Knurr Skrevet 9. juli 2006 #21 Skrevet 9. juli 2006 Leser man om Selexid er det ikke nevnt noen forsiktighetsregler når det gjelder inntak av alkohol, leser man om Flagyl er inntak av alkohol sterkt frarådet... ← Psst. Det er fordi Flagyl, typen antibiotika, ikke funker med alkohol. Det er den eneste antibiotikatypen man absolutt ikke skal kombinere med alkohol. Selexid, som er preparatnavnet, inneholder ikke Flagyl. Selexid inneholder en annen type antibiotika.
Gjest Mea Culpa Skrevet 9. juli 2006 #22 Skrevet 9. juli 2006 Men har man først begynt å drikke kan et glass fort bli til mange ... Så kanskje best å holde seg helt unna alkohol.
afr0dite Skrevet 9. juli 2006 #23 Skrevet 9. juli 2006 Hvordan kan man ikke føle seg dårlig når man har UVI?!? Det som er så J***** smertefullt!!! Koselig å høre at du koste deg på festen! Alltid gøy å høre hvordan ting utarter seg når man har vært med på en diskusjon!
Gjest Neffi Skrevet 9. juli 2006 #24 Skrevet 9. juli 2006 Hvordan kan man ikke føle seg dårlig når man har UVI?!? Det som er så J***** smertefullt!!! Koselig å høre at du koste deg på festen! Alltid gøy å høre hvordan ting utarter seg når man har vært med på en diskusjon! ← Man føler seg bedre etter en dag med tabletter. Faktisk etter den første dosen. Om du selv har hatt UVI vet du dette vel
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #25 Skrevet 9. juli 2006 Obs! Det er ikke det at Flagyl ikke funker når man tar det med alkohol, men det er stoffer i Flagyl som er "antabuslignende" som gjør at man kan bli skikkelig dårlig når man kombinerer dette!
afr0dite Skrevet 9. juli 2006 #26 Skrevet 9. juli 2006 Man føler seg bedre etter en dag med tabletter. Faktisk etter den første dosen. Om du selv har hatt UVI vet du dette vel ← Hvis jeg hadde "visst dette" ville jeg ikke reagert på at ts ikke synes det var smertefullt? For -meg- var det smertefullt! Jeg synes ts er kjempeheldig som slipper det!
Brunhilde Skrevet 9. juli 2006 #27 Skrevet 9. juli 2006 Psst. Det er fordi Flagyl, typen antibiotika, ikke funker med alkohol. Det er den eneste antibiotikatypen man absolutt ikke skal kombinere med alkohol. Selexid, som er preparatnavnet, inneholder ikke Flagyl. Selexid inneholder en annen type antibiotika. ← Det var nettopp derfor jeg brukte akkurat dette eksempelet, men årsaken er, som noen allerede har nevnt, at Flagyl har antabuslignende egenskaper. Det jeg ville frem til, Knurr, er at forsiktighetsreglene som regel står i pakningsvedlegget...
lillesky Skrevet 9. juli 2006 #28 Skrevet 9. juli 2006 Synes det er flott at TS løste dette på en så fin måte. Jeg blir nesten stolt av henne, jeg. Ved inntak av veldig mange legemidler står det i pakningsvedlegget at man skal være forsiktig med alkohol. Alkohol i små mengder (f.eks. et glass eller to vin), kan man tåle, men hvorfor risikere at det skjer noe?! Synes det var skummelt å lese afrOdites historie, jeg kommer ikke ti, å ville ta sjansen mer iallefall!
Gjest Neffi Skrevet 10. juli 2006 #29 Skrevet 10. juli 2006 Synes det er flott at TS løste dette på en så fin måte. Jeg blir nesten stolt av henne, jeg. Ved inntak av veldig mange legemidler står det i pakningsvedlegget at man skal være forsiktig med alkohol. Alkohol i små mengder (f.eks. et glass eller to vin), kan man tåle, men hvorfor risikere at det skjer noe?! Synes det var skummelt å lese afrOdites historie, jeg kommer ikke ti, å ville ta sjansen mer iallefall! ← ER det mange som ikke leser det som står skrevet her? Det står ingenting i pakkningsvedlegget til Selexid om forsiktighet ved bruk av alkohol. Er du ikke sikker på at det jeg sier er sant, spør legen din! Afrodite: Etter en dose eller to av antibiotikaen skal antibiotikaen allerede slått ut de værste smertene; men ja! - Før det, gjør det vondt. Misforstår du med vilje her eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå