Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde noen venninner på besøk hvor vi så denne skjønne beretningen om Lizzie og Mr. Darcy. Er veldig sjelden jeg blir rørt av sånn kliss, men likevel. For en utstråling på Mr. Darcy!!! Noen som er enig? *fnis*

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Enig!

I begynnelsen av filmen, tenkte jeg litt sånn at Mr Darcy burde kanskje ha vært litt kjekkere, men etterhvert smeltet jeg...

Han var ikke arrogant, bare sjenert. Det var en god film!!

Gjest Gjest
Skrevet

Synes dere filmen var bra, så lei den gamle BBC-serien. Den er mye, mye bedre -og den varer i 5 og en halv time!!!!! (Kjøpte den hos Video Nova for 99,50 for litt siden).

Gjest Gjest
Skrevet

Snakker vi om filmen eller serien?

Skrevet

Kommer nok til å se filmen etterhvert, men jeg elsker boka og BBC-serien så høyt, at jeg tviler på at jeg kommer til å like den.

Mr. Darcy... sukk... :hjerte:

Skrevet

Elsker serien og boka, så jeg må nok pent se filmen snart.

Første gjest - hvilken Video Nova, og hvilket format? *klar til å løpe og kjøpe*

Gjest Gjest
Skrevet

De har BBC-serien på DVD på Platekompaniet også til 99.50.

Mr. Darcy - sukk :hjerter:

Skrevet

Så nettopp filmen, og den kunne desverre ikke måle seg mot BBC-serien i mine øyne. Det er bare en Mr. Darcy for meg, og det er Colin Firth. Men for en utrolig romantisk historie :)

Gjest Gjest
Skrevet

FOrmat??? Mener du om det var DVD?

VN'en ligger i Oscars gate (mot Frognerveien), og det var DVD.

Gjest Gjest
Skrevet
Synes dere filmen var bra, så lei den gamle BBC-serien. Den er mye, mye bedre -og den varer i 5 og en halv time!!!!! (Kjøpte den hos Video Nova for 99,50 for litt siden).

HELT enig. Colin Firth er den ultimate Darcy :hjerter:

Gjest fluesmekker
Skrevet

Et dette den nyeste filmatiseringen som kom ut nettopp? Var den bra altså? Tenkte å leie den :)

Skrevet

Nja, jeg ble skuffet av filmen, BBC-serien er mye bedre!

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Filmen er skikkelig dårlig i forhold til serien.

Kan ikke fatte og begripe at Keira Knightly kunne bli oscarnominert for den prestasjonen :klø: Hun så ut som en 12 år gammel jentunge, ikke en ung dame slik Lizzie skal være.

I tillegg er kostymene og frisyrene alldeles forferdelige.

Ingen slår Colin Firth og Jennifer Ehle i de rollene, det er helt sikkert :)

Skrevet

Jeg har faktisk ikke sett serien eller Colin Firth-utgaven. De første pleier oftest å være de beste, men siden jeg bare har sett den filmen som er ute på dvd nå, så falt jeg pladask. Kan nok være enig at Keira Knightley ikke ser så gammel ut akkurat, men jeg likte det jeg :) Kommer i hvert fall til å lese boka! Synes det er så morsomt med den gamle, konservative språkbruken!

Åååh, Mr. Darcy! *tar meg til panna og dåner* (fnis!)

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg ELSKER Colin Firth utgaven, så jeg vet ikke om jeg skal se den andre....men kanskje jeg bør?

Skrevet

Jeg også, Colin Firth er en utrolig kjekk mann. Sukk. :( Nå begynner han å bli eldes. SNUFS. :(

Jeg foretrekker BBC-serien. Den slår aldri filmen, som ikke var noe tess.

Gjest Dallandra
Skrevet

Da jeg leste denne tråden i går ble jeg bitt, løp til platekompaniet.no og bestilte den gamle BBC-serien til 99.50 pluss frakt = 130 kr. I dag fikk jeg mail om at den var sendt, så nå kommer jeg til å sjekke posten veldig ivrig framover. Jeg ELSKER netthandel!! Og Jane Austens romantiske smøreri.

Gjest lillelou
Skrevet

Det er kanskje romantisk smøreri nå,men da de kom ut,var faktisk bøkene hennes ganske så kontroversielle. :)

Vakre kjoler og galante herrer til tross,jeg er glad jeg lever nå,og ikke da. Men tvserien er alldeles vidunderlig uansett. :hjerte:

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
HELT enig. Colin Firth er den ultimate Darcy :hjerter:

Enig med dere!

Edt: Men jeg liker jentene bedre i filmen enn i serien. Lizzie, for eksempel, men også flere av søstrene, ser så GAMLE (les: voksne) ut i serien.

Endret av soleil~noir
Gjest Fruktfat
Skrevet

ah, dette var en fornøyelig film! :)

men synes de så så møkkete ut, og med fett hår... (jada, sånt henger jeg med opp i ;) )

den eldste søstera så forresten jo eldgammel ut innimellom.

og så savnet jeg litt skikkelig klining og noen heftige sexscener, hahaha! neida, men de burde kyssa litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...