Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #1 Skrevet 8. juli 2006 Hvorfor blir bladene på uteblomstene mine gule? Har vært veldig varmt i det siste (bor i Oslo), men de har fått vann hver dag. De står i sola.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #2 Skrevet 8. juli 2006 Blir ALLE blader gule, eller bare de nederste? Jeg vil tro at de kanskje får for lite mengde vann selv om du vanner hver dag. Står de i små potter tar det ikke lang tid før jorden tørker ut når det er så bra vær som nå.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #3 Skrevet 8. juli 2006 De står i potter. I tillegg til sol har det også vært litt vind som også tørker ut jorda, så det kan nok være jeg har vannet for lite. Skal prøve å vanne litt om morgenen også før jeg går på jobb på de verste (beste!!!) soldagene.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. juli 2006 #4 Skrevet 8. juli 2006 Det kan også være for mye vann, eller rett og slett at de står for varmt. Prøv å skygge dem litt, sett opp en parasoll eller en paraply over blomstene og se om det blir flere gule blader da. Om mulig, løft på pottene før du vanner og kjenn om de føles lette. Er det hull i pottene? Det bør det være, ellers vil overskuddsvann samle seg nederst og føre til at røttene dør av oksygenmangel. Husk også å gjødsle plantene dine i sommervarmen.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #5 Skrevet 8. juli 2006 Hadde de samme plantene i fjor, og da var de kjempefine. I år får de færre blomster og noen gule blader. Har bare kjøpt planter som tåler mye sol da vi har full sol her fra morgen til kveld. Fordi det er en takterrasse kan det blåse litt men de som ikke tåler det har fått plass i le for vinden. Det er hull i alle pottene og lecakuler og filt i bunnen. Gjødsel har de ikke vært bortskjemt med, så kanskje er det der det ligger. Gir de gjødsel og mer vann i første omgang for å se om de blir mer fornøyde. Ellers tusen takk for gode råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå