Gjest gjest1 Skrevet 7. juli 2006 #1 Skrevet 7. juli 2006 Det gjør vondt å tråkke på, og jeg kan ikke vise føttene når jeg soler meg, for det ser så ekkelt ut! Hvit nedtrykkede vortesvineri ser det ut som. Beklager jeg ikke logger meg ut slik at føttene mine ikke opprettholder sitt perfekte inntrykk, men det er for stress. Hva er dette for gris? Er det mulighet å få det vekk uten å fra til fotlege? Så snart noen har gitt meg godt råd så fyker jeg på apoteket, for de har vært der lenge. Har prøvd å klippe det vekk med saks på mitt mest desperate, men det ble jo ikke annet enn mer sinna og smertefullt. Snerr
Gjest Gjesta Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 Snakker vi om vanlige fotvorter her? Kjøp noe som heter Glutaraldehyd på apoteket. Hver kveld stikker du en qtips ned i flasken, som du trykker mot vorten(e) Etter tre ukers tid er de borte som dugg for solen, særlig hvis du har vært ekstra flink og gjort det samme om morgenen
Gjest Gus Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 Og virker ikke Evelinas behanding over her, kan de skjæres bort, fryses bort eller brennes bort hos lege. Og er du riktig uheldig, har du fått av den typen som ikke blir borte samme f... hva du gjør
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 Jeg skjemmes også over fotsålene mine. Det tok meg 30 år med frustrerte vortebehandlinger som ikke virket, før en fotpleier (!) kunne gi meg løsningen: Jeg har ikke vorter men en lidelse som heter Keratoderma punktaris palmaris et plantaris (=Uhemma celledeling i punkter, på håndflater og fotsåler). Ingenting å gjøre med, blir ikke kvitt det (er noe genetisk), jeg får vondt i føttene hver dag. Det eneste som hjelper litt er sko med myke såler, pluss at jeg har filt hard hud. Det tar imidlertid så lang tid, at jeg nå har kjøpt en hudhøvel.Det tar mye kortere tid å høvle ned alt det harde, men pass på, det er barberblad, så fort gjort å skjære seg om man ikke er forsiktig. Har du bittesmå punkter i hendene? (Kan gjerne bli litt avlange, men de er mikro...)?
ashera Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Kjøp Verucid vortesalve på apoteket og følg bruksanvisningen nøye. Ikke klipp noe uten at huden er bløtet opp.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #7 Skrevet 7. juli 2006 Det høres mistenkelig ut som liktorn. Fjernes enklest og greiest hos en fotpleier.
Ginen Skrevet 7. juli 2006 #8 Skrevet 7. juli 2006 Har også sett (om jeg ikke husker helt feil) en type plaster som fjerner liktorn på apoteket. Blir fjernet raskt og smertefritt. Du kan jo forsøke dette først kanskje? Alt jeg fikk med meg da jeg måtte innom apoteket til stadighet under hjemmesykepleiepraksisen! Lykke til frøken!!! Og ikke grafse i det, guffa bare spres og det blir verre.
Gjest gjest1 Skrevet 7. juli 2006 #9 Skrevet 7. juli 2006 Det var liktorn det TAKK FOR SVAR må jeg huske å si, det husker jeg av tråden på generell debatt ;D Fikk et plaster med syre som svir som et helvete i øyet (smarten klør seg i øyet etter å ha tatt i det), går det ikke vekk på denne måten, går jeg til fotdame. Apotekdama var hjelpsom men FREKK! Først kjefta hun på meg for at jeg hadde klippet i min egen hud med saks, etterpå da jeg spør hvordan jeg skal dusje foten uten å fjerne plasteret sier hun "Jeg vettaFAEN" pluss masse brøling om LIKTOOOORN meget høyt. Føttene er en skjemmesone slik som den ganga jeg hadde hemoroider. hvis det ernoen farmasøyter her, IKKE BRØL! :O Det er upassende Men nå får jeg håpe at jeg blir kvitt dette herket da Er så heldig og skal ut og reise nå, så det blir noen fine stinketæs etterhvert Kom gjerne med tips hvordan dere dusjet!
Gjest gjest1 Skrevet 7. juli 2006 #10 Skrevet 7. juli 2006 Har også sett (om jeg ikke husker helt feil) en type plaster som fjerner liktorn på apoteket. Blir fjernet raskt og smertefritt. Du kan jo forsøke dette først kanskje? Alt jeg fikk med meg da jeg måtte innom apoteket til stadighet under hjemmesykepleiepraksisen! Lykke til frøken!!! Og ikke grafse i det, guffa bare spres og det blir verre. ← Ah det forklarer hvorfor 1 ble til 3 fy satanist i kirka kor kvalme fytte eg he!
miow Skrevet 7. juli 2006 #11 Skrevet 7. juli 2006 Jeg skjønner din frustrasjon, det der er helvete og faen Jeg har brukt Verucid og fikk beskjed av legen min om at det kunne ta et føkkings jævla HALVÅR med behandling før det gikk over. Men! Så ble jeg så lei av hele greia at jeg bare smurte på veruciden og dreit i det i ei uke. Og da var det mange som forsvant, de bare løsna. (æsj..)
Gjest gjest1 Skrevet 7. juli 2006 #12 Skrevet 7. juli 2006 Jeg bruker hansaplast () cornina, håper de er like snille som verucid! Jeg vil og de skal bare løsne så jeg tør å eksponere meg selv! Tror jeg går og tenker på de hver dag faktisk, og de har vært der i fler år Griseri.. De gir meg lyst til å banne! faen! Slik!
Gjest Skrevet 7. juli 2006 #13 Skrevet 7. juli 2006 Av ren nyskjerrighet, hva gjør de hos en fotlege angående liktorner.. Vil ikke gå dit, det virker skummelt.. Men sånt plaster gjorde det bare tusen ganger værre..
Gjest gjest1 Skrevet 7. juli 2006 #14 Skrevet 7. juli 2006 Gjør det? Etter hvor lang tid? Jeg lurer og på hva disse hundlegene gjør! Ser for meg motorsager og det som verre er.
wind-up bird Skrevet 7. juli 2006 #15 Skrevet 7. juli 2006 Gjør det? Etter hvor lang tid? Jeg lurer og på hva disse hundlegene gjør! Ser for meg motorsager og det som verre er. ← De pleier vel helst å fryse huden der liktornene er slik at hudcellene dør (tror de bruker flytende nitrogen til å ta knekken på cellene).
miow Skrevet 8. juli 2006 #16 Skrevet 8. juli 2006 Jepp, de bruker noe som ser ut som en sprayboks med en vattpinne på, og holder den inn mot vorta. Det iser som bare det, men skal visstnok hjelpe. Ikke at tre sånne behandlinger hjalp for meg, men jaja. Vi skal kanskje være glade sånn dritt kommer UNDER foten, hvor det ikke synes så veldig iallefall..
Festus Skrevet 8. juli 2006 #17 Skrevet 8. juli 2006 Hadde fotvorter på stortåa i flere år (minst 5-6 år)... drev med verucid, og frysing hos lege.. ingenting hjalp... Så begynte jeg med taekwondo, og der er vi barføtte.. altså måtte jeg bruke sportstape rundt tåa, selv om jeg hadde verucid på, for at det ikke skulle smitte.. og med trening tre-fire ganger i uka med dertil egnet taping... forsvant plutselig vortene etter et par måneder!! Vet ikke om det var kombinasjonen verucid og sportstapelim som gjorde det, eller hva... men borte er dem! Så det er bare å melde seg på første kurset som starter til høsten der dere bor!! *glise*
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #19 Skrevet 8. juli 2006 Men den fryse greia, det er vel mot fotvorter.. Hva gjør de med liktorner da??
wind-up bird Skrevet 8. juli 2006 #20 Skrevet 8. juli 2006 Men den fryse greia, det er vel mot fotvorter.. Hva gjør de med liktorner da?? ← De bryker frysekirurgi på liktorner og.. http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/liktorn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå