Gå til innhold

Kjøpe aksjer i arbeidsplassen.

BigGirl

Anbefalte innlegg

De ansatte i P4 mister ikke bare jobbene sine, men i tillegg taper de masse sparepenger.

De har altså kjøpt aksjer i P4 og taper stort på det.

Jeg for min del synes ikke synd på dem for at de taper penger. Det er selvfølgelig trist at P4 blir nedlagt og at de mister jobben.

Det å kjøpe aksjer i egen bedrift bør man kanskje ikke gjøre, det er P4 saken et lysende eksempel på nå. Ihvertfall bør man ikke kjøpe aksjer i en bedrift som driver på konsesjon. Da er man dømt til å tape mener jeg.

En annen ting er at dersom man kjøper akjer i egen bedrift så blir man lett et gissel. Alle er interessert i å holde lønnskostandene nede slik at utbyttet blir størst mulig. Dermed mister man kanskje muligheten for å forhandle om høyere lønn. De som da i utgangspunktet ikke har råd til å kjøpe aksjene vil bli taperne, selv om de kanskje gjør en like viktig jobb som alle andre. Er dette rettferdig.

Noen som har erfaringer om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innenfor IT så er det mange som har fått utbetalt deler av lønna i aksjer /"blitt lurt" til å kjøpe aksjer. Dette er (var) ganske vanlig i denne bransjen.

Dot com har fått seg en skikkelig nedtur og veldig mange bruker nå disse aksjebrevene ved toalettbesøk.

Vet ikke om jeg skal synes noe spesielt synd på på Silje Stang & Co.

Hun har jo Otto J. og torsdagsklubben.

Det er like synd på den nyutdannede programmereren som fikk 270 000 i årslønn og som fikk 50 000 utbetalt i verdiløse aksjer....

Jeg ble tilbud akjser av min arbeidsgiver for 2 kr pr. stk. I dag er det vært ca. 50 øre (hvis noen i det hele tatt vil kjøpe de). Jeg valgte å avstå fra tilbudet og det er jeg glad for. Men så er ikke jeg noen fersking heller...

Man lærer så lenge man lever...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som kjøper aksjer i arbeidsplassen sin, bla. for å hjelpe til med kapital og faktisk prøve å berge den.

I P4 ble det kjøpt fordi man regnet med at aksjekursen skulle fly rett til værs når de fikk fornyet konsesjon... ikke så lurt, nei... Det var spekulsjon som gikk feil, og det må man faktisk regne med når man spekulerer i aksjer, hadde alle vunnet hver gang... ja, hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...