Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Vi har planer om å beise huset i en annen farge. Når er "siste" frist å gjøre det før høsten. Vi bor på Østlandet.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Så vidt jeg vet bør huset ha vært tørt 2-3 dager, og nattetemperaturen må ikke gå under 5 varmegrader. Så eksakt dato er umulig å si. Spør på fargehandelen, eller les på en gammel boks med beis.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 Kommer helt an på været også, så jeg ville ikke utsatt det lengre enn nødvendig. Du kan f.eks ikke beise i regnvær, det må ikke være for kaldt, og det er stor fare for matte områder om det ikke er varmt og tørt nok. Beising tidlig om morgenen når det er rå luft, egner seg ikke, men heller ikke på ettermiddagen siden det da går mot en kjøligere tid på døgnet. Ville ikke strekt meg lenger enn slutten av september, men da må du være klar til å utnytte de dagene som har fint beisevær. Det kan gå bra i oktober også, men ville ikke tatt sjangsen.
Gjest Dingo Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Tja... bare veggen er tørr så kan du faktisk beise/ male året rundt med oljebeis, oljedekkbeis og oljemaling. Mens akrylmalinger trenger minst 5 grader i veggen. Men som de sier over her, så er det stor fare for duggmatting på veggene, hvis ikke malingen/ beisen har fått tørr hinne før det dugger om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå