punktom Skrevet 9. juli 2006 #61 Skrevet 9. juli 2006 Satt på cafe og fikk en sms om at jeg burde sjekke nyhetene. Gikk til nærmeste pc og skjønte noe stort var på gang da det tok uendelig lang tid å laste ned nettavisene. Ble så sittende på en bar og se resten live.
Gjest StoreSky Skrevet 9. juli 2006 #62 Skrevet 9. juli 2006 Kom hjem fra første dag i praksis på skolen. Satte meg ned for å fordøye inntrykkene og slo på tv...rakk akkurat å se det andre flyet crashe. Trodde det MÅTTE være film...
talin Skrevet 9. juli 2006 #63 Skrevet 9. juli 2006 (endret) Konsekvensanalyse? For å være helt ærlig har jeg litt sansen for de gutta der. De tar ikke mot liberalistisk dritt uten videre. Og de er villige til å kjempe for sitt eget folk. Du derimot driter i ditt eget folk, og kjemper for de internasjonale kapitalisters velbefinnende. Du er en Judas! Som gladelig ofrer ditt eget folk for tretti sølvpenger. Svært så stemplings glad du er! Kjemper for sitt folk, så du sier at alle muslimene har lyst til å drepe folk. Og jeg som trodde at de var en fredens religion. Så du mener at vi virkelig trenger å lytte til folk som sier att muslimer er farlige. Slike folk som Hagen, Siv og Co? Endret 9. juli 2006 av talin
Veslejenta Skrevet 9. juli 2006 #64 Skrevet 9. juli 2006 Jeg hadde forelesning i cognitive psychology. En kompis av meg fra klassen og jeg gikk for å handle litt på butikken på campus da broren til kompisen min ringte han på mobilen og fortalte ham om hva som nettopp hadde skjedd. Vi snakket om det på bussen hjem. Og på PCen min fulgte jeg med i nettavisene og fikk med meg at tårnene raste sammen. Ingen av oss som delte kjøkken hadde TV, så vi fulgte med på Internett i stedet for. Hun som hadde rom ved siden av meg hadde sin nærmeste familie i New York, og hun var helt hysterisk fram til hun fikk kontakt med dem.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #65 Skrevet 10. juli 2006 Jeg var på vei hjem fra forelesning da jeg traff en kompis på gata. Han fortalte meg at et fly hadde kræsjet i WTC. Jeg skjønte ikke alvoret da, bare trakk på skuldrene og tenkte at det var jo synd. Kjipt med flyulykker. Trodde det var snakk om at et lite privatfly hadde fått problemer og dunket borti taket på WTC og fløyet videre og nødlandet eller styrtet et annet sted. Da jeg kom hjem og slo på TV'en følte jeg meg jo litt dum som ikke hadde skjønt at det var snakk om en stor tragedie og massevis av omkomne.... Jo, det var nok en spesiell dag. Men det ble nok ekstra spesiell først og fremst pga alt som har skjedd i kjølvannet av dette. At USA startet sin "krig mot terror" og Bin Laden og Saddam Hussein og alt det andre. Men jeg husker jo godt både Sleipnerulykken og Scandinavian Star, det var forferdelige ulykker det også. Men Oddvar Brås skistav har jeg ikke akkurat noe forhold til, først og frems fordi jeg var for liten, men også fordi jeg ikke synes at sportshendelser ikke er noe store.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #66 Skrevet 10. juli 2006 Sov. Våknet, så nyhetene og ble kjapt og greit dradd inn i massehysteriets verden.
Malou Skrevet 10. juli 2006 #67 Skrevet 10. juli 2006 Jeg var på jobb. Sønnen til teamleaderen min ringte og fortalte noe litt usammenhengende om en stor flyulykke i USA. Prøvde å komme inn på diverse nettaviser, noe som tok et par minutter pga stor belastning. Ringte til sambo som var hjemme og ba han slå på CNN. Han hadde ikke hørt noe, men så det andre flyet krasje inn i WTC. Etter jeg kom hjem fra jobb satt jeg klistret foran TV'en resten av kvelden. Jeg husker at jeg leste på tekst-TV at Palme var blitt skutt. Tror jeg var den eneste i huset som hadde stått opp. Mener det var en lørdag morgen (jeg var ikke særlig gammel.) Mamma pleide å snakke om at alle i hennes generasjon husket hvor de var når John F. Kennedy ble skutt.
Gjest baby-E Skrevet 10. juli 2006 #68 Skrevet 10. juli 2006 Kom hjem fra skolen, så ringte kjærsten meg og ba meg skru på tv`n. Mens jeg pratet med han i telefonen kræsjet fly nr to inn i tårnet.
Leifr Skrevet 10. juli 2006 #69 Skrevet 10. juli 2006 Var hjemme, syk med influensa (bodde alene på den tiden). Hadde ligget og daffet hele dagen, orket ikke sjekke noen nyheter siden jeg var forhåndsdeprimert grunnet forventet dårlige nyheter; det var jo stortingsvalg dagen før. Skrudde omsider på TVen seint på kvelden for å få bekreftet mine bange anelser om valgresultatet, og fikk forsåvidt dårlige nyheter.
Gjest BagLady Skrevet 10. juli 2006 #70 Skrevet 10. juli 2006 Jeg satt på skolen og jobbet med et prosjekt. Gikk inn på en datasal for å sjekke hva en av gruppemedlemmene holdt på med, men han bare stirret på skjermen helt hvit i fjeset og gjentok "dette må være kødd". Men det var det dessverre ikke.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #71 Skrevet 10. juli 2006 Jeg var i Polen om jeg ikke husker helt feil, på klassetur da en i klassen fikk telefon og bare brøt ut: "Folkens, det er krig".. Så da vi kom tilbake til hotellet så satte alle seg foran TV'en og der ble vi sittende.. Det var helt uvirkelig. Og vi skjønte ikke mye av det som ble sagt, men mange ringte hjem og da fikk vi mer forståelse av situasjonen, og at det ihvertfall ikke var krig.. Etter tsunamien satt jeg hos bestemor i Spania da en venninne febrilsk prøvde å ringe. Og siden det er dyrt å prate i telefonen for meg som blir ringt til der nede, så lot jeg være å ta telefonen.. Helt til 3.gangen hun ringte, da skjønte jeg at det var noe hun ville.. "Gudskjelov du lever" "Ja, skulle jeg ikke gjøre det?" "Jammen det var jo en flodbølge i Thailand, og jeg ble litt redd for deg.." "Men jeg er jo i Spania" "Ja, men jeg måtte være sikker. Det er ikke godt å si hvor folk reiser i disse dager.." Og så ble vi sittende å se på TV resten av jula... Det var helt uvirkelig
Gjest Mireya Skrevet 10. juli 2006 #72 Skrevet 10. juli 2006 Jeg var på jobb, jobbet da i en butikk på et handlesenter. Gjett om det ble kaos en stund.
Gjest Aloha Skrevet 10. juli 2006 #73 Skrevet 10. juli 2006 Jeg var på jobb. Det ble ingen normal arbeidsdag..... Det var en helt uvirkelig dag, ingen snakket om annet.
Gjest gjest1 Skrevet 10. juli 2006 #74 Skrevet 10. juli 2006 Jeg husker godt at jeg fikk sms fra mannen min om å slå på CNN. Husker fortsatt sjokket jeg følte over at dette skjedde.
tuji Skrevet 10. juli 2006 #75 Skrevet 10. juli 2006 Var i hjembygda fordi jeg skulle gifte meg noen dager etter. Satt på kafé og så bildene om igjen og om igjen, og kunne ikke forstå at det var sant.
Malama Skrevet 10. juli 2006 #76 Skrevet 10. juli 2006 Jeg husker så innmari godt. Jeg var ferdig på skoolen og gikk hjem. Dvs, jeg gikk for å møte min kjæreste i resepsjonen på studenthjemmet der vi bodde. Der sto det på tv, og ikke bar en tv nei, men på STOR visning, med prosjektor på en hvite veggens, der vi pleide vise filmer. Det vr en anelse DIGERT kan du si, å se cnn i den størrelsen, og akkurat se et fly kræsje inn i det andre tårnet og de sjokkerte kommentarene på tv'n. først trodde jeg det var et gammelt opptak, av da de bombet det store huset i oklahoma? Lurte på hvorfor i all verden de hadde satt dette på storskjermen... Vel, det gikk jo selvsagt opp for meg at dette var noe som skjedde NÅ, og jeg glemmer aldri den følelsen. Mest av alt fordi det var så innmari STORT. Jeg mener.. en ting er få terror rett inn i stua på tv. Synes det er ille nok jeg. Noe annet er å få det på en hel vegg... det gjorde i alle fall innrykk på meg. Det ble så digert.
Amalie_85 Skrevet 10. juli 2006 #77 Skrevet 10. juli 2006 Jeg var hos han jeg var sammen med da og lå og sov mens han spilte pc. Plutselig kommer han inn på rommet og roper "The state building is down" (eller hvordan det skrives) "nei, jeg mener de to tårna, kom å se" Så så jeg det på tv.....tv2 var det faktisk og husker jeg. Var veldig spesielt, akkurat som om jeg ikke trodde det først.
Lipstick Skrevet 10. juli 2006 #78 Skrevet 10. juli 2006 Jeg var på skolen og laget ''kunst''. Ble veldig lei meg da det skjedde, har alltid vært veldig glad i New York. Tenkte på alle de uskyldige menneskene som døde, og de som mistet mennesker de var glad i.
Gjest #Spidergirl# Skrevet 10. juli 2006 #79 Skrevet 10. juli 2006 Eg var på vgs då men eg var heima og var sjuk. Eg såg på tv da det smalt. Eg trudde nesten at det var tull.... Men samtidig veldig skremt
Knøttet Skrevet 10. juli 2006 #80 Skrevet 10. juli 2006 Jeg kom hjem fra skolen, satte meg foran pc-en, hørte om nyheten, men ikke noe annet enn at noen fly hadde kræsja i en bygning, så jeg forstod ikke helt hva det innebar før senere på dagen når kjæresten min hentet meg og vi satt i bilen på vei til han ... Det husker jeg veldig godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå