Gå til innhold

BHspile borte i vaskemaskinen!

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Jeg la inn undertøy til vask i sted, og da jeg tok ut vasken nå, manglet en spile, en sånn man har under den ene cupen. Den skal jo sitte fast, men må ha slitt seg ut. :forvirret: Jeg vet at den var der da jeg la inn BHen i maskinen, for det var den jeg hadde på i dag. Den var ikke i vaskemaskinen, og heller ikke inni noe annet.

Dermed har den forsvunnet inn i et av hullene i maskinen. Den ligger ikke i filteret. Vaskemaskinen går som den skal, testet den. Er det farlig at den ligger der? Kan den stoppe maskinen? Noen måte å finne den på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan koste deg dyrt å ikke fjerne den. Få en fagmann eller noen du kjenner som kan operere vaskemaskiner til å fjerne den.

Skrevet

Har ingen tips dessverre, men husk vaskepose fra nå av. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Den kan sette seg fast, og det kan ødelegge hele vaskemaskinen. Jeg ville stoppet maskinen, tømt den og gjort det jeg kunne for å finne spilen.

Skrevet

Har opplevd det. (Bare at vaskemaskinen ble helt ødelagt da, slik at det måtte komme en kar og ta den ut. Da fant han to spiler inni der. Altså, en hadde kommet inn der mye før og ikke ødelagt vaskemaskina.)

Men uansett - du må få den ut. Få noen til å hjelpe deg med det.

Skrevet

Har opplevd dette selv, men da fant jeg den mellom gummikantene i åpningen til maskinen, så jeg hadde flaks! Har du sett der?

Skrevet

Hvis du hører en metallisk lyd når du snurrer trommelen rundt så må du enten ha tak i en handyman eller ringe en montør som tar 1000-1500,- for å fjerne den. Jeg har gjort dette 3 ganger. Og vaskenettet ligger godt inni skapet et sted...

Gjest gjest1
Skrevet

Opplevde det en gang da jeg bodde hjemme. Vaskemaskinen ville rett og slett ikke fungere en dag så mamma ringte en montør. Jeg var ganske slukøret da han kom opp fra vaskekjelleren med ikke mindre enn 5 bh-spiler i hånden. Kostet en drøy tusenlapp og maskinen fungerte som normalt etterpå.

Uansett så må maskinen ha fungert ganske lenge med bh-spiler inni også, de forsvant jo ikke alle sammen i samme vasken. Men det er nok like greit å få den fjernet (+ kjøpe vaskenett) med en gang før en evt. ødelegger maskinen helt. For hvis spilen får være der lenge nok så lager den nok problemer for deg til slutt.

Gjest Gjest
Skrevet

Glemsk som jeg er så er det ikke uvanlig at dette skjer hos meg heller.

Vaskemaskinen har aldri blitt ødelagt. Som oftest hører jeg spilen inne i vaskemaskinen når jeg beveger på trommelen. Pleier å ta en sånn kleshenger som man får på renseri og bøyer den til. Så lurer jeg den inn gjennom hullene i trommelen og prøver å finne ut hvor spilen sitter. Føler med hånden etter spilen på trommelen mens jeg lirker og lurer og venter på at spilen skal komme opp gjennom hullene, det pleier å ta noen minutter, selvfølgelig varierende.

Kanskje jeg skal starte min egen business? ;)

Gjest Gjest
Skrevet

lure huskeregler ved vask av bh-er:

1) Bruk vaskepose!

2) Om uhellet skulle være ute, og bh-spilen vekk, kontakt mannen din FØR ulydene kommer

3) Lov han en skikkelig belønning for å operere maskina

4) Vær ydmyk!!!

5) og viktigst av alt: Ikke bli synlig begeistret for at spilene er like hele når de kommer ut!!!!

Dette er regler som jeg ved egen erfaring er svært nyttige.... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...