Gå til innhold

Hva er en god kollega?

Gjest nervøs gjest

Anbefalte innlegg

Gjest nervøs gjest

Hei!

Sitter her og grubler på hvilke spm jeg kan komme til å få på mitt 2. jobbintervju i morgen... Første gang fikk jeg egentlig ingen spm om mine positive og negative sider, eller hva jeg feks mener er en god kollega. Har tenkt ut svar på de fleste andre spm tror jeg...

Hva hadde du svart på dette spørsmålet?

Dere som har peiling; er det mange de tar inn til 2. gangs intervju?

Eller er det sånn at det kanskje står mellom 2 kandidater?

På forhånd tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cosmic Girl

På 2. gangs intervju pleier jeg selv å ta inn 2, maks 3, som har utmerket seg.

Høres veldig fornuftig ut å fokusere på det du gjør. I intervju 1 bruker jeg ofte mye tid på å kartlegge kompetanse, og om vedkommende har den kunnskap jobben krever.

Etter første intervju vet jeg jo om personen er kompetent til stillingen eller ikke, og forsøker derfor gjerne å kartlegge personligheten, forventninger til jobben, miljø, etc, samt hvordan personen ville reagere i visse situasjoner. Det viktigste for meg i 2.gangs intervju er å kartlegge hvordan personen vil passe inn i miljøet, stillingen og selskapet ellers.

Lykke til i morgen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-5 stk tas inn på 2. gangs intervju (det er jo lov til å spørre også da, hvor mange de snakker med). Så gratulerer med at du har kommet så langt! :klappe:

For oss er 2. gangsintervjuet en viktig anledning til å bli mer kjent med personen og personligheten. Du har helt klart kvalifikasjonene som skal til, nå er det viktig for bedriften å se hvordan du passer inn i miljøet og om du vil være en god medarbeider som gir det lille ekstra.

Min erfaring fra "den andre siden" er at det er viktig å være positiv og ærlig. Vi hadde en på intervju som bare ga de "korrekte" svarene, og hun røk rett ut. Ikke forvent at de som intervjuer deg umiddelbart deler din humor, så vær forsiktig med sarkasme og ironi.

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nervøs gjest

Tusen takk for svar :)

Da får jeg bare prøve å slappe av så godt jeg kan i morgen og være meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...