Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #1 Skrevet 7. juli 2006 Jeg har begynt å få litt kontakt med en søt fyr, som virker hyggelig nok. Han er grei å snakke med og virker interessert i livet mitt og alt det der. Problemet er bare at jeg ikke helt klarer å glemme oppførselen hans en gang for lenge siden i fylla. Det var forrige sommer at han prøvde seg på meg i fylla og ble litt vel pågående. (Dvs. han satt og befølte meg under genseren mens jeg satt på fanget hans inne i en fullstappet bil på vei hjem fra byen.) Han fikk også mast seg til nummeret mitt og ringte meg litt senere og ville møte meg (helt tydelig for å ha sex). Selv om han sendte melding dagen etterpå og unnskyldte oppførselen sin mistet jeg litt respekten for ham den kvelden (dette var før jeg hadde snakket noe særlig med ham) og følte at måten han behandlet meg på var respektløst og vitnet om at han bare så på meg som et potensielt bytte en sen kveld. Så hva sier dere, skal man tolerere slik oppførsel fra en mann dersom det viser seg at han egentlig er ganske hyggelig i edru tilstand?
Velvet Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 Ja, jeg ville nok gitt han en sjanse. Han ba om unnskyldning dagen etter og det synes jeg er bra gjort. Da vet han at han gikk over streken i bilen.
Leo Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 Var han ubehagelig ut over det du selv tillot og tvang seg på deg eller var det snakk om en taxitur hvor du selv valgte å sette deg på fanget hans? Sluttet han når du ga beskjed eller lot du ham fortsette? Ingen her kjenner magefølelsen din, men spør du meg høres han ut som en helt normal ung mann. Imidlertid er det slik at hvis du ikke liker måten han han oppførte seg på verken nå eller da, så holder du deg unna! Hold deg unna hvis du er i tvil!
Gjest Piper Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 Hvordan kan noen klare å mase seg til et telefonnummer? Og spesielt om du ikke liker fyren. Jaja, ikke alltid lett å forstå seg på enkelte kvinner heller. Men nei jeg ville ikke gitt han en ny sjangse, for jeg hadde rett og slett blitt så forbanna. Men syns du han er hyggelig, så hvorfor ikke. Du ga han jo telefonnummeret, og han har jo tross alt beklaget oppførselen sin. Så hvorfor ikke. Hva har du egentlig å tape på det
Leo Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 Hvordan kan noen klare å mase seg til et telefonnummer? ← Lurer jeg også litt på...
Gjest Tanita Skrevet 8. juli 2006 #6 Skrevet 8. juli 2006 Nei, æsj! Jeg hadde følt meg ukomfortabel og pressa hvis jeg hadde blitt behandla slik og hadde nok ikke svart på telefonen om han ringte. Dere er jo ikke sammen.
Hoppetaujenta Skrevet 8. juli 2006 #7 Skrevet 8. juli 2006 (endret) --- Endret 10. november 2015 av Hoppetaujenta
Gjest Gjesta Skrevet 8. juli 2006 #8 Skrevet 8. juli 2006 ...hvis man ikke vil ha grafsende hender oppunder genser/bluse, så går det an å unngå det, liksom... Man har et valg stortsett. På å gi ut mob.nr også. ← enig
Snasen Skrevet 8. juli 2006 #9 Skrevet 8. juli 2006 Men hvordan kom han til under genseren din lurer jeg på.
Viviwoom Skrevet 8. juli 2006 #10 Skrevet 8. juli 2006 Det kommer jo litt an på hva du mener med at han var for påtrengende, da. Hvis han tvang seg på deg, som noen også spurte om tidligere, så ville jeg ikke ha gjort det. Men hvis du liker ham, og tror at han egentlig er ok, så hvorfor ikke? Virker jo litt merkelig at du skulle gi ham nummeret ditt dersom du syntes han var heeelt motbydelig
Pilar Skrevet 8. juli 2006 #11 Skrevet 8. juli 2006 Tja, tvang han seg på deg og ikke respekterte et nei ? Hvis du ikke likte at han tafset på deg, så har du selv et ansvar for å be han slutte med det - på lik linje med at du ikke var nødt til å gi han tlfnummeret ditt hvis du ikke ville at han skulle ha det. Hvis du ikke selv sa fra at du ikke likte det han holdt på med, kan du heller ikke regne med at han skal skjønne det når han i tillegg var full. Han beklaget oppførselen sin dagen etter, så jeg syns ikke dette hørtes unormalt ut ifra en full, ung mann sin side i det hele tatt. En har selv et ansvar for å si ifra når andre tråkker over ens egne grenser !
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #12 Skrevet 8. juli 2006 Trådstarter her. Vet det høres litt merkelig ut at jeg gav ham nummeret mitt ja, og har vel egentlig ikke noen sånn veldig god forklaring på det, annet enn at han ikke akkurat er den styggeste jeg vet om...Så jeg ville vel gi ham en sjans Når det gjelder hvorfor han kom til under genseren min og om jeg ikke bare kunne flytte meg, så måtte jeg sitte på fanget hans da vi kjørte med overlast. Og jeg prøvde å fjerne hendene hans uten resultat (turte ikke å være så høylydt heller, da kompisene hans satt i fremsetet og jeg helst ville unngå oppmerksomheten) I alle fall følte jeg at måten han behandlet meg på der og da var respektløst, og jeg mistenker litt at grunnen til at han behandlet meg slik er fordi han er vandt med å få det som han vil. (Som sagt så er han ikke akkurat stygg)
Gjest Neffi Skrevet 8. juli 2006 #13 Skrevet 8. juli 2006 (endret) ...hvis man ikke vil ha grafsende hender oppunder genser/bluse, så går det an å unngå det, liksom... Man har et valg stortsett. På å gi ut mob.nr også. ← Nei, det går ikke alltid å unngå det Hendelsen er kanskje litt mer nyansert enn som så. HVorfor skal man godta at "slik er bare unge gutter"??? Nei, for min del er det ikke snakk om at jeg hadde hatt noe mer med ham å gjøre. Men det er nå! Da jeg var yngre visste jeg ikke bedre, hadde ikke egne grenser og tvilte på meg selv og min bedømmning av en situasjon. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, eller hva du tenker mer om dette - men det høres ut som om du hører noen bjeller ringe. HØR på de du! Det er ikke en "grei" oppførsel av en ung gutt så lenge du tydlig viser at du ikke vil. Endret 8. juli 2006 av Neffi
Gjest Catwoman Skrevet 8. juli 2006 #14 Skrevet 8. juli 2006 Jeg ville gitt han en sjanse til jeg. I og med at du faktisk vurderer det selv kan jo ikke den hendelsen ha oplevdes så ille for deg?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #15 Skrevet 8. juli 2006 Jeg er 20 år, han er 22... Det vel ikke akkurat selve hendelsen som jeg ser på som spesielt traumatisk, det jeg reagerte på var bare den manglende respekten han viste akkurat da, og selv om jeg "bare" er 20 har jeg sett og opplevd litt av hvert om menns syn på kvinner og har vel egentlig lovet meg selv at jeg skal finne meg en mann som respekterer meg og kvinner generelt og som har manerer og kontroll nok til å oppføre seg skikkelig, edru eller ikke. Og det han gjorde den kvelden er langt fra slik jeg ser for meg drømmemannen for å si det slik. Men så sendte han jo som sagt en melding dagen etterpå og unnskyldte oppførselen sin, og når jeg snakker med ham ellers er han høflig og grei og vi har en god tone. Når det skal være sagt så er det ikke akkurat snakk om noe "skal jeg gå inn i et forhold med ham eller ikke"-problemstilling her heller..Det jeg egentlig ønsker synspunkter på her er vel om man kan godta en slik oppføsel fra en mann dersom det var en engangsforteelse i fylla og han unnskylder oppførselen sin dagen etterpå og virker grei og ordentlig nok i edru tilstand.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #16 Skrevet 8. juli 2006 jeg hadde hatt gitt han sjanse til alle gjør feil en gang el ti i livet. og han unnskyldt seg selv til deg, det sier vel litt om han kanskje? du kan jo alltids prøve å se ann alt sammen lykke til!
Gjest Neffi Skrevet 8. juli 2006 #17 Skrevet 8. juli 2006 Siden du har mistet respekten for han etter denne hendelsen sier vel egentlig DET deg hva du bør gjøre.
Gjest Catwoman Skrevet 8. juli 2006 #18 Skrevet 8. juli 2006 Han var full og ble kanskje litt overivrig, tenkte ikke ordentlig, og trodde kanskje i beruselsen at du synes det var greit. Og så har han beklaget seg etterpå. Og ellers bare vært snill og hyggelig. Da hadde jeg bare glemt hele greia hvis det var meg. Siden det kun har skjedd en gang. Noe annet hvis det er noe som gjentar seg og skjer mange ganger, da hadde jeg nok ikke giddet og styret med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå