Gå til innhold

Shopping Tallin

Nanella

Anbefalte innlegg

Skal til Tallin en langhelg uten barn neste uke.. Hva burde jeg få med meg av shopping? Noen som vet om noen bra butikker og hvor de ligger. Sambo er kjent der, men jeg har aldri vært der før, men han vet jo ikke hvor jeg kan blakke meg hen ;)

Jeg er ikke ute etter designer butikker nødvendigvis altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Gå til den lange muren der det står stilt opp en masse kvinnemennesker med ullvarer. Alle har stort sett det samme, så det er lett å prute hvis du går videre til naboen :ler: Husker det var noen grotesk dyre butikker i den "øvre" delen av gamlebyen, nær den russiske katedralen. Sammenlign litt priser før du handler :)

En ting angret jeg litt på at jeg ikke kjøpte, en sånn lue med kjempelang dusk som kunne tulles rundt halsen og brukes som skjerf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trine_*

hehe, jeg har sånn lue :)

Tallin har masse kule små-butikker i gamlebyen, med sære og u/nyttige ting! Kommer jo litt an på hva du er på jakt etter!

Det er flere markeder i byen også som er verdt ett besøk.

Vi praia en taxi en dag vi, og ba han kjøre oss rundt på de forskjellige sentra/markedene utenfor gamlebyen. Kosta 200 kr for 4 pers i 4 timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare må ta turen til Viru handlesenter. Det ligger rett utenfor gamlebyen (i retningen der blomsterdamene står). Det er et moderne enter med masse butikker. Kaubamaja er et syn i seg selv, det er en av butikkene der inne. Ellers har du Stockmann-kjøpesenteret som ligger ennå litt lenger vekk fra gamlebyen. OK senter, men ganske dyrt. Kristiina kjøpesenter kan man ta taxi til. Flott kjøpesenter veldig likt et norskt et med massevis av butikker og rimelige priser.

Ellers bør du få med deg de koselige butikkene i gamlebyen. Lin, krystall og ull er jo veldig billig.

Ellers er det et "must" å spise på Pepper Sack. De har byens beste mat, uten tvil!

Ha en riktig god tur!

Endret av Tjorven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viru skal jeg hverfall besøke da! Disse damene kommer jeg antageligvis til å holde meg langt unna ;)

<jeg er ute etter klær og sko!!!! Drar imorgen så jeg gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...