Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har kjøpt denne cd'en etter å ha sett Walk the line. Har aldri hørt på Johnny Cash før jeg så filmen, (bortsett fra Hurt) men siden Walk the line må være årets film så slo jeg til med denne platen. Og fy søren, jeg må bare få det ut; noe så bra! Når man vet litt om historien bak Johnny Cash og lytter på tekstene på denne plata så er det så man grøsser på ryggen. Den er så enkel, naken og personlig. Bare tanken på at han lagde denne mens han var dødssyk og at han hadde mistet konen sin gjør det så sårt, men vakkert. Denne anbefales på det sterkeste!!!

Måtte bare få det ut! :smile:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cash er genial han. Sier jo sitt når jeg, min far og min bestefar kan like samme artisten...

Skrevet

Jeg ble ikke videre imponert over Cash etter å ha sett filmen. Hurt er en nydelig sang, og det kunne jeg fastslå uten ha sett filmen. Men det vi hørte i filmen var ikke særlig stort. Ring of fire er jo bra, men den er det jo June som skrev.

Cash hører til den gjengen (Elvis og Jerry Lee Lewis) som turnerte, dopet og lå med unge jenter, så det overrasket ikke meg at de var med i filmen og turnerte sammen. Og Elvisskuespilleren kunne jo ikke vært dårligere...

Hva hadde Cash vært uten June? Ingenting, karrieren hadde dødd ut med en gang. Den brilliante her er June.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ble ikke videre imponert over Cash etter å ha sett filmen. Hurt er en nydelig sang, og det kunne jeg fastslå uten ha sett filmen. Men det vi hørte i filmen var ikke særlig stort. Ring of fire er jo bra, men den er det jo June som skrev.

Cash hører til den gjengen (Elvis og Jerry Lee Lewis) som turnerte, dopet og lå med unge jenter, så det overrasket ikke meg at de var med i filmen og turnerte sammen. Og Elvisskuespilleren kunne jo ikke vært dårligere...

Hva hadde Cash vært uten June? Ingenting, karrieren hadde dødd ut med en gang. Den brilliante her er June.

TS her! Det er jo det filmen handler om jo! June reddet jo Cash! Og har du hørt denne siste cden eller? Hvis man tenker på Cashs oppturer og nedturer (spesielt) og Junes kjærlighet og utholdenhet så er det ganske rørende. Det er forressten ikke noe rart du ikke hørte Hurt i filmen, den er nyere enn den tiden filmen handlet om. ;)

Skrevet

Filmen var bra, ingenting å si på den. Men den gjorde meg ikke videre imponert over Cash som person. Jeg savnet ikke å høre Hurt i filmen, nettopp fordi den er fra 2003. Men jeg mener produsenten burde spilt den på slutten, under rulleteksten, som en hyllest til June og det livet de to levde sammen. Og siden begge to er døde kunne en slik hyllest være passende er min mening.

Mitt poeng var at Cash sin musikk ikke var noe imponerende, ei hans karakter som person. Et par sanger jeg likte, og den ene er det jo June som må få æren for. Hurt er det beste jeg har hørt av han, og ingenting når opp til den av det han har laget tidligere (som jeg har hørt).

Skrevet

Selv synes jeg Cash var en fantastisk låtskriver.

Digger musikken fra filmen!

Og jeg synes ikke at June hadde trengt en hyllest under rulleteksten, ettersom jeg mener hele filmen er en hyllest til henne. Vi skjønner at Cash forguder henne og ikke hadde klart seg uten.

Jeg har såvidt hørt litt på den siste platen. Liker det lille jeg har hørt.

Skrevet

Jeg liker ikke Johnny Cash sin egen musikk, men mange av coverlåtene han har gjort på american albumene er veldig bra!

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter igjen her:

Og jeg synes ikke at June hadde trengt en hyllest under rulleteksten, ettersom jeg mener hele filmen er en hyllest til henne. Vi skjønner at Cash forguder henne og ikke hadde klart seg uten.

Det er akkurat dette jeg mener; hva den damen holdt ut for å få Cash på bena. Cash selv har jo heller aldri lagt skjul på sine dårlige sider! Jeg tror han var veldig klar over at han sikkert hadde gått nedenom om det ikke var for June! Nettopp derfor er låtene/tekstene på denne siste cden veldig rørende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...