Gå til innhold

Haster!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Oppdaget at jeg har røkelaks som går ut på dato imorgen, og ber derfor om gode middagstips for å få spist opp denne! Har allerede spist laks på brødskive med majones og sennep, og ønsker spennende innspill utover laks og eggerøre.

Det blir 2 middager for meg for å få spist opp biten, og den holder seg jo ut morgendagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkel røkelakspai: 1 kg kokte poteter moses med 40 g smør og ¼ kopp rømme. Bland med 200 g grovhakket røkelaks, 1 eggeplomme, 2 eggehviter og finhakket vårløk. Fordel i en springform og pensle overflaten med en eggeplomme. Stek ved 200 grader i ca 25 minutter.

Wraps med røkelaks: Bruk tortillalefser som fylles med røkelaks, grillet paprika (hel paprika grilles i ovn til skinnet er svart, pakk i plast 5 minutter, dra av skinnet og skjær kjøttet i strimler), stekte skiver av squash og aubergine og ruccolasalat. Drypp sitronsaft over før tortillaen rulles sammen. Kan gjerne bruke f.eks. guacamole på også.

Pasta med kremet røkelakssaus: Kok opp en kartong matfløte og rør noen spiseskjeer snøfrisk med dill i fløten. La koke til fyldig konsistens. Smak til med presset sitron, hakket dill og gressløk og salt og pepper. Vend inn strimlet røkelaks og server med kokt pasta.

Skrevet

Laksesalat...

Vi bruker sukkererter, røkelaks, avocado, grønn salat, sitronsaft og dill til pynt.

forvell sukkererter og kjøl dem raskt ned. Skjær avocado i skiver og hell litt sitronsaft over bitene. Lag en seng av grønn salat legg på sukkererter, avocado og laksestrimler. Pynter til slutt med dill.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk til begge to! Idag blir det pasta a la Arkana. I morgen tror jeg det blir salaten til Bobeline, må bare handle avocado og sukkererter først. Tusen takk!

Skrevet

Jeg har spist en thaiwok med røkelaks i, selv synes ikke jeg det var det beste jeg har smakt, men de fleste andre som spiste så ut som om de likte det.

Tror det var noe hvitløk og ingefær i det i tillegg til grønnskakene. Så hadde vi eggenudler til...

Kan jo prøve det ut om du tørr???

Skrevet

Røkelaks servert med kokte poteter, brokkoli og sennepssaus er også veldig godt til middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...