mee mee Skrevet 7. juli 2006 #1 Skrevet 7. juli 2006 jeg lurte på om det er noen som kan teksten på en sang som heter "lille bille" eller noe i den duren.. det er en barnesang..
mee mee Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2006 nei det var ikke den. sangen handler om en liten bille.. den var en fin sang, men husker ingenting av den. bare kom på at jeg brukte å synge den da jeg gikk i barnehagen, og det er jo lleeenge siden.
Gjest Gjesta Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 Mitt tips er "Lille trille." Riktignok er LilleBille fin (påstår hun), men sin egen sang..?
mee mee Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2006 det var ikke min egen sang, det var en vi lærte.. jeg vet ikke om sangen heter lille bille, men det handlet om den.
LilleBille Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Er det Godnatt Lille Bille av Terje Nilsen du tenker på? Smakebit kan høres her.
LilleBille Skrevet 7. juli 2006 #7 Skrevet 7. juli 2006 Mitt tips er "Lille trille." Riktignok er LilleBille fin (påstår hun), men sin egen sang..? ← Selvfølgelig har jeg egen sang
mee mee Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2006 Er det Godnatt Lille Bille av Terje Nilsen du tenker på? Smakebit kan høres her. ← var ikke den...
Aster Skrevet 8. juli 2006 #10 Skrevet 8. juli 2006 Kan det være denne? Den er fra 1993 og er kjent fra barne-TV. Kopiert fra Sangindex: Tittel: Godnatt lille bille Førstelinje: God natt lille bille Person/musikk: Kruse, Philip A. Person/tekst: Hagen, Gudny Samleverk: Huset med det rare i [musikktrykk] : sangbok. - [Oslo] : Damm : Frost music , cop. 1993 - 32 s. : ill. ; 28 cm. - (782.742) Melodistemme med underlagt tekst og besifring. - Tekster: Gudny Hagen ; tegninger: Jan-Kåre Øien. - Sangbok med noter og komplette tekster til de populære sangene fra NRKs barne-TV serie: Huset med det rare i. - Notesats: Kjell Holme ISBN 82-517-7727-5 Boka finner du sikkert på et bibliotek. Sangen finnes også på cd-plate.
mee mee Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 8. juli 2006 er nok ikke den, ble foreslått lenger opp i tråden.. men takk likevell
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #12 Skrevet 8. juli 2006 er nok ikke den, ble foreslått lenger opp i tråden.. men takk likevell ← Terje Nilsen har en sang som heter "Lille Bille", men det er ikke "Godnatt Lille bille (fra "Huset med det rare i"). Den er på ei barneplate med Eva Trones som kom for et par år siden. "Lille bille" av Terje Nilsen starter slik: Lille bille kor kom du fra? Lille bille kor ska du?... Sunget på nordlandsdialekt.
Gjest Anerikke Skrevet 8. juli 2006 #13 Skrevet 8. juli 2006 " Lille bille kor kom du fra? Lille bille kor ska du? Lille bille når du fær hærfra, så får du nu ha det bra du."
mee mee Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #14 Skrevet 9. juli 2006 lurer på om det er den jeg noen som vet hvor man finner hele teksten og melodien?
Gjest Anerikke Skrevet 9. juli 2006 #15 Skrevet 9. juli 2006 Har plata, men det hjelper vel ikke så mye... Er ihvertfall Terje Nilsen sin tekst, og Eva Trones som synger.(Heia, Bodø!!!) Vant vel en spellemannspris, den plata?
mee mee Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #16 Skrevet 10. juli 2006 vet ikke.. men husker jeg likte den veldig godt.. sikkert fordi den er på nordlandsk bodø
Champagnepiken Skrevet 11. juli 2006 #17 Skrevet 11. juli 2006 Har plata, men det hjelper vel ikke så mye... Er ihvertfall Terje Nilsen sin tekst, og Eva Trones som synger.(Heia, Bodø!!!) Vant vel en spellemannspris, den plata? ← Jepp, det ble spellemannpris for beste barneplate for noen år siden. Kjempefin barneplate!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå