mee mee Skrevet 8. juli 2006 #1 Skrevet 8. juli 2006 jeg har ca 3 par sko med stilett hæl, og det ene parret er i gull og de er nydelige! men jeg får så vondt av å gå i høye hæler.. klarer å gå max 10 min nesten.. hvordan venne/vende seg til dem? hvor lang tid tok det for dere?
Gjest lilletroll Skrevet 8. juli 2006 #2 Skrevet 8. juli 2006 Tror ikke det tar så lang tid. Husker ikke egentlig, men nå går jeg nesten alltid i høye hæler og har ikke problemer med smerter eller noe. Øv deg hjemme - lykke til
Gjest Tanita Skrevet 8. juli 2006 #3 Skrevet 8. juli 2006 Jeg går oftere i høye hæler enn med lave sko, så til meg er det motsatt, syns nesten det er vanskelig å gå med lave joggesko. Men øve hjemme i stua så blir du vant.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #4 Skrevet 8. juli 2006 Jeg har gått litt med litt høye heler, men får veldig vondt i bena av det. Tror ikke aller er "skapt" for det, hvertfall ikke meg. Hare prøvd å tilvenne meg det gradvis, men bruker jeg heler som er mer enn 4- 5 cm høyere bak en foran får jeg skikkelig vondt.. Et tips er hvertfall å gå for litt kraftige heler, slik at det er lett å balansere på de. Særlig hvis du tråkker feil med føttene, slik som jeg ..
lillesky Skrevet 8. juli 2006 #5 Skrevet 8. juli 2006 Jeg vil også begynne og gå med høye hæler... Så jeg henger meg på denne tråden og vil motta gode tips.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #6 Skrevet 8. juli 2006 Jeg vil anbefale dere å bruke sånne "party- feet" innlegg, fåes kjøpt i skobutikker og på Vita. Det er en slags halvsåle av gummi som ikke sklir og som demper støt under fronten av foten. Kan brukes om og om igjen og vaskes, koster ca 90,-. Det hjelper meg veldig hvertfall, for da gjør det ikke så vondt...
Ciara Skrevet 8. juli 2006 #7 Skrevet 8. juli 2006 Denne tråden skal jeg følge videre må på... høye hæler er jo så fint, men klarer ikke å gå lenge på dem, dessverre Og å gå rundt inne har jeg ikke så lyst til heller, de ødelegger gulvet mitt...
Pilar Skrevet 8. juli 2006 #8 Skrevet 8. juli 2006 Høye hæler er ikke for alle - er man i tillegg plattfot, så er det bare en lidelse uansett hvor mye trening man har.
Gjest gjesta Skrevet 8. juli 2006 #9 Skrevet 8. juli 2006 Jeg øvde mye hjemme først, og så brukte jeg de på kortere turer osv.. Så brukte jeg det hele tiden.. Hver dag.. Og gjett hvem som ødela beina sine på det.. Stiletthæler hører ikke hjemme på gaten, og de fleste leger sier at man kun skal bruke skyhøye hæler av og til, og heller gå for solide moderate hæler til hverdags hvis man absolutt må gå med høye hæler.. Jeg greide ikke å bevege ankelen, jeg fikk smerter av å gå med flat for etter 10 minutter, jeg gikk ofte på tærne inne for å slippe smertene ved å bøye ankelen og det ble jo enda verre Jeg greide ikke bruke flate sko.. Nå varierer jeg ganske mye. Det kommer naturlig siden jeg trener en del, og da løper jeg ikke rundt med stiletthæler
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #10 Skrevet 9. juli 2006 Dropp de skyhøye hælene, og gå med noe du føler er mer passe høyde. Alt for mange som vralter usexy rundt på hæler de ikke mestrer. Sånne små silikonsåler som tidligere gjest nevnte er uansett bra for å avlaste foten.
Wonders Skrevet 9. juli 2006 #11 Skrevet 9. juli 2006 (endret) Jeg vil anbefale dere å bruke sånne "party- feet" innlegg, fåes kjøpt i skobutikker og på Vita. Det er en slags halvsåle av gummi som ikke sklir og som demper støt under fronten av foten. Kan brukes om og om igjen og vaskes, koster ca 90,-. Det hjelper meg veldig hvertfall, for da gjør det ikke så vondt... ← Du bør ikke betale mer enn som regel ikke mere enn 65, let og du vil finne, og er gjennomsiktige, og kan varskes for hånd. http://www.scholl-footcare.com/uk/whats_new/party_feet.asp Vel ikke ha heroin-knekk når dere går, dvs; kneskålen først, ta små skritt, ikke lang ut. Rett deg opp i ryggen slik at kroppen står oppreist naturlig. Flikk oxo helene, bytt de ut til GUMMI hos skomakeren, det koster fra 100 til 150, noe mere er ran! Heler kommer kun med plastikk fordi gummi er dyrt...Hater sånne hore-heler som man både hører og ser jernet på helen under i lang lei Det heter at man må flikke helene sine. Med gummi varer det kjempe lenge, og klikk klakk lyden blir dempet. Endret 9. juli 2006 av M.P
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #12 Skrevet 9. juli 2006 Bruk de når du skal ut på byen og er beruset. da merker du ikke om det er vondt!
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #13 Skrevet 9. juli 2006 Bruk de når du skal ut på byen og er beruset. da merker du ikke om det er vondt! ← Akkurat det jeg hadde tenkt og foreslå Dessuten blir man så avslappet i kroppen av alkoholen at man går sååå fint (Tror man selv i alle fall )
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #14 Skrevet 9. juli 2006 Jeg støtter meg til de som har sagt øv,øv, øv:) Bruk de mye både ute og hjemme, så vil du venne deg til å bruke heler. Lykke til:)
Gjest Gjesta Skrevet 9. juli 2006 #15 Skrevet 9. juli 2006 Bruk de når du skal ut på byen og er beruset. da merker du ikke om det er vondt! ← Det er min taktikk, også. Jeg har endel par sko med ganske høye hæler (7-9cm), men de er uansett ikke beregnet til å gå noen distanser i, bare til å sitte i.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #16 Skrevet 9. juli 2006 Kjøp et terabånd hos fysioterapeut eller bandasjist og tren opp musklene i fot og ankel. Terabånd er et ca 2 meter langt plastbånd som brukes for å gi motstand når man strekker ut foten. Viktig også å trene opp sirkelbevegelse med foten for å unngå å tråkke over. Men jeg må jo si meg enig med de som nevner her at det ikke er noe å trakte etter. Kjenner flere som sliter med ryggproblemer, og det er ngen spøk!. Problemet når man går med så høye hæler er at tyngdepunktet blir forflyttet og gir en ekstra belastning høyere i ryggen. Dessuten kan det føre til korte leggmuskler hvis man kun går med høye hæler. Det finnes faktisk eldre damer som kun har gått u høye hæler som til slutt ikke kan gå i lave sko pga for korte leggmuskler. Derfor er det viktig å passe på å strekke ut leggmusklene når man går med høye hæler (akkurat som etter en treningsøkt). Å gå med stilleter en gang i blant derimot er ikke farlig. Men da bør man ha bygget opp nok muskler i fot/ankel så man ikke skader seg.
Grace Skrevet 10. juli 2006 #18 Skrevet 10. juli 2006 Du bør ikke betale mer enn som regel ikke mere enn 65, let og du vil finne, og er gjennomsiktige, og kan varskes for hånd. http://www.scholl-footcare.com/uk/whats_new/party_feet.asp Vel ikke ha heroin-knekk når dere går, dvs; kneskålen først, ta små skritt, ikke lang ut. Rett deg opp i ryggen slik at kroppen står oppreist naturlig. Flikk oxo helene, bytt de ut til GUMMI hos skomakeren, det koster fra 100 til 150, noe mere er ran! Heler kommer kun med plastikk fordi gummi er dyrt...Hater sånne hore-heler som man både hører og ser jernet på helen under i lang lei Det heter at man må flikke helene sine. Med gummi varer det kjempe lenge, og klikk klakk lyden blir dempet. ← Å flikke helene er kjempelurt som M.P sier så er skoene MYE bedre etterpå.. Ofte kan du også få såle av gummi inder det også gjør at de blir myke å gå på.. Og party-feet fra scholl er et must...
Gjest Kitz Skrevet 10. juli 2006 #20 Skrevet 10. juli 2006 Gelsålen som det er linket til lengre oppe er kjempefin for å avlaste tåballen litt. Vi selger utrolig mye av den. Men, ikke gå med sko som du ikke er komfortabel med, i allefall ikke over lengre tid. Da kan du ødelegge både bena og ryggen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå