Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #41 Skrevet 10. juli 2006 Tankeløst å tro at alle mørkhudete i Norge har lavtlønnsyrker. Litt diskriminering å påstå det å . ← Dette skjedde i OSLO og der er det slik faktisk! Det var OSLO det var snakk om ikke HELE NORGE
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #42 Skrevet 10. juli 2006 Dette skjedde i OSLO og der er det slik faktisk! Det var OSLO det var snakk om ikke HELE NORGE ← Ok det er ingen mørkhudete i OSLO som har leder jobber, eller godt lønnedte jobber.
Gjest Gjest_sam_* Skrevet 10. juli 2006 #43 Skrevet 10. juli 2006 Uansett hvordan man snur og vender på dette, Bønna, om det er systemet, politikken eller faens oldemor som har skylda for rasisme og dritt her i landet så er det ingen unnskyldning for å slenge dritt til en sekstenåring som ikke har gjort noe annet galt/provoserende enn å skaffe seg sommerjobb.← Jøss Mysan er vi endelig enige om noe i dette emnet da Bra svart og MEGET riktig Mysan. Mvh sam "Døm meg for mine handlinger og ikke hvem jeg er"
Gjest gjest1 Skrevet 10. juli 2006 #44 Skrevet 10. juli 2006 Ok det er ingen mørkhudete i OSLO som har leder jobber, eller godt lønnedte jobber. ← Selvfølgelig er det det, og hun påstod vel aldri at alle mørkhudede jobber på kjøkken eller kjører trikk og taxi. Hun påpekte bare at sjansen er stor for at det er nettopp en mørkhudet som utfører akkurat den tjenesten når du bruker den. Noen av dem er sikkert godt utdannet også, men de får ikke andre jobber pga fremmedartede navn.
Wonders Skrevet 10. juli 2006 #45 Skrevet 10. juli 2006 Ok det er ingen mørkhudete i OSLO som har leder jobber, eller godt lønnedte jobber. ← Visst fa** er det da vel det! Har du aldri hatt en jobb å sett deg rundt elle? Jeg er sånn som faktisk sier ifra om noen blir mobbet om jeg ser det. Prøver ikke å være Mor Theresa, men går det i mine øye for langt så får de som mobber passet sitt påskrevet! Hva får noen til å tro at de er bedre enn noen andre?
Christiane Skrevet 10. juli 2006 #46 Skrevet 10. juli 2006 Hva er det med folk som bare må slenge fra seg kommentarer slik som de gjorde til denne guttungen? Kan de ikke bare takke nei og være fornøyd med det? http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/07/470930.html ← Det var selvsagt lumpent sagt, men jeg skjønner ikke hvorfor det var nødvendig å skrive en artikkel om det.
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2006 #47 Skrevet 10. juli 2006 Det var selvsagt lumpent sagt, men jeg skjønner ikke hvorfor det var nødvendig å skrive en artikkel om det. ← Enig! Kunne de ikke heller funnet en sint palestiner som truet med å kaste stein på en stridsvogn?
Christiane Skrevet 10. juli 2006 #48 Skrevet 10. juli 2006 (endret) Ellers ville det vært ganske fresht med en 5-siders reportasje om Blomster-Finn, med påfølgende intervju. Eller noe med Morten Abel. Det hadde gjort seg. Endret 10. juli 2006 av Christiane
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #49 Skrevet 10. juli 2006 Ellers ville det vært ganske fresht med en 5-siders reportasje om Blomster-Finn, med påfølgende intervju. Eller noe med Morten Abel. Det hadde gjort seg. ← Kvinneguden prøver faktisk å være ironisk.Kguden er imot rasistiske uttalelser hvis du leser det han har skrevet andre steder.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #50 Skrevet 10. juli 2006 Det var selvsagt lumpent sagt, men jeg skjønner ikke hvorfor det var nødvendig å skrive en artikkel om det. ← Det er for å vise tankeløsheten til enkelte etniske nordmenn.
Christiane Skrevet 10. juli 2006 #51 Skrevet 10. juli 2006 Kvinneguden prøver faktisk å være ironisk.Kguden er imot rasistiske uttalelser hvis du leser det han har skrevet andre steder. ← Jesus Christus. Jeg bare spøkte selv.
Christiane Skrevet 10. juli 2006 #52 Skrevet 10. juli 2006 (endret) Det er for å vise tankeløsheten til enkelte etniske nordmenn. ← Nuvel. Det blir veldig mange gråtereportasjer hvis man til stadig skal vise "tankeløsheten til enkelte etniske nordmenn". Så bør man jo i tillegg ha noen reportasjer om tankeløsheten til enkelte etniske pakistanere, og kanskje tankeløsheten til enkelte etniske samer, og tankeløsheten til enkelte etniske svensker. Jeg synes det rett og slett blir unødvendig. Det er intet nytt at noen slenger med leppen. Endret 10. juli 2006 av Christiane
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #53 Skrevet 10. juli 2006 Nuvel. Det blir veldig mange gråtereportasjer hvis man til stadig skal vise "tankeløsheten til enkelte etniske nordmenn". Så bør man jo i tillegg ha noen reportasjer om tankeløsheten til enkelte etniske pakistanere, og kanskje tankeløsheten til enkelte etniske samer, og tankeløsheten til enkelte etniske svensker. ← Det er da ikke noe i veien for at sånne episoder blir tatt opp, er det det?Hvorfor er det det?Skal journalistene bare skrive om positiviteten her i sammfunnet? Det kan man skrive om ja, tankeløsheten ovenfor mange etniske grupper, samer som eskimoer
Christiane Skrevet 10. juli 2006 #54 Skrevet 10. juli 2006 Det er da ikke noe i veien for at sånne episoder blir tatt opp, er det det?Hvorfor er det det?Skal journalistene bare skrive om positiviteten her i sammfunnet? Det kan man skrive om ja, tankeløsheten ovenfor mange etniske grupper, samer som eskimoer ← Jeg synes bare det blir ganske meningsløst. Det er stadig mennesker som sier slemme ting til hverandre på gaten, og de neste dagene er det garantert en eller annen person som kommer til å få høre et eller annet styggere, enn det denne gutten måtte tåle. Det er naturligvis meget gement, men jeg synes det vblir en virkelig agurknyhet.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #55 Skrevet 10. juli 2006 Jeg synes bare det blir ganske meningsløst. Det er stadig mennesker som sier slemme ting til hverandre på gaten, og de neste dagene er det garantert en eller annen person som kommer til å få høre et eller annet styggere, enn det denne gutten måtte tåle. Det er naturligvis meget gement, men jeg synes det vblir en virkelig agurknyhet. ← Fordi noe skjer ofte, så skal man ikke ta det opp og aktualisere det?
Christiane Skrevet 10. juli 2006 #56 Skrevet 10. juli 2006 Helt siden menneskene begynte å bosette seg tett og forme byer, så har mennesker i ny og ne måtte oppleve å høre slemme og gemene ting fra sine medmennesker. Det er trist, men slik er det. Hvis hver eneste person som er blitt indignert på en eller annen måte skal få sin artikkel i avisen, så ser du sikkert at det i lengden ikke vil fungere.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #57 Skrevet 10. juli 2006 Helt siden menneskene begynte å bosette seg tett og forme byer, så har mennesker i ny og ne måtte oppleve å høre slemme og gemene ting fra sine medmennesker. Det er trist, men slik er det. Hvis hver eneste person som er blitt indignert på en eller annen måte skal få sin artikkel i avisen, så ser du sikkert at det i lengden ikke vil fungere. ← Det er ikke snakk om at alle tilfeller skal nevnes i avisen. Men i blant har vi godt av å bli minnet på at slikt skjer. Du ser jo selv at det har provosert mange, og dermed ikke er unødvendig. (Det er veldig mye i avisene som skjer ofte, men som bare nevnes i blant.)
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #58 Skrevet 11. juli 2006 Helt siden menneskene begynte å bosette seg tett og forme byer, så har mennesker i ny og ne måtte oppleve å høre slemme og gemene ting fra sine medmennesker. Det er trist, men slik er det. Hvis hver eneste person som er blitt indignert på en eller annen måte skal få sin artikkel i avisen, så ser du sikkert at det i lengden ikke vil fungere. ← Problemet i dette tilfellet er ikke den enkelte gemene kommentar - men underliggende rasisme i samfunnet. Vi har, som etniske nordmenn, omtrent null sjanse for å få høre gemene kommentarer som relaterer seg til hudfarge eller religion. Etthvert samfunn har mye utbytte av å få fjernet slik underliggende rasisme - historien har nok av tragiske eksempler på hvordan det går om man ikke gjør det.
Gjest Gjestern Skrevet 11. juli 2006 #59 Skrevet 11. juli 2006 Det er ikke snakk om at alle tilfeller skal nevnes i avisen. Men i blant har vi godt av å bli minnet på at slikt skjer. Du ser jo selv at det har provosert mange, og dermed ikke er unødvendig. (Det er veldig mye i avisene som skjer ofte, men som bare nevnes i blant.) ← http://oslopuls.no/musikk/article1384172.ece Gjest, nå vil jeg at du skal uttrykke himmelropende avsky og oppfordre til boykott av konserten. Dette er oppfordring til diskriminering og vold, satt i system gjennom offentliggjøring av tekster. Mye verre enn episoden du indigneres over. Og gjerningsmannen er svart. Vel, da roer sinnet seg i årene, da må det tas i bruk annen retorikk og aller helst ignoreres.
KR-øst Skrevet 11. juli 2006 #60 Skrevet 11. juli 2006 (endret) KR-øst, for en gangs skyld er vi enige. Sett bort ifra din gudstro, noe jeg ikke deler, så er jeg enig med budskapet i det minste. ← Det var det jeg visste, det finnes noe godt i oss alle, slik at vi kan enes om noe. Endret 11. juli 2006 av KR-øst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå