Gjest Donna Skrevet 23. desember 2002 #1 Del Skrevet 23. desember 2002 Noen som vet hvordan man kan få frem fall/bølger/krøller i håret? Noen ganger når jeg har vasket det så er det mye bølger i det - men når det er tørt og jeg har greid det så er disse borte. Hvordan kan jeg få de frem? Har prøvd å legge meg med vått og ugreid hår - men da er det bare rart og bustet dagen etterpå. Har prøvd å klemme i det og føne det også - men har ikke hatt noe i det ....kanskje det hadde hjulpet? Lille meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2002 #2 Del Skrevet 23. desember 2002 Hei, En hårskum som jeg bruker : SHOCK WAVES er kjempegod til ditt bruk(og mitt). Den er VIRKELIG å anbefale. Du får kjøpt den på de fleste dagligvarebutikker( Spar-Rimi-Coop-Kiwi..)"Flasken" er blå, og koster ca.40 kr. Jeg får kjempefine krøller med den.. Marianne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Meg 2 ikke pålogget Skrevet 24. desember 2002 #3 Del Skrevet 24. desember 2002 Hvordan gjør du det da Marianne? Har du det i vått eller tørt hår? Fortell litt mer ...synes det hørs ut som et greit middel .... :-) Lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 24. desember 2002 #4 Del Skrevet 24. desember 2002 det er to ting du bør unngå: å føne håret tørt og å børste det etter vask. 1. børst håret FØR hårvask. 2. vask håret. bruk balsam. unngå å tove håret sammen igjen. du kan evt børste håret en gang til med balsam i, altså før du skyller. 3. når du kommer ut av dusjen, må du ikke frottere håret tørt, men pakke det inn i et håndkle. etter noen minutter er mesteparten av fuktigheten sugd opp. 4. nå er det tid for å bruke et produkt som forsterker krøllene, evt. også ett som motvirker brusete hår, hvis det er et problem. klem det inn. selv sverger jeg til trevor sorbie separate/serum mot brus og samme merke krem for krøller, men jeg husker ikke akkurat produktnavn på sistnevnte. 5. så kan du godt pakke håret inn i et håndkle igjen og la det være så lenge du har tid til/gidder. 6. når du fjerner håndkleet, har du sannsynligvis oppnådd et bølget/krøllet og halvfuktig resultat. la om mulig lufttørke. du kan godt sette håret løst opp. hvis du må bruke føner, stiller du den inn på svakeste styrke og holder den langt unna håret. dette virker i alle fall på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 24. desember 2002 #5 Del Skrevet 24. desember 2002 Tror nok jeg er nødt for å gre det litt i allefall ...for håret er stripet og ser ut som en stor hvit filtdott etter en dush *ler*...men jeg froterer det jo så kanskje jeg bør la være det - og å ungå å gni det sammen .... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husmora Skrevet 25. desember 2002 #6 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg har endel fall i håret, og om jeg føner/grer det etter vask så blir det ganske slett (men noen krøller blir det, hvis jeg ikke er flink å strekke det). Når jeg har dusjet, så klemmer jeg vannet ut (håret må ikke tørke noe særlig, for da blir det bare brusete og lite krøller i), har i hårpleie (skum eller Shockwawes er bra) og klemmer oppover. Så lar jeg det lufttørke i et par timer, grer litt igjennom med fingrene og har hårspray i. Da blir det mye krøller, som ser ut som permanent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2002 #7 Del Skrevet 26. desember 2002 Hos meg går det helt fint å gre håret etter at det er vasket og likevel få fram krøllene. Dersom jeg vil få frem krøllene vasker jeg det, grer ut flokene mens det er vått. Deretter rufser jeg det til med fingrene og krøllene kommer fram igjen. Det er lurt og bruke produkter som får krøllene bedre frem og håret bør lufttørkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 26. desember 2002 #8 Del Skrevet 26. desember 2002 etter du har kommet ut av dusjen så tørker du håret med håndkle litt, sånn at håret slutter å dryppe. Før håret blir helt tørt så må du gre deg, begynn ovenfra så bøyer du hode ned, gre hårene bak! Så tar du hode opp og ned med litt fart 4-5ganger (skjønner?) Så fikser du håret etterpå har du skumm i er det bare perfekt (før du gre håret asså)! Men husk å ta FIKSE på håret etterpå, hvis ikke så ser det ut som du har parrykk på deg Jeg gjør nesten alltid slik (utenom de gangene jeg er drit lei av krøllene mine) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husmora Skrevet 26. desember 2002 #9 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg forklarte litt feil, jeg grer også gjennom håret rett etter at jeg har klemt det meste av vannet ut, så rufser jeg det til med fingrene og klemmer krøllene fram. Men jeg kan ikke gre det mens det tørker, DA blir det slettere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alde Skrevet 27. desember 2002 #10 Del Skrevet 27. desember 2002 Jeg har også naturlige krøller, og har prøvd ulike produkter for å få krøllene mest mulig frem. Brukte lenge gelen til Shock Wawes - den funket veldig bra. MEN etter en stund fikk jeg fryktelig tørt hår - og fant ut at gelen innholder mye alkohol som kan slite veldig på håret. :x Jeg har deretter forsøkt en haug med frisør-produkter, og synes OSIS-serien til Schwartskopf funker bra. Både power-gelen og den som spesielt er for curl (men den er innmari flytende og blir fort til grisete tube). Som andre også har nevnt er jeg nøye med å ikke gre for mye, og dessuten ha halv vått hår når jeg tar i gelen. Hvis jeg føler at jeg må gre litt - passer jeg på å gjøre det mens håret er vått og før jeg tar i gelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 29. desember 2002 #11 Del Skrevet 29. desember 2002 Kjøp en sommer/saltvannsspray. De finnes fra ulike leverandører og kan også kjøpes hos noen frisører. Vask håret, tørk det med et håndkle, spray inn håret, rufs det til med fingrene og la det lufttørke. På mitt glatte hår, gjør sprayen at håret blir litt bølgete. Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 29. desember 2002 #12 Del Skrevet 29. desember 2002 hvis jeg vasker håret om ettermiddagen og får frem krøller og lar det lufttørke til kvelden - hvordan vil det bli om morningen da? Vil det bli bustet? lille meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alde Skrevet 29. desember 2002 #13 Del Skrevet 29. desember 2002 Min erfaring er at krøllene er finest den dagen håret er nyvasket. En natts søvn medfører stort sett alltid at krøllene mine flates ut litt og at jeg må gre meg - noe som også drar ut krøllene. Hvis jeg av en eller annen grunn vasker håret på ettermiddagen/kvelden, er jeg nøye med at det er helt tørt når jeg legger meg - hvis ikke er det i hvertfall mess når jeg våkner! Det er mulig at disse tingene varierer noe avhengig av hårtype; hvor mye naturlige krøller du har og hvor langt håret er. Det er jo bare å prøve seg frem litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 29. desember 2002 #14 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg brukte KMS pomade før, og da fikk jeg korketrekkere i mitt hår med naturlig fall... Forøvrig vil ikke sunt hår krølle seg så mye som tørt hår. Så for meg funker det å bleke ned håret og deretter farge det igjen for å få tatt litt av den glatte sunnheten hvis jeg vil ha krøller. Og ikke bruk sånne billige hårkurer, bare silikon.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2002 #15 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg har merket at mitt hår blir mere krøllet når jeg nettopp har klippet det, jo mer slitt det blir jo mindre krøller. En annen merkelig ting med mitt hårer at når jeg bruker produkter som skal flate det ut får jeg mere krøller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gigi03 Skrevet 2. januar 2003 #16 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har i skum eller serum (i vått hår) - ruller det så opp på store ruller og føner det nesten tørt. Tips: Jo mindre ruller - jo mere krøller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haugtussa Skrevet 2. januar 2003 #17 Del Skrevet 2. januar 2003 Hoho! Jeg har komplett stritt hår, helt tynt og veldig glatt, som jeg aldri har forstått meg på å få noe som helst bølger i uten å sette det i en ball og så føne tørt, noe som tar veldig lang tid og resulterer i flatt hår på toppen med stygt skille der bølgene "starter". Og så går krøllene ut etter et par timer... Men nå! Har lest litt her, og testet litt, og kommet frem til at: Jeg dusjer, og børster ut håret mens jeg har balsam i. Så skyller jeg litt forsiktig ut, og tuller håret opp i en håndduk mens jeg kler på meg. Når jeg tar den ut, er håret fortsatt ganske fuktig, og da tar jeg oppi en haug med skum og grer det litt med fingrene. Vips, ferdig! Håret tørker mens jeg sminker meg og spiser, og blir så fint som bare det. Takk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå