Cherie Skrevet 7. juli 2006 #1 Skrevet 7. juli 2006 Jeg har søkt så godt JEG kan på nett uten å finne noe vettugt. Det sier seg selv at man får haugevis av treff på ordet "solgt". Boken solgt handler om en far som selger datteren sin til en annen kis fra deres hjemland, Yemen. Jenta er oppvokst i England og blir tatt med til Yemen og bortgiftet mot sin vilje. Noen som husker forfatteren av denne boken, eller klarer å finne ut av det for meg?
Ginen Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 Husker ikke forfatteren, men kanskje det hjelper at du skriver resten av undertittelen? "Solgt - når en far selger sine døtre". Kjempebra bok forresten!!!
Gjest gjesta Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 Det er sikkert denne? http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...=1178196&rom=MP Jenta heter Zana Muhsen.
Gjest prestekrage Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 PS: Boka har en oppfølger (om jeg ikke er helt på vidda nå da...) Den heter "Mitt løfte til Nadia", og handler om Zana's kamp for at også søsteren skal komme få komme tilbake til England....
Cherie Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2006 Du er slett ikke på jordet, men jeg har ikke lest boken.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Har nettopp lest den andre boken, og lurer på om det er noen der ute som vet om Nadia har klart å komme seg ut av Yemen nå??? Hjerteskjærende lesing, men dessverre ikke en fremmed situasjon, selv i Norge i 2008. Oppfordrer alle til å holde hjertet åpent for våre medsøstre, og hjelpe dem som best vi kan når slike situasjoner ser ut til å utvikle seg!!
Hapzen Skrevet 28. april 2010 #9 Skrevet 28. april 2010 Jeg har akkurat lest første boken for andre gang (tidligere var da jeg var veldig ung) og jeg og lurer på om Nadia kommer seg ut. Denne boken rører meg virkelig og jeg har stooor medlidenhet med alle de andre jentene dette skjer med! HUFF
Amys Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 Uff..husker jeg leste solgt for en del år siden, deprimerende lesing Jeg fant denne artikkelen da jeg googlet: http://www.guardian.co.uk/world/2002/apr/01/gender.uk. Så det virker som om hun fortsatt er i Yemen..
Amys Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 (endret) Ble vist sittende å google en stund til jeg.. på bloggen til Andrew Crofts (forfatteren av Solgt) sto det faktisk at Nadia flyttet til england etter at alle barna hennes var voksne. Håper det er riktig EDIT: hvis noen vil se bloggen: http://andrewcrofts.blogspot.com/. søk etter "muhsen" for å få opp det innlegget jeg nevnte Endret 29. april 2010 av mias
Hapzen Skrevet 29. april 2010 #12 Skrevet 29. april 2010 Hvis det er tilfelle så varmer det ihvertfall mitt hjerte =) Kunne ønske de laget en ny bok om det isåfall!
Amys Skrevet 29. april 2010 #13 Skrevet 29. april 2010 Jeg fant ut litt mer etter siste innlegget mitt (på facebook av alle steder ), og det virker som om både Nadia, ungene (og mannen...*grr*) er i england nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå