Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva av følgende mannlig oppførsel er å være tøffel?

Hvis det ikke nødvendigvis er å være tøffel, er det likevel litt negativt eller avtennende ved en mann?

Du jobber i en kiosk, og har en kvinnelig kollega som er hyggelig å prate med, men sjelden tar i et tak selv. Hun ber deg om å gjøre noe hun like gjerne kunne gjort selv, og du gjør det for henne. Du føler deg litt utnyttet, men sier ingenting fordi du ikke vil risikere at hun regerer negativt.

Du holder tilbake meningene dine i en diskusjon fordi du tenker at alle damene vil være uenige med deg hvis dine egentlige tanker kommer for en dag.

Du kommer litt før avtalt til en venninnes fest, og ser at hun holder på på kjøkkenet. Du tilbyr deg å hjelpe til. Senere kommer flere folk, disse begynner å snakke med vertinnen, og før du vet ordet av det er du alene om å jobbe på kjøkkenet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke nødvendigvis er å være tøffel, er det likevel litt negativt eller avtennende ved en mann?

Du jobber i en kiosk, og har en kvinnelig kollega som er hyggelig å prate med, men sjelden tar i et tak selv. Hun ber deg om å gjøre noe hun like gjerne kunne gjort selv, og du gjør det for henne. Du føler deg litt utnyttet, men sier ingenting fordi du ikke vil risikere at hun regerer negativt.

Du holder tilbake meningene dine i en diskusjon fordi du tenker at alle damene vil være uenige med deg hvis dine egentlige tanker kommer for en dag.

Du kommer litt før avtalt til en venninnes fest, og ser at hun holder på på kjøkkenet. Du tilbyr deg å hjelpe til. Senere kommer flere folk, disse begynner å snakke med vertinnen, og før du vet ordet av det er du alene om å jobbe på kjøkkenet.

1. Tøffel

2. Kjedelig med folk som ikke tør å komme fram med meningene sine. Synes det er spennende å diskutere med noen som har andre meninger enn meg.

3. Snill og grei fyr, dette ble hun sikkert glad for.

Ikke avtennende, heller motsatt, vil jeg si. (Alternativet var vel å sette seg i stua mens hun strevde på kjøkkenet? DET er avtennende)

Fin mulighet til å vise en av sine gode sider, og fin mulighet til å prate litt med henne. Jeg ville avsluttet kjøkkenarbeidet og gått inn til de andre, hvis jeg ble stående der for lenge alene.

Skrevet

Ehm... Er vel kanskje en liten smule tøffel, ja. Alt har en gyllen middelveg. Det er jo bare fint med folk som er hjelpsomme og snille, men du skal jo ikke ofre deg selv heller. Lytt til andres meninger, og respekter dem, men ikke hold tilbake dine egne, bare fordi du er uenig. Og hvis du hjelper til på kjøkkenet, og alle andre går, så kan du jo like gjerne gå selv også. Hun forventer sikkert ikke at du skal gjøre alt arbeidet på egen hånd :)

Gjest lilletroll
Skrevet

Dette virker nok som litt for tøflete etter min mening - bortsett fra den siste med festen - det er bare superok gjort.

Det VERSTE jeg vet er folk som ikke tør si meningen sin og stå for den!!

Gjest Gjest
Skrevet

Det der er ikke tøffel av en mann, men jævelig hurpete og frekt gjort av ei kjerring! Hun burde bli satt på plass.

Skrevet

Litt tøffeltendenser her ja, men alltid er det ikke like lett å si ifra.

Den kollegaen skulle helt klart vært satt på plass, og å si sin mening er mye mer fruktbart for en diskusjon enn å la være :)

All honnør til deg for det med festen, supert.

Gjest gjesta
Skrevet

1. Tøffel. Si at hun kan gjøre det selv, eller at du ikke gidder, gjerne på en fleipete måte,men sånn at hun skjønner at du ikke alltid gjør ting for henne bare fordi hun spør.

2. Kommer litt an på diskusjonen. Hvis man vet hva folk mener om noe og bare ikke gidder å diskutere det med dem der og da, er det helt greit å holde kjeft.

3. Veldig ålreit gjort av gutter å tilby seg å hjelpe til på kjøkkenet av og til. Jeg synes også at du bare kan gå ut til de andre hvis du synes du blir stående for lenge alene.

Skrevet

1. jeg vil ikke nødvendigvis kalle det tøffel jeg, men pinglete ihvertfall.

du burde spurt henne enkelt og greit hvorfor hun ikke kunne gjøre det selv.

2. kjedelig og pinglete! hva er vitsen med å diskutere med noen som ikke tør si sine egne meninger men bare sier det de tror du vil høre?

de som kommer med noe jeg kan være uenig i, det er jo de som SKAPER en diskusjon, skulle alle jattet med bestandig, hadde det jo ikke vært noe å diskutere. = kjedelig. ;)

3. supert gjort av deg, det viser sider i deg om at du er høflig og hjelpsom, det er det ikke noe negativt med.

at hun etterhvert lot deg stå igjen alene... :overrasket: jævlig frekt av henne! helt utrolig frekt faktisk, når du først er så snill at du hjelper henne, så er DET takken? nei, gjør det neste neste gang, men blir du stående igjen alene der ute, så går du heller inn og prater med de andre. blir hun sur for det, så er hun faktisk ufin.

tøffel ser jeg på en som gjør alt dama/den han er glad i kunne tenke på, uten å stå opp for seg selv. og du har jo tendensen, men for meg er det altså mer knyttet til menn i forhold.

men du bør absolutt jobbe litt med deg selv, det å tørre å si ifra når du føler noen utnytter deg. og ikke minst det at du ikke er sikker nok på dine egne meninger til at du tør å fortelle dem.

utryggheten kan være avtennende for noen, og uansett bare ett pluss om du får gjort noe med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...