Ginen Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Hadde noen venninner på besøk hvor vi så denne skjønne beretningen om Lizzie og Mr. Darcy. Er veldig sjelden jeg blir rørt av sånn kliss, men likevel. For en utstråling på Mr. Darcy!!! Noen som er enig? *fnis*
Gjest Cosmic Girl Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Enig! I begynnelsen av filmen, tenkte jeg litt sånn at Mr Darcy burde kanskje ha vært litt kjekkere, men etterhvert smeltet jeg... Han var ikke arrogant, bare sjenert. Det var en god film!!
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 Synes dere filmen var bra, så lei den gamle BBC-serien. Den er mye, mye bedre -og den varer i 5 og en halv time!!!!! (Kjøpte den hos Video Nova for 99,50 for litt siden).
Elanor Skrevet 9. juli 2006 #5 Skrevet 9. juli 2006 Kommer nok til å se filmen etterhvert, men jeg elsker boka og BBC-serien så høyt, at jeg tviler på at jeg kommer til å like den. Mr. Darcy... sukk...
Knurr Skrevet 9. juli 2006 #6 Skrevet 9. juli 2006 Elsker serien og boka, så jeg må nok pent se filmen snart. Første gjest - hvilken Video Nova, og hvilket format? *klar til å løpe og kjøpe*
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #7 Skrevet 9. juli 2006 De har BBC-serien på DVD på Platekompaniet også til 99.50. Mr. Darcy - sukk
Plym Skrevet 9. juli 2006 #8 Skrevet 9. juli 2006 Så nettopp filmen, og den kunne desverre ikke måle seg mot BBC-serien i mine øyne. Det er bare en Mr. Darcy for meg, og det er Colin Firth. Men for en utrolig romantisk historie
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #9 Skrevet 9. juli 2006 FOrmat??? Mener du om det var DVD? VN'en ligger i Oscars gate (mot Frognerveien), og det var DVD.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #10 Skrevet 9. juli 2006 Synes dere filmen var bra, så lei den gamle BBC-serien. Den er mye, mye bedre -og den varer i 5 og en halv time!!!!! (Kjøpte den hos Video Nova for 99,50 for litt siden). ← HELT enig. Colin Firth er den ultimate Darcy
Gjest fluesmekker Skrevet 9. juli 2006 #11 Skrevet 9. juli 2006 Et dette den nyeste filmatiseringen som kom ut nettopp? Var den bra altså? Tenkte å leie den
Anglofil Skrevet 9. juli 2006 #12 Skrevet 9. juli 2006 Nja, jeg ble skuffet av filmen, BBC-serien er mye bedre! Mvh Yvonne
orakel Skrevet 9. juli 2006 #13 Skrevet 9. juli 2006 Filmen er skikkelig dårlig i forhold til serien. Kan ikke fatte og begripe at Keira Knightly kunne bli oscarnominert for den prestasjonen :klø: Hun så ut som en 12 år gammel jentunge, ikke en ung dame slik Lizzie skal være. I tillegg er kostymene og frisyrene alldeles forferdelige. Ingen slår Colin Firth og Jennifer Ehle i de rollene, det er helt sikkert
Ginen Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #14 Skrevet 9. juli 2006 Jeg har faktisk ikke sett serien eller Colin Firth-utgaven. De første pleier oftest å være de beste, men siden jeg bare har sett den filmen som er ute på dvd nå, så falt jeg pladask. Kan nok være enig at Keira Knightley ikke ser så gammel ut akkurat, men jeg likte det jeg Kommer i hvert fall til å lese boka! Synes det er så morsomt med den gamle, konservative språkbruken! Åååh, Mr. Darcy! *tar meg til panna og dåner* (fnis!)
Gjest lilletroll Skrevet 9. juli 2006 #15 Skrevet 9. juli 2006 Jeg ELSKER Colin Firth utgaven, så jeg vet ikke om jeg skal se den andre....men kanskje jeg bør?
*Dolly* Skrevet 9. juli 2006 #16 Skrevet 9. juli 2006 Jeg også, Colin Firth er en utrolig kjekk mann. Sukk. Nå begynner han å bli eldes. SNUFS. Jeg foretrekker BBC-serien. Den slår aldri filmen, som ikke var noe tess.
Gjest Dallandra Skrevet 10. juli 2006 #17 Skrevet 10. juli 2006 Da jeg leste denne tråden i går ble jeg bitt, løp til platekompaniet.no og bestilte den gamle BBC-serien til 99.50 pluss frakt = 130 kr. I dag fikk jeg mail om at den var sendt, så nå kommer jeg til å sjekke posten veldig ivrig framover. Jeg ELSKER netthandel!! Og Jane Austens romantiske smøreri.
Gjest lillelou Skrevet 10. juli 2006 #18 Skrevet 10. juli 2006 Det er kanskje romantisk smøreri nå,men da de kom ut,var faktisk bøkene hennes ganske så kontroversielle. Vakre kjoler og galante herrer til tross,jeg er glad jeg lever nå,og ikke da. Men tvserien er alldeles vidunderlig uansett.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #19 Skrevet 11. juli 2006 (endret) HELT enig. Colin Firth er den ultimate Darcy ← Enig med dere! Edt: Men jeg liker jentene bedre i filmen enn i serien. Lizzie, for eksempel, men også flere av søstrene, ser så GAMLE (les: voksne) ut i serien. Endret 11. juli 2006 av soleil~noir
Gjest Fruktfat Skrevet 11. juli 2006 #20 Skrevet 11. juli 2006 ah, dette var en fornøyelig film! men synes de så så møkkete ut, og med fett hår... (jada, sånt henger jeg med opp i ) den eldste søstera så forresten jo eldgammel ut innimellom. og så savnet jeg litt skikkelig klining og noen heftige sexscener, hahaha! neida, men de burde kyssa litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå