Ginen Skrevet 9. juli 2006 #21 Skrevet 9. juli 2006 Hvorfor skulle du ikke klippe hud selv...? ← Fordi det er smittsomt, så hvis du klipper og graver i gørra selv så er det lett å spre det videre, enten til deg selv eller andre.
Wonders Skrevet 9. juli 2006 #22 Skrevet 9. juli 2006 (endret) Jeg fikk en sånn fra Thai-boxings trening, matta var vel ikke ren...' :icon_mad: Etter ca 6 måneder var den stor og vond. Legen isa ned vorten, det svei litt, så tok han frem scalpell, og begynnt å skjære. Var på ca 4 sånne behandlinger, hinka rundt på skolen husker jeg. Det var vondt asså, men jeg ville ikke ha bedøvelsessprøyte inni foten min... Har aldri sett denne fotvorta igjen og huden som vokste over var helt normal. Endret 9. juli 2006 av M.P
Gjest gjesta Skrevet 9. juli 2006 #23 Skrevet 9. juli 2006 Hadde fotvorter på stortåa i flere år (minst 5-6 år)... drev med verucid, og frysing hos lege.. ingenting hjalp... Så begynte jeg med taekwondo, og der er vi barføtte.. altså måtte jeg bruke sportstape rundt tåa, selv om jeg hadde verucid på, for at det ikke skulle smitte.. og med trening tre-fire ganger i uka med dertil egnet taping... forsvant plutselig vortene etter et par måneder!! Vet ikke om det var kombinasjonen verucid og sportstapelim som gjorde det, eller hva... men borte er dem! Så det er bare å melde seg på første kurset som starter til høsten der dere bor!! *glise* ← Det tror jeg nok det var på en måte. Da jeg hadde fotvorter brukte jeg verucid og tok sportstape utenpå, og skiftet på det en par ganger om dagen, og de ble borte etter en par uker. Når man bruker tape går jo ikke veruciden vekk, + at det kanskje hjelper på at teipen er der og holder huden litt fuktig. Jeg har prøvd frysing en gang også, vortene ble borte, men det var fryktelig vondt.
Eføy Skrevet 9. juli 2006 #24 Skrevet 9. juli 2006 jeg har også slitt med fotvorter i mange år. Fikk det etter at jeg begynte med svømming, og det begynner å bli MANGE år siden. jeg prøvde det meste, men fikk tilslutt et tips om å bruke eterisk sitronolje. Å jammen fungerte det! Jeg hadde mange altså, og nå er alle borte. Men jeg har begynt å få en som ligner på en liktorn nå, så spørs om jeg ikke skal teste litt med den olja der også, før jeg evnt går til en lege.
Wonders Skrevet 10. juli 2006 #25 Skrevet 10. juli 2006 så rart at det er så 'velkjennt ' problem dette med forvorter da
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #26 Skrevet 10. juli 2006 Øøh, uvitende som jeg er må jeg bare spørre: Hva er forskjellen på en fotvorte og liktorn?
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #27 Skrevet 10. juli 2006 så rart at det er så 'velkjennt ' problem dette med forvorter da ← Hvorfor er det så rart? Fotvorter smitter som bare pokker f.eks. på våte badegulv, i svømmehaller mm. så det er vel ikke så rart at det er mange som har fått nærmere kjennskap til det. Øøh, uvitende som jeg er må jeg bare spørre: Hva er forskjellen på en fotvorte og liktorn? ← En liktorn er hard hud som vokser innover i foten. Disse kan oppstå av f.eks. trangt fottøy. Vorter skyldes et virus.
T.S Skrevet 10. juli 2006 #28 Skrevet 10. juli 2006 En liktorn er hard hud som vokser innover i foten. Disse kan oppstå av f.eks. trangt fottøy. Vorter skyldes et virus. ← Hvorfor smitter liktorn da?
Gjest Søt Skrevet 13. juli 2006 #29 Skrevet 13. juli 2006 Towelie, gå på apoteket eller Vita og kjøp "plaster" for liktorn, mine ble borte på tre uker!!
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #30 Skrevet 13. juli 2006 Du burde gå til fastlegen din for evnt til å bli henvist til hudlege. Vær klar over at det går ann å få hudkreft også under føttene
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2006 #31 Skrevet 14. juli 2006 Jajaja kreft meg her og der. Søt: hvor lenge brukte du plasteret? Jeg kjøpte plaster sånn en halvtime etter jeg startet denne tråden for ei uke siden og bytter annenhver dag som det står på pakka. Må skrape vekk, og avogtil henger det noe nytt på plasteret. Nam nam Og hudfargen min er etset vekk! Kommer den tilbake? Helt albino under føttene jo!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå