Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg vil så gjerne ha noe imot kvisene mine, vil til hudlege. Det jeg lurer på er om jeg må gjennom fastlegen min først, eller kan jeg få time rett på når jeg ringer hudlegen? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

du må gjennom fastlegen din ja. Og som regel når du kommer dit, har han en del legemidler du kan prøve FØR du blir henvist til hudlege. De vil jo gjerne prøve ut forskjellige midler, før du må bli henvist (for at køen ikke skal bli enorm). fastlegen kan like gjerne gi deg det hudlegen hadde kommet til å foreskrive for deg.

spørs hvor store kviseproblemer du har, men tipper du ikke blir henvist med det første. med mindre du insisterer, heh.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker ikke legen min, kan ikke fordra han..., det er det som er problemet. Tipper han sier at "neida, du har jo ikke mye...!". Men kvisene plager meg!, og jeg har på ryggen og bryst også...! :(

Skrevet

hm, hvis du har på rygg og bryst, i tillegg til ansikt, så er jo det ganske alvorlig. Synes du burde insistere på å bli henvist! Hvis ikke burde du kanskje vurdere å bytte fastlege? Det gjorde jeg, og det var ingen problem :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Jeg vil så gjerne ha noe imot kvisene mine, vil til hudlege. Det jeg lurer på er om jeg må gjennom fastlegen min først, eller kan jeg få time rett på når jeg ringer hudlegen? Noen som vet?

Du må få henvisning fra fastlege ja.

Ventetiden hos hudleger ligger vanligvis på rundt 3 mnd.

Det er mye du kan få prøvd ut hos din fastlege på disse 3 mnd... :)

Skrevet

Jeg har også problemer med uren hud på rygg, litt på bryst og i ansiktet. Ryggen min er verst. Jeg fikk tetracykliner av legen min.

Jeg har siden gått til en privat hudlege (Volvat) og fikk resept på tilleggsbehandling. (Skinoren) Den kunne jeg nok fått hos fastlegen min, men jeg ville høre hva en spesialist syntes om min hud. ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg orket ikke å vente på henvisning, så jeg bestilte time hos privat hudlege. fikk time samme uka, og han hadde også timer på kvelden. var hos hudlege nå etter å ha fått henvisning, venta vel litt over en måned.

Gjest Lanyah
Skrevet

Er ikke privat dyrt?..., eller? tar de timebetalt, hvor mye isåfall?

Skrevet (endret)

Jeg betalte mellom 5 og 600 kroner. Har forøvrig blitt henvist til hudlege tidligere ifm. eksem og da måtte jeg vente i over 2 måneder. :forvirret:

Endret av Saeria
Skrevet

Via min fastlege gikk jeg til en på majorstua før, men han gikk av med pensjon i år, så nå går jeg til Lege Claus Lutz, får time samme uke, hvor den andre gamle legen anbefalte.

http://www.huddoktoren.no/

Det er slik med meg at jeg ikke vil ha noe mirakel-kur, prøvde Roccutan til 13.000 men den hjalp ikke, og nå har jeg får Tetralysal.

En form for Tetrasyklin...

Gjest Lanyah
Skrevet

Det var jeg som var trådstarter forresten! :), er legemidler du får til huden SÅ dyre?..., off...! Fikk bare håpet mitt så langt ned..., det har ikke jeg penger til... :grine: Eller er det bare den hudkuren som er dyr?...

Gjest Fruktfat
Skrevet

tror jeg betalte 400 eller 450 for første timen, og 250 pr time etter det hos privat.

Skrevet

Går man Roaccutane kan man få refundert store deler av utgiftene på trygdekontoret. ;)

Skrevet

Glemte å si at tetracykliner er myyye billigere. Jeg betaler rundt 95 kroner for en pakke på 96 tabletter.

Skrevet

Jeg har aldri hatt kviser selv, men har ei venninne som har vært ekstremt plaget i flere tiår. Hun har vært hos et utall eksperter og har prøvd ALT uten virkning. Men for et par måneder siden prøvde hun en salve jeg hadde oppdaget at hjelper mot min eksem, og nå er hun faktisk nesten fullstendig kvisefri i halve ansiktet (hun har brukt den bare på venstre side for å sjekke om den virkelig hjelper).

Salva heter: Agrysan pattesalve med bivoks, og er egentlig til veterinærbruk. Den lukter ganske godt og er veldig lite klissete. Vi kjøper den på et utsalg for landbruksutstyr og betaler 85 kr for 500ml, men den kan også kjøpes på nettet, har jeg sett. Søk på "agrysan".

Skrevet
Salva heter: Agrysan pattesalve med bivoks, og er egentlig til veterinærbruk. Den lukter ganske godt og er veldig lite klissete. Vi kjøper den på et utsalg for landbruksutstyr og betaler 85 kr for 500ml, men den kan også kjøpes på nettet, har jeg sett. Søk på "agrysan".

Hva er denne kremen egentlig ment for?

kanskje jeg prøver den selv, men det må isåfall være på rygg, for bivoks til ansiktet må vel bli veldig glinsete????

Skrevet
Hva er denne kremen egentlig ment for?

kanskje jeg prøver den selv, men det må isåfall være på rygg, for bivoks til ansiktet må vel bli veldig glinsete????

Delvis for innsmøring av jur, men også til pleie av veterinærens hender. Den er desinfiserende og brukes egentlig til rifter, småsår og tørr hud.

Selv har jeg aldri prøvd den i ansiktet, men den trekker godt inn, så jeg kan ikke tenke meg at ansiktet blir spesielt glinsende (men som sagt, jeg vet ikke, selv om jeg ikke har lagt merke til det på venninna mi heller.)

Skrevet
Hei!

jeg gikk til privat hudlege slik at det gikk raskt, fikk komme inn i løpet av få dager. Men jeg trengte å komme inn kjapt pga allergi (var jo ikke vits i å komme inn når allergien var gitt seg). Da betalte jeg ca 600 kr.

Når det er sagt så har jeg brukt tetracykliner, og kommer ikke til å bruke dem igjen da leveren min tok skade av de. Det er nokså sterke tabletter. Jeg har derfor måttet innse at jeg ikke kan bruke medikamenter for å få bukt med kvisene. Så det kan være greit at fastlegen din er informaert om at du bruker slike tabletter, slik at blodprøver som viser leververdi tas i løpet av kuren.

Skrevet

Samme her, men en annen form for Tetrasykliner er helt fin,

og skånsom, mere naturlig;

Tetralysal, den bruker jeg nå,, og er midt på treet fornøyd...

Og en krem som heter DIFFERIN. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...