Cathie Skrevet 8. juli 2006 #1 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har kjøpt litt mye ost nå, men så lurer jeg på om jeg kan legge litt av det i fryseren uten at den blir ødelagt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 8. juli 2006 #2 Del Skrevet 8. juli 2006 Har aldri prøvd å fryse stykker med ost, men det jeg vet går veldig bra er å fryse ned revet ost og hive rett på pizza, lasagne o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. juli 2006 #3 Del Skrevet 8. juli 2006 Ost egner seg ikke så godt til å fryses hel, den endrer konsistens. Revet ost derimot er ypperlig til frysing og kan brukes som wind-up bird forslår over her. Grei måte å bli kvitt rester av ost på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krista83 Skrevet 8. juli 2006 #4 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg pleier å fryse rester av osten for så å skjære det opp til bruk i uloike sauser, på pizza osv. Men jeg ville ikke spist den på skiven... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 8. juli 2006 #5 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg pleier å fryse rester av osten for så å skjære det opp til bruk i uloike sauser, på pizza osv. Men jeg ville ikke spist den på skiven... ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #6 Del Skrevet 8. juli 2006 har en liten klump parmesan i fryseren, når jeg lager f.eks spaghetti så tar jeg den ut, og når maten er ferdig er den tint akkurat nok til å kunne raspes litt, så legger jeg den i fryseren igjen. sikkert mange som ikke vil gjøre det slik, men det går fint an. bedre enn den ferdig raspete på boks el, og fint for meg som ikke bruker det så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde79 Skrevet 8. juli 2006 #7 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har problemer med å spise en hel ost alene (de gangene jeg er så teit å kjøpe en murstein av en gulost), og jeg deler den opp og fryser ned. Har ikke hatt noen problemer med det faktisk.... kanskje det har noe med hvilken oste-type det er.... hakke peiling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. juli 2006 #8 Del Skrevet 8. juli 2006 har en liten klump parmesan i fryseren, når jeg lager f.eks spaghetti så tar jeg den ut, og når maten er ferdig er den tint akkurat nok til å kunne raspes litt, så legger jeg den i fryseren igjen. sikkert mange som ikke vil gjøre det slik, men det går fint an. bedre enn den ferdig raspete på boks el, og fint for meg som ikke bruker det så ofte. ← Det er nok bedre å raspe osten før man fryser den, siden mat som stadig blir tint og fryses ned igjen kan bli noen riktige bakteriebomber etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #9 Del Skrevet 9. juli 2006 Det er nok bedre å raspe osten før man fryser den, siden mat som stadig blir tint og fryses ned igjen kan bli noen riktige bakteriebomber etterhvert... ← men osten er jo fremdeles frossen, bare tint ytterst, som blir raspet av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krista83 Skrevet 9. juli 2006 #10 Del Skrevet 9. juli 2006 De burde i grunn solgt ost som ikke var 500g, kanskje 250g i stedet... Vi sliter også nemlig med å spise opp en ost på en halv kilo, og vi er to... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forelzka Skrevet 9. juli 2006 #11 Del Skrevet 9. juli 2006 Vi er to og har ingen problemer med å spise opp 1 kg ost før den er ødelagt.... Har derimot et kjøleskap som er klar for dynga, så setter jeg osten bakerst i kjøleskapet kan den fryse. Jeg synes osten kan bli fuktig/bløt når den tiner igjen, så jeg har aldri turt å spise den da...... Tenker på bakterier og sånt. Og ikke minst at fuktig ost ikke frister!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 9. juli 2006 #12 Del Skrevet 9. juli 2006 De burde i grunn solgt ost som ikke var 500g, kanskje 250g i stedet... Vi sliter også nemlig med å spise opp en ost på en halv kilo, og vi er to... ← De finnes vel det og? 250 grams ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #13 Del Skrevet 9. juli 2006 Den bør raspes før den fryses, da går det hvertfall helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floja Felíz Skrevet 9. juli 2006 #14 Del Skrevet 9. juli 2006 De finnes vel det og? 250 grams ost. ← Jepp! Ikkeno problem å finne det i butikkene. Så har man jo alltids skivet ost da, det er jo ikke så store pakker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krista83 Skrevet 9. juli 2006 #15 Del Skrevet 9. juli 2006 Problemet med skivet ost er at skivene er så tykke... misnt dobbelt av det som min ostehøvel lager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #16 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg klarer heller ikke å spise opp en hel ost før den blir dårlig. Men jeg fryser den ikke, jeg deler den i to og pakker den ene delen godt inn i plast og har den i kjøleskapet. Når jeg er ferdig med den første delen, kan jeg fint spise den andre delen, for den holder seg mye bedre når den er innpakket hele tiden, enn om man åpner og lukker pakken hele tiden. Æsj, kronglete forklart.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #17 Del Skrevet 10. juli 2006 Det går helt fint. Det er mange som sier at hel ost ikke bør fryses, pga konsistensen forandrer seg, men har aldri merket noe til det, når jeg fryser ned helt vanlig hvitost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå