Gjest Bøllefrøet Skrevet 7. juli 2006 #1 Skrevet 7. juli 2006 (endret) Kunne du blitt sammen med en som stemmer på et parti på høyresiden når du selv stemmer på et parti på venstresiden eller omvendt? (Dette spørsmålet gjelder selvfølgelig mest for dere som er litt politisk interesserte da ). Selv syns jeg det er viktig at en potensiell kjæreste har mange av de samme holdningene og verdiene som meg selv, så jeg tror det hadde blitt vanskelig å bli sammen med en som var veldig uenig med meg. Endret 7. juli 2006 av *MissA*
Gjest Blondie65 Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 Det kommer helt an på hvor langt til ytterfløyene begge er. Jeg tviler sterkt på at en RV'er vil trives godt sammen med en Frp'er f.eks. og omvendt selvsagt. Mens de som heller mer mot midten nok vil ha mindre forskjeller. Og selvsagt jo mer politisk interessert og/eller aktiv man er, jo mer teller dette. For meg har det betydning, men det er fordi jeg er både aktiv og interessert i politikk. Men så faller jeg heller ikke for menn som stemmer på det motsatte av meg.
Arkana Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 (endret) Selv syns jeg det er viktig at en potensiell kjæreste har mange av de samme holdningene og verdiene som meg selv, så jeg tror det hadde blitt vanskelig å bli sammen med en som var veldig uenig med meg. ← Enig med deg. Skjønt, jeg og samboeren min "tilhører" to forskjellige sider uten at det er noe problem, vi er veldig enige i det viktigste da, men det er enkelte partier jeg ikke hadde likt at han støttet. Endret 7. juli 2006 av Arkana
Gjest Bøllefrøet Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 Enig med deg. Skjønt, jeg og samboeren min "tilhører" to forskjellige sider uten at det er noe problem, vi er veldig enige i det viktigste da, men det er enkelte partier jeg ikke hadde likt at han støttet. ← Ja, men da er det greiere siden dere er enige om det viktigste. Når man er uenige om "det viktigste" så tror jeg det blir vanskelig. Hvertfall for meg som blir så sinnsykt hissig når jeg diskuterer med folk som er veldig uenig med meg i sånne ting Tror jeg ikke hadde orket å ha sånne diskusjoner med en partner.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 Jeg personlig tenker ofte at folk som stemmer på fløypartiene er noe enkle. Samtidig har jeg erfart at det kan være lite klokt å diskutere politikk i den innledende fasen av et forhold. Når en først er blitt sammen med noen vil jeg synes det er noe umodent å slå opp med hverandre pga. ulike politiske meninger.
Gjest nemorosa Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Kjæresten min stemmer på et parti på høyresiden, mens jeg selv tilhører venstresiden. Er ikke noe problem i hverdagen annet enn at vi iblant har diskusjoner om saker der våre ulike verdisyn kommer frem bare morsomt å få se ulike sider av saken vi diskuterer, og det hender også at jeg er enig med han eller at han er enig med meg. Vi kan ikke være for like heller da ville vi jo ikke hatt noe å diskutere.
Gjest synseren Skrevet 7. juli 2006 #7 Skrevet 7. juli 2006 Interessant spørsmål det der.... Jeg tror faktisk jeg ville fått problemer hvis vi sto på hver vår side i politikken. Synes det er viktig å dele samme verdisyn.
Gjest Gjesta Skrevet 8. juli 2006 #8 Skrevet 8. juli 2006 Har jeg aldri tenkt på, det har vel ikke vært noe tema
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #9 Skrevet 8. juli 2006 jeg er politisk interessert(over middels) og holder til på venstresiden.hadde vært absolutt best om mannen hadde samme preferanser som meg ja ellers hadde det fort blitt konflikter tror jeg.når det er sagt så betyr ikke det at så lenge han er sosialist så er det greit.synes det er viktig å se at en sak har flere sider! f.eks en som hadde som hobby å brenne det amerikanske flagget,hadde jeg velt holdt meg unna likeledes de som ser på Amerika eller Israel som satan sjøl og ikke klarer å se noen nyanser men nei,en som er langt ut til høyre hadde ikke passet sammen med meg.
Gjest Neffi Skrevet 8. juli 2006 #10 Skrevet 8. juli 2006 Jeg kunne ikke hatt en kjæreste som stod på en annen side enn meg selv.
*Enigma* Skrevet 8. juli 2006 #11 Skrevet 8. juli 2006 Jeg kunne ikke vært sammen med en som stemmer FrP nettopp fordi det ville kræsjet fullstendig med mitt verdisyn, men om han hadde stemt Høyre, SV, Venstre eller AP hadde ikke hatt noe å si. KrF er jeg litt mer usikker på. Ikke like bastant som med FrP, men der hadde det kommer VELDIG an på om jeg hadde valgt personen eller ikke, og sikkert også om han hadde valgt meg
Pilar Skrevet 8. juli 2006 #12 Skrevet 8. juli 2006 Det er spesielt et parti som ikke hadde gått så bra overens med mitt syn, ikke bare partipolitisk, men generelt.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #13 Skrevet 8. juli 2006 Enig med det Enigma skriver, alt ok untatt Frp og mest sannsynlig Krf. En person som stemte på Frp ville avslørt et noe for skal vi si "enkelt" og selvsentrert livssyn for meg, og kristenfolk blir nok litt for skinnhellige igjen, ikke bra det heller.
Gjest Neffi Skrevet 8. juli 2006 #14 Skrevet 8. juli 2006 Enig med det Enigma skriver, alt ok untatt Frp og mest sannsynlig Krf. En person som stemte på Frp ville avslørt et noe for skal vi si "enkelt" og selvsentrert livssyn for meg, og kristenfolk blir nok litt for skinnhellige igjen, ikke bra det heller. ← he he, jeg er enig i det du skriver.
Mossa Skrevet 8. juli 2006 #15 Skrevet 8. juli 2006 Nå er ikke det et emne som falt oss naturlig å ta opp når vi var nyforelsket. Det har senere vist seg at vi er uenige i en hel del politiske ting, men samtidig er enige om alt annet i livet. Vi har samme syn på hvordan vi som par skal/bør ha det, barneoppdragelse, familieliv, dyrehold, respekt, troskap, tillitt... og da driter jeg i om han synes privatisering er en god ide eller ikke!!
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #16 Skrevet 8. juli 2006 Jeg sjekker ikke opp menn som står på valg-stand og deler ut løpesedler, så politisk ståsted er jeg ikke helt klar over år jeg treffer en jeg liker. I utgangspunktet bør han kanskje være av samme oppfatninger som meg, men jeg har også vært sammen med en som var helt motsatt av meg, uten at vi fløy i strupen på hverandre for det. Respekt er nødvendig, og politisk standpunkt er bare en liten del av et menneske.
Nita Skrevet 8. juli 2006 #17 Skrevet 8. juli 2006 Jeg kunne ikke vært sammen med en som stemmer FrP nettopp fordi det ville kræsjet fullstendig med mitt verdisyn, men om han hadde stemt Høyre, SV, Venstre eller AP hadde ikke hatt noe å si. KrF er jeg litt mer usikker på. Ikke like bastant som med FrP, men der hadde det kommer VELDIG an på om jeg hadde valgt personen eller ikke, og sikkert også om han hadde valgt meg ← Jeg har det samme ståsted som deg når det gjelder FRP eller enda lenger til høyre, men hadde nok heller ikke kunne slått meg sammen med en ekstremt langt til venstre heller
Gjest Gjesta Skrevet 8. juli 2006 #18 Skrevet 8. juli 2006 Jeg tror nok ikke at jeg hadde falt for en som hadde hatt et helt annet verdisyn enn meg. Sånt merker man jo ganske fort når man blir kjent. Selvfølgelig kan man være uenige om ting, men det grunnleggende bør være felles tror jeg, ellers kan man nok komme opp i mange tunge og vonde diskusjoner som det kanskje ikke finnes noen god løsning på.
Ciara Skrevet 8. juli 2006 #19 Skrevet 8. juli 2006 Jeg er usikker. Ville ikke likt at kjæresten stemte FrP, f.eks. Liker godt at vi er forholdsvis enige politisk sett.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 8. juli 2006 #20 Skrevet 8. juli 2006 Hadde det vært avgjørende hadde det vært slutt. Vi står svært ulikt politisk sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå