Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #1 Skrevet 7. juli 2006 Hei.. går på selexid denne uken på grunn av urinveisinfeksjon. I morgen skal jeg på fest, og i kveld skal jeg i en vennemiddag... Kan man drikke alkohol sammen med selexid. Det står ingenting om det i pakningsvedlegget, men vil tro man helst skal holde seg unna... HAr så lyst på et par kalde øl eller noen glass vin:)
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 anitibiotika mister noe av funsksjonen sin om du drikker alkohol. Og medisiner skal jo ikke blandes med alkohol. Det som kan skje er at det tar lengre tid før du blir frisk. Har en venninne som titt og ofte drakk sammen med medisin for urinveisinfeksjon. Men hun ble heller aldri kvitt det, kom igjen og igjen.
afr0dite Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 Jeg hadde UVI hver tredje måned i tre år, gikk på antibiotika hver gang. Drakk likevel, og gav vel egentlig fullstendig blaffen! Resultat: Tåler ikke antibiotika lenger! Mitt råd: Vær smartere enn jeg var... Jeg sliter dersom jeg skulle bli skikkelig syk, da jeg ikke kan ta antibiotika lenger...
Assi Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 Kos deg på festen uten alkohol. Alkohol kan du drikke senere.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 jeg ville venta til kuren er avluttet. Ville ikke risikert å ha UVI lenger enn nødvendig. det er vondt!
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Jeg hadde UVI hver tredje måned i tre år, gikk på antibiotika hver gang. Drakk likevel, og gav vel egentlig fullstendig blaffen! Resultat: Tåler ikke antibiotika lenger! Mitt råd: Vær smartere enn jeg var... Jeg sliter dersom jeg skulle bli skikkelig syk, da jeg ikke kan ta antibiotika lenger... ← som venninna mi, meg gjest over her! Det er ikke lurt!!
afr0dite Skrevet 7. juli 2006 #7 Skrevet 7. juli 2006 som venninna mi, meg gjest over her! Det er ikke lurt!! ← Kanskje jeg er venninna di!?!?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #8 Skrevet 7. juli 2006 Legen min sa at to glass vin ikke skader sammen med antibiotika, men at større mengder alkohol reduserer immunforsvaret og ikke er bra for helbredelsen.
afr0dite Skrevet 7. juli 2006 #9 Skrevet 7. juli 2006 Legen min sa at to glass vin ikke skader sammen med antibiotika, men at større mengder alkohol reduserer immunforsvaret og ikke er bra for helbredelsen. ← Men hvorfor skal man på død og liv drikke når man er syk? Er ikke det et ganske godt tegn på at kroppen trenger hvile og ikke mer å bale med?!? Og samme hva legen din sier, så er alkohol skadelig. Man trenger ikke være rakettforsker for å vite det
Gjest Neffi Skrevet 7. juli 2006 #10 Skrevet 7. juli 2006 (endret) Det å blande alkolhol sammen med selexid har ingen skadevirkning annet enn de vanlige bivirkningene som nevnt over; nedsatt imunforsvar, og andre bivirkninger du kan få av å drikke alkohol. Det er en gammel myte at det å drikke alkohol drøyer prosessen med antibiotikaens virkning. Kos deg på fest med noen glass du. Men siden du allerede er syk burde du trappe ned (i forhold til "normalt" inntak) for at kroppen ikke skal få yttligere infeksjoner. At noen over her nevner at venninnene ble syke gang på gang har ingenting med det at de blandet alkohol og antibiotikum, derimot fungerer ikke kuren som den skal om man slutter for tidlig, eller avbryter da man føler seg frisk. Og man kan etterhvert som kroppen bli vant med å få "hjelp" som ikke får "drept" alle bakterier utvikle resistente bakterier mot antibiotika - som gjør at neste gang man får medisinen ikke lenger reagere positivt på den. Endret 7. juli 2006 av Neffi
Gjest Neffi Skrevet 7. juli 2006 #11 Skrevet 7. juli 2006 Men hvorfor skal man på død og liv drikke når man er syk? ← Det kan du vel spørre deg selv om?
afr0dite Skrevet 8. juli 2006 #12 Skrevet 8. juli 2006 Det kan du vel spørre deg selv om? ← Hvis du leser innlegget mitt skikkelig vil du se at jeg ikke gjør sånt lenger. Det sier seg selv at dersom man inntar alkohol sammen med antibiotika, eller annen medisin for den saks skyld, vil virkningen svekkes. Helt idiotisk å sitte med teorier.
Brunhilde Skrevet 8. juli 2006 #13 Skrevet 8. juli 2006 (endret) Hvis du leser innlegget mitt skikkelig vil du se at jeg ikke gjør sånt lenger. Det sier seg selv at dersom man inntar alkohol sammen med antibiotika, eller annen medisin for den saks skyld, vil virkningen svekkes. Helt idiotisk å sitte med teorier. ← Om man leser litt om medisinen så står det som regel nevnt om alkohol ikke skal inntas under bruk. Leser man om Selexid er det ikke nevnt noen forsiktighetsregler når det gjelder inntak av alkohol, leser man om Flagyl er inntak av alkohol sterkt frarådet... Tror det er mye synsing ute og går når det gjelder medisin og alkoholbruk, det aller beste er å spørre legen! Endret 8. juli 2006 av Brunhilde
Gjest fluesmekker Skrevet 8. juli 2006 #14 Skrevet 8. juli 2006 Typen min var ute å drakk alkohol når han gikk på antibiotika. Gikk hjem da han begynte å kaste opp blod. Han var skikkelig dårlig etterpå. Så antar det ikke var så lurt.
Gjest Neffi Skrevet 8. juli 2006 #15 Skrevet 8. juli 2006 Hvis du leser innlegget mitt skikkelig vil du se at jeg ikke gjør sånt lenger. Det sier seg selv at dersom man inntar alkohol sammen med antibiotika, eller annen medisin for den saks skyld, vil virkningen svekkes. Helt idiotisk å sitte med teorier. ← Jeg sitter ikke med teorier Har selv hatt flere - altfor mange runder med antibiotika, og har av den grunn pratet grundig med legen min ved flere tilfeller - og lest masse om dette selv .. Vel, men du har jo selv drukket med anibiotika - og du husker vel grunnen ennå - selv om du ikke gjør det nå??
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #16 Skrevet 8. juli 2006 Kanskje jeg er venninna di!?!? ← hehe, kanskje. Men hun bor ikke i oslo
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #17 Skrevet 8. juli 2006 Ved en UVI blir man raskt bedre når man starter en antibiotikakur og føler seg ikke lenger syk. Likevel må man ikke avslutte kuren, men to glass vin skader ikke. En to ukers tur til syden med festing og fyll vil være noe annet.
mee mee Skrevet 8. juli 2006 #18 Skrevet 8. juli 2006 Det sier seg selv at dersom man inntar alkohol sammen med antibiotika, eller annen medisin for den saks skyld, vil virkningen svekkes. Helt idiotisk å sitte med teorier. ← jeg pratet med en person på apoteket da jeg gikk på de tablettene, og hun sa det var helt greit og drikke alkohol, så lenge man drakk med måte. drakk man for mye så kunne virkningen av tabeletten svakkes..
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #19 Skrevet 8. juli 2006 jeg pratet med en person på apoteket da jeg gikk på de tablettene, og hun sa det var helt greit og drikke alkohol, så lenge man drakk med måte. drakk man for mye så kunne virkningen av tabeletten svakkes.. ← Det er ikke direkte skadelig å drikke når man går på antibiotika, og i hvertfall ikke når man drikker med måte. Det som skjer dersom man drikker mye er at kroppen prioriterer å rense seg for alkoholen, og derfor svekkes effekten av medisinen. I hvertfall den forklaringen jeg har fått av mine sykepleievenner. Har selv tatt meg ett par pils og allikvel blitt frisk og fin når kuren var overstått. Har også forsøkt å slutte med kuren ett par dager for tidlig, og det gikk ikke så bra
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #20 Skrevet 9. juli 2006 Takk for svar:) Jeg dro på festen og drakk munkholm.. Da fikk jeg øl, samtidig som jeg slapp å bekymre meg for om det var dumt med alkohol, og jeg kunne kjøre bil.. Det ble en fin kveld Og jeg drikker selvsagt ikke alkohol når jeg føler meg syk, men jeg har UVI og føler meg helt bra:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå