksponert i solen. Jeg aner ikke hva anbefalingene er, men jeg smører meg hver gang jeg kjenner at solen begynner å ta litt ekstra. Blir veldig sjeldent rød. Tror uansett det viktigste er å bruke sunt vett når man er i solen. Mon tro hva de brukte FØR solkremen kom? :klø:
Chiquita Skrevet 9. juli 2006 #12 Skrevet 9. juli 2006 Kommer jo an på hudtypen også, og tiden man er eksponert i solen. ← Det er jo dette som legges til grunn for smøre-anbefalinger. Og til små barn så er det vanskelig å smøre slik du sier. De har jo ikke så lett for å si ifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå