Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lanyah
Skrevet

I min venneflokk er det bare meg som bruker hudprodukter (så det blir så lite prat om det), jeg synst det er en viktig del av å ta vare på seg selv. Difor så lurer jeg på hvilken hudtype har du, hvilke produkter bruker du og hva (rens, toner, fukt, tilleggsprodukter osv.)?

Er interessant å høre hva andre bruker etter hav hudtype de har! :)

Jeg har fet overflate hud, tørr under og sensetiv hud, har også litt grov hud med kviser.

Jeg selv bruker:

Morgen; Rensemelk\toner, rensegele (kan variere) fra Declèor. Så bruker jeg Facial Lotion fra MD. Så har jeg en god fukt fra Declèor (Hydra Floral Emulsion).

Kveld; Det samme bare for at jeg bruker ylang ylang olje under fuktighetskremen (ble anbefalt å bruke det om morgonen også..., men huden blir så blank...). Den er fra Declèor. (kjempe god!)

2 ganger i uken peeler jeg huden med produkt fra MD (KJEMPEGOD, har den leenge)! Også legger jeg rense maske og etter fukt maske. De har jeg nå fra Clarins.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har helt normal hud, hverken tørr eller fet, heller ikke sensitiv. Jeg bruker mild ansiktsvask fra Olay i dusjen hver morgen og smører med Olay Touch ansiktskrem etterpå. Om kvelden fjerner jeg evt sminke med slike våtservietter fra Nivea. Bruker aldri peeling, maske, foundation, dekkstift eller andre greier, helt unødvendig, og jeg setter ikke likhetstegn mellom antall og pris på hudprodukter og det å ta vare på huden sin. Drikker mye vann, sørger for nok søvn, røyker ikke osv, og tror at dette gjør uendelig mye mer for huden min enn kremer og renseprodukter.

Gjest Lanyah
Skrevet

Jepp, mye vann og nok søvn er viktig! :) Så fint at du slipper å bruke så mye produkter! Jeg også tar av sminken om kvelden, det er bare noe selvsagt liksom! ;)

Gjest Lanyah
Skrevet

Glemte å si at jeg har brukt nattkrem isteden for ylang ylang oljen og den vanlige fukten på kvelden, jeg tror jeg vil gå tilbake til det, for det var så deilig å våkne opp med så frisk hud! :) Den heter Ylang Ylang Aromatisk Balsam.

Skrevet (endret)

Bruker rensemelk (Vichy akkurat nå), av og til ansiktsservietter (men de får jeg kviser av, så jeg prøver å holde meg unna),

Renser så ansiktet med Shiseido Pureness, tonicvann fra samme serie vanligvis, men Lancòme akkurat nå.

Innimellom bruker jeg en ansiktspeeling.

Har et stort forbruk av fuktighetskrem, spesielt på kroppen, men ansiktet pleier også å få en runde.

Har kombinasjonshud, svært tørr hud om vinteren, i ansiktet grenser huden litt over til fet om sommeren.

Endret av Pilar
Skrevet

Jeg har en fet hudtype, men er litt tørr helt øverst. Jeg bruker rens og Day Fluid fra Exuviance om morgenen og nattkrem fra samme serien om kvelden etter jeg har renset huden.

En gang i uka legger jeg en ansiktsmaske fra Dermalogica og jeg peeler med med en peeling fra L'Oreal. (Bytter nok ut den sistnevnte, selv om den er grei nok)

Skrevet

Bruker Clinique,

har uren og tørr hud,

jeg reagerer med en gang på det meste som er blandet med alkohol og parfyme og da må jeg ta syrtek...Jeg får en allergisk reaksjon innen noen minutter eller sekunder, som at jeg blir hoven, nupper over hele kroppen og kløe...

Typen bruker BOSS, Hugo Boss, SKIN. Effektiv og drøy.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 33 år. Huden min er fet under og tørr ved overfalten. Ellers er den "litt trøtt". Bruker Dermalogica hudprodukter. Vil Ylang Ylang freshe opp det hele litt?

Gjest Lanyah
Skrevet

Ylang ylang hjelper å balansere fet hud\urenheter. Min hud er også litt "trøtt", gusten..., men med den føler jeg huden blir helt annerledes, freshere på en måte! Så jeg tror det å bruke en sånn olje fra Decleòr hjelper på på enhver hud. De har også en som heter Nerolì, den er for litt mer normal\blandingshud. :)

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har blandingshud (fetere om sommeren og tørrere om vinteren) og bruker rensekrem, ansiktsvann (vanlig), ansiktsolje og/eller flytende dagkrem fra Dr. Hauschka.

Gjest Malina
Skrevet

Jeg bruker en del forskjellig, og liker å prøve nye ting,men har funnet mange gode produkter,særlig innen hudpleie,som jeg kjøper gang etter gang.

Akkurat nå:

Rens:

Morgen: Dermalogica Special Cleansing Gel

Kveld: Først en gang med Dermalogica,så vasker jeg med Jojobaolje

Øyesminkefjerner: L`Orèal

Kremer:

Morgen: Decleor Hydra Floral(tube) blandet med Clinique dagkrem m/faktor

Serum: C-vitamin serum fra Decleor

Kveld: Enten ingenting eller Hydra Floral blandet med litt Jojobaolje

Øyekrem: Har bare prøver

Tilleggsprodukter:

Peeling fra Kanebo 2 ganger i uken

Frukstyremaske fra MD Formulation 1 gang i uken

Fuktighetsmaske fra Biotherm etter behov

Glød-serum fra Dior (når jeg skal ut,eller har en periode med lite søvn osv)

Gjest Lanyah
Skrevet

Jojobaolje, hvor kjøper du det? Hvordan funker den? :) Hvilken hudtype har du?

Gjest Malina
Skrevet
Jojobaolje, hvor kjøper du det? Hvordan funker den? :) Hvilken hudtype har du?

Jeg har AROMA Jojoba olje fra Helsekosten. Den koster vel mellom 100-150kr for en veldig drøy flaske.

Den gjør huden mer elastisk og myk. Blant annet...har hørt den hjelper mot masse; alt fra uren hud, appelsinhud og irritert hud.

Jeg har normal hud,men som blir litt fetere om sommeren.

Produktene jeg bruker er vel for normal/blandingshud de aller fleste...

Hvis jeg bruker for fete produkter merker jeg det godt,men slik det er nå så har jeg ganske så fin og ren hud.

Skrevet

Bruker Dermalogica hudkrem og rensekrem.

Hva betyr det når rensekremene svir? Mine fra Clinique svir. :forvirret:

Skrevet
Bruker Dermalogica hudkrem og rensekrem.

Hva betyr det når rensekremene svir? Mine fra Clinique svir.  :forvirret:

Kanskje den er for sterk, evt for sterkt parfymert?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bruker en miks og match av produkter jeg liker, i hovedsak fra Dermalogica og Dr. Hauschka, men også andre merker.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Rens: Dermalogica Ultracalming cleanser og Dr.Hauschkas rensekrem et par kvelder i uka.

Fukt: Om morgenen bruker jeg Dermalogica Skin smoothing cream og om kvelden et par dråper jojobaolje.

Bruker ingen masker og ingen peeling, huden min har det best når den får være mest mulig i fred.

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Jeg bruker rens fra Murad, mens resten er fra Clinique: tre kremer, skrubb, maske og ansiktsvann. Når de blir tomme, har jeg tenkt å erstatte de fleste av Clinique-produktene med Murad. Jojoba-olje ser også ut som noe jeg burde prøve!

Endret av Sweet Jane
Skrevet

Rens: Dermalogica Ultracalming cleanser og Special cleansing gel. Bytter på disse to, morgen og kveld. I tillegg MKs øyesminkefjerner.

Maske fra Dermalogica en gang i uken (når jeg husker.. :sjenert: )

Fukt: Skin smoothing cream (elsker!), samt Jason aloe vera creme.

Gjest Gjest
Skrevet

Har fet/tørr hud med kvisetendenser og huden min blir lett rød :sur:

Bruker Dermalogica special cleansing gel, toner spray og skin smoothing cream morgen og kveld.

En maske fra dermalogica en gang i uken ca. Husker ikke navnet,

har kjøpt et reisesett derfra for normal/dryskin, og der var alt jeg trengte :)

På resten av kroppen går det i spenol for tiden. Billig, drøy og effektiv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...