Gå til innhold

Han har følelser for en annen og det er gjensidig.

Anbefalte innlegg

Gjest Hva nå?
Skrevet

Mannen min har en venninne. De ble kjent gjennom et prosjekt med jobben og har hatt mye kontakt senere. De har ringt hverandre falere ganger for dag og han besøker henne omtrent hver gang han er utenfor huset. På onsdag var de på byen sammen. Da kom han ikke hjem før klokken 530. I dag var jeg på byen med mannen min. Han hadde meldingsboksen full og måtte slette. Jeg satt ved siden av han og så at han slettet alle bortsett fra to fra denne venninnen. Han sa det selv også. Ettersom jeg satt ved siden av han fikk jeg et lite glimt om hva som sto. "Falt for deg" var ord jeg leste. Han har sagt før at det er greit at jeg leser meldingene hans, men jeg pleier aldri å gjøre det. Jeg spurte han ut om hvorfor han tok vare på to meldinger fra henne. Først sa han at han ikke hadde hatt tid til å slette de. Så sa han at han ville lagre de. Jeg spurte hvorfor og om forkuset hans ligger på henne eller meg. Jeg spurte rett ut om hun var viktigere enn meg. Først sa han "ja, kanskje det. Så sa han at han var veldig glad i henne og at de hadde følelser for hverandre som var vanskelige, men at de hadde bestemt seg for å holde det til et vennskap fordi de har så mange personer innvoldert iu livene sine( hun har samboer).

Jeg spurte jo selv, og visst kanskje svaret, men ble veldig lei meg likevel. Så jeg gikk meg en tur, og tik etterhvert bussen hjem. Da sendte han meldinger som lød:

"Det er dårlig gjort av deg å gå. Takler du ikke at jeg velger deg?"

"Betyr det ingen ting at jeg er glad i deg?2

"Hvis du ikke takler ærligheten min sa kan det være det samme."

Så nå sitter jeg her. Følelsene hans kan jeg ikke gjøre noe med, men hva gjølr jeg nå? Jeg har lyst til å be han kutte kontakten med henne, men det vil han neppe godta. Nå føler jeg bare at jeg er nummer 2 i livet hans. Er følelsene hans for meg bare vennskapelige? Hva føler han når han kysser meg eller når vi har sex?

Videoannonse
Annonse
Gjest BagLady
Skrevet

Det er du som bestemmer. Kan du leve med å være nummer to resten av livet? Jeg hadde ikke kunnet det.

Synes ikke det er rett av ham å gi deg dårlig samvittighet for din reaksjon, akkurat som om han var snill som fortalte deg dette og du burde være takknemlig for at han blir hos deg. Dere har mye å prate om.

Uff, for en utrolig vanskelig situasjon. Har ikke så mange gode råd å gi, vil bare ønske deg lykke til :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

For en drittsekk.

Nei,her må du være sterk å si fra at sånn vil du ikke ha det.

Lei meg på dine vegne.

Jeg hadde aldri godtatt det der.

Gjest Piper
Skrevet

Han har sagt at du er nummer to, da får du avgjøre selv om du ønsker å være det. Jeg tror ikke han kommer til å kutte ut den andre, og blir hun fri en gang velger han nok henne.

Klarer du å leve med det, må du bare fortsette forholdet med han.

Skrevet

Jeg hadde bedt han kutte all kontakt!

Velger han henne fremfor deg, hadde han kommet til å gjøre det uansett.

Å være nr.2 i et forhold/ekteskap er uakseptabelt.

Gjest Gjest
Skrevet

Selv om meldingene han sendte deg var litt på kanten, synes jeg du skal være glad som har en så ærlig mann! Mange par opplever slikt gjennom et langt samliv, for noen ender forholdet her, mens mange er sterke og kommer seg gjennom det. Jeg synes du skal spille litt "hard to get". Ligger mye i uttrykket "Du vet ikke hva du har før du har mistet det". Men det er viktig å ikke ta i for mye, da er det mulig han vil søke trøst hos venninen. Samtidig bør du ikke tillate han for mye kontakt med denne kvinnen, men å nekte han vil bare gjøre vondt verre.

Kun et tips! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for råd. Jeg føler meg veldig rådvill. Er veldig glad i han og vil ikke miste han, men jeg kan ikke godkjenne "vennskapet" han har me denne venninnen.

Gjest Gjesta
Skrevet
Takk for råd. Jeg føler meg veldig rådvill. Er veldig glad i han og vil ikke miste han, men jeg kan ikke godkjenne "vennskapet" han har me denne venninnen.

Så klart du ikke skal. Et ekteskap (samboerskap) skal bestå av to voksne.

Ingen andre.

Så lenge hans fokus er vendt bort fra forholdet, er det ikke lenger bare to hos dere. Jeg hadde ikke ønsket å leve sånn.

Gjest Hva nå?
Skrevet

Så lenge hans fokus er vendt bort fra forholdet, er det ikke lenger bare to hos dere. Jeg hadde ikke ønsket å leve sånn.

Jeg ønsker jo ikke å leve sånn, men jeg har ikke lyst til å gå fra han heller. Dette er så forbanna vanskelig.

Skrevet

Det er jo han som har rotet seg inn i dette, og som bør legge seg flat.

Synes det er utrolig arrogant å forlange at du skal være takknemlig(?!) for at han "velger" deg.

Å skulle opprettholde nær kontakt og vennskap med henne, som han har følelser for, blir vanskelig for ham å håndtere, og vanskelig for deg å godta.

Han burde kutte kontakten med henne i stedet for å ville ha i både pose og sekk. For det er det han vil når han skal ha et vennskap med henne også. En slik kontakt vil ikke ta knekken på følelsene de har for hverandre, det vil nok heller gi dem næring.

Så hvis han velger deg, bør han handle deretter, dvs sette deg og deres forhold i fokus igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men at en part utvikler følelser for en tredjepart er noe man nesten må regne med i ett langvarig forhold, dersom man skal forsøke å være realistisk. Jeg synes det høres positivt ut at han er såpass åpen om det, og han er virker som han skjønner at dette bare er følelser som vil gå over, og at han velger å satse på deres forhold.

Hadde jeg vært i denne situasjonen ville jeg gitt han tid til å la disse følelsene går over, men også krevd at han ikke nærer dem ved å tilbringe for mye tid med henne.

Gjest Gjest
Skrevet
Vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men at en part utvikler følelser for en tredjepart er noe man nesten må regne med i ett langvarig forhold, dersom man skal forsøke å være realistisk. Jeg synes det høres positivt ut at han er såpass åpen om det, og han er virker som han skjønner at dette bare er følelser som vil gå over, og at han velger å satse på deres forhold.

Hadde jeg vært i denne situasjonen ville jeg gitt han tid til å la disse følelsene går over, men også krevd at han ikke nærer dem ved å tilbringe for mye tid med henne.

Det er det jeg også tenker. Føelsene i seg selv kan jeg godta, men han vil ikke kutte kontakt med henne. Ikke litt for en liten periode en gang. Da gir han jo bare følelsene næring. :tristbla:

Gjest Hva nå?
Skrevet
Det er jo han som har rotet seg inn i dette, og som bør legge seg flat.

Synes det er utrolig arrogant å forlange at du skal være takknemlig(?!) for at han "velger" deg.

Å skulle opprettholde nær kontakt og vennskap med henne, som han har følelser for, blir vanskelig for ham å håndtere, og vanskelig for deg å godta.

Han burde kutte kontakten med henne i stedet for å ville ha i både pose og sekk. For det er det han vil når han skal ha et vennskap med henne også. En slik kontakt vil ikke ta knekken på følelsene de har for hverandre, det vil nok heller gi dem næring.

Så hvis han velger deg, bør han handle deretter, dvs sette deg og deres forhold i fokus igjen.

Det er sånn jeg føler det, ja. At han vil ha pose og sekk.

Skrevet
Det er det jeg også tenker. Føelsene i seg selv kan jeg godta, men han vil ikke kutte kontakt med henne. Ikke litt for en liten periode en gang. Da gir han jo bare følelsene næring.  :tristbla:

Spør ham om han ville godtatt det om det var du som hadde følelser for en annen.

Prøv å få ham til å sette seg inn i situasjonen.

Gjest Hva nå?
Skrevet
Spør ham om han ville godtatt det om det var du som hadde følelser for en annen.

Prøv å få ham til å sette seg inn i situasjonen.

Ja, jeg får prøve på det.

Gjest Gjesta
Skrevet

Du må nesten holde dine alternativer klart for deg.

Det virker som du ønsker deg (så klart) at ting skal bli som de var før du fikk vite om dette og at denne andre ikke skal eksistere. Det er ikke et av alternativene dine. Du kan bare velge ett av to:

Bli, og godta situasjonen slik den er

Gå, og sannsynligvis ha det vondt en periode

-sånn er det desverre....................... :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

For en egoistisk dust! Snakk om å fyre oppunder! Når du merker at du har sterke følelser for en annen enn din partner så går du ikke hen å oppfordrer til mere kontakt :sur:

Og så skal han bli snurt på deg fordi du ikke er takknemlig for at han "velger deg"? :ler:

I en slik situasjon så hadde jeg gitt han frie tøyler. Jeg hadde gått! Heller det enn å være nr 2 for min ektemann.Hadde han vært ute på byn med vedkommende og kommet dinglende hjem kl 05, så hadde jeg overhodet ikke gitt han tilliten til gode. At det har skjedd noe er åpenbart. Uansett så har han og venninnen et følelsesmessig bånd som er totalt uakseptabelt.

Og,jeg vet hva jeg snakker om, har gjort det. Gitt han frie tøyler. Det var visst ikke så spennende allikevel. panikken kom når han ikke hadde kone og barn å komme hjem til ;)

Gjest Gjest
Skrevet

For en superegoist! Så han innbiller seg at det er han som skal velge? Det er jo han som skulle tryglet deg om en ny sjangse!

En annen ting: Hva gjorde han ute med henne til klokken halv seks om morgenen? Ihvertfall her i byen stenger alle utesteder klokken fire. Ville funnet ut av dette jeg hvis jeg var deg. Spesielt siden hun sier at hun falt for ham. Hva gjorde de?

Hadde han taklet dette annerledes, ville jeg gitt ham en sjangse til hvis jeg var deg dersom det bare dreier seg om følelser som han har fått for henne. Dette kan skje alle. Man kan ikke styre hva man føler, men det som gjelder er hva man gjør med det.

Men slik som han har oppført seg, tror jeg ikke jeg hadde orket. Han forventer at du skal være glad for at han har valgt deg, men har han virkelig det? Hvis han har valgt deg, kutter han kontakten med den andre.

Jeg er redd for at dersom hun andre nå blir fri, så velger han henne. Han er nok hos deg fordi hun er hos sin samboer..

Gjest Gjest
Skrevet

Han forventer at du skal være glad for at han har valgt deg, men har han virkelig det? Hvis han har valgt deg, kutter han kontakten med den andre.

Gjest Hva nå?
Skrevet

Det var jeg som skrev innlegget over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...