Gjest Mzfire Skrevet 23. desember 2002 #1 Skrevet 23. desember 2002 Dette er saken: jeg skrev under på en leiekontrakt på hybel i september. Jeg pusset den opp og gledet meg over mitt eget krypinn. Så endrer alt seg. Det ble svinekaldt inne pga mangel på isolering flere steder. Radiatoren var så vidt varm og det var forbudt med egne varmekilder. Plutselig gikk strømmen noen ganger, og lyspærene gikk nesten med en gang. Ikke hadde jeg tilgang til vaskekjeller, måtte ha nøkkel som jeg ikke fikk, ikke hadde jeg tilgang til egen målavleser og fikk skyhøy strømregning som ikke stemte med strømforbruket mitt. Jeg hadde noen sinnsyke naboer som holdt de ville festene, med papirvegger hvor jeg hørte bassen slo inn på soverommet mitt. I tillegg hvor jeg hørte andres tilstedenærværelse i etagen over meg. Hørte samtaler og bråk. Disse grunnene gjorde det umulig for meg å bli boende der. Jeg kontaktet huseiern på telefon, men fikk aldri svar, la også igjen besjeder uten å få svar. Jeg måtte tilslutt etter å ha snakket med advokat ,sende en oppsigelse av kontrakten i posten,med nøkler. Det ble rekomandert. Jeg hørte ingenting på nesten 2 måneder før nå nylig. Nå lager huseieren bråk og mener det er mitt ansvar å finne noen folk til å overta for meg. Jeg flyttet i slutten av November,men nå krever de husleie for desember. Hun mente at vi kunne finne en løsning på saken. Hva er det å løse. Den kontrakten er ugyldig, ifølge advokaten og det sa jeg til henne. Nå i dag fikk jeg en rekommandert sending av henne. Blir så provosert, hva skal jeg gjøre? Hva mener dere? Mulig jeg er barnslig men om hun trekker meg for retten, vil jeg heller sone enn å betale henne noe. Slik jeg ser det har de ingen ting på meg, men jeg kan aldri være sikker. Føler meg lurt!
Babyface Skrevet 24. desember 2002 #2 Skrevet 24. desember 2002 Kan du ikke ta kontakt med Jusbuss, de yter gratis rådgivning?
Gjest Mzfire Skrevet 24. desember 2002 #3 Skrevet 24. desember 2002 Takk for rådet, det skal jeg gjøre. Fikk gratis rettshjelp sist også. God Jul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå