Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bare innom
Skrevet

Jeg har veldig problemer med å finne en bh som passer meg.

Enten passer de, men gir for lite støtte, eller så gir de god støtte, men gir meg gnagsår under armene... :tristbla:

Jeg er derfor på utkikk etter en undertøysbutikk hvor betjeningen har den rette kunnskapen, og som dermed kan hjelpe meg å finne den rette bh-en for meg.

Butikken må ligge i Oslo/Drammen/Vestfold.

Setter stor pris på tips!

P.s, jeg vet at de har gode bh-er hos de store kleskjedene, men jeg har behov for mer kunnskap og hjelp hos ekspeditørene enn disse har gitt meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos Marinka på Sandvika Storsenter er de flinke.

Gjest Bare innom
Skrevet

Takk for tipset. :)

Jeg skal gå innom neste gang jeg er i Sandvika.

Skrevet

La Lina på St.Hanshaugen. Det er mange brukere her som er faste kunder der. Selv var jeg innom når jeg var på besøk i Oslo, og jeg var superfornøyd med tilpasning og servicen der. :-D

Skrevet
Lalina, ja!

:enig: Beste servicen jeg har fått noen gang

Skrevet

På Storsenteret er det også knall god service. Jeg har kun vært hun hun eldre damen så jeg vet ikke hvordan de 2 andre er.

Men for en tålmodighet hun hadde med meg!

Jeg prøvde sikkert 30 bikinier og hun gikk og hentet den ene modellen etter den andre for meg. Og hun var dønn ærlig.

De hadde en kjip bikini som satt som et skudd, og hun sa når hun kom inn med den at den var "tantete", men jeg endte opp med å kjøpe den.

Gjest Bare innom
Skrevet

Takker igjen, da har jeg to alternativer neste gang jeg skal til "Tigerstaden".

Kunnskap og service er alfa og omega!

Var inne og sjekket Lalinas hjemmeside, og dette var akkurat midt i blinken for meg!

Gleder meg til å bli "struttende" uten å få gnagsår. :ler:

• 4 uker senere...
Gjest Bare innom
Skrevet

Nå har jeg besøkt Lalina, og det var en ekstremt rar følelse å gå ut derfra...

Servicen var ikke den beste jeg har opplevd (lunsjtid), men kunnskapsnivået var høyt!

I alle år har jeg brukt komfortable 85B, men i dag gikk jeg ut med 75D ( :overrasket: ) og en streng beskjed om at jeg aldri måtte kjøpe en bh med større vidde enn 75. :sjenert:

Cupen ville derimot variere fra hvordan den var skjært, så den kunne variere fra B til D.

Er det andre som har opplevd det samme som meg etter å ha fått "eksperthjelp"?

Jeg kommer aldri til å be om hjelp på kjedebutikkene igjen!

Heretter holder jeg meg til spesialforretningene om jeg behøver noe spesielt.

Gjest Gjest
Skrevet

Velkommen i Lalina-klubben. En bh blir aldri det samme igjen...

Skrevet

Hoj, fra 85 til 75? Kan jeg spørre om hvordan bh'ene dine har sittet på deg?

Fint du fikk litt hjelp av folk som kan sakene sine. :) Bra med spesialforretninger, selv om det kan bli litt dyrt.

Catzy

Gjest Bare innom
Skrevet
Hoj, fra 85 til 75? Kan jeg spørre om hvordan bh'ene dine har sittet på deg?

Fint du fikk litt hjelp av folk som kan sakene sine. :) Bra med spesialforretninger, selv om det kan bli litt dyrt.

Catzy

Du kan godt spørre om hvordan de har sittet på meg, for jeg har følt dem veldig komfortable. :ler:

De har vært nærsittende på innerste hekte (dette er feil lærte jeg i dag), stropper som sklir ned i eningen, gnagsår under armen (som jeg nevnte innledningsvis), uten noen synlige bulker og valker, kort sagt like behagelige som om jeg hadde gått uten... ;)

Du har rett i at det blir noe dyrere, men jeg kan koste på meg et par bh-er av god kvalitet en gang i året, og resten kan jeg kjøpe hos en av kjedebutikkene.

Nå vet jeg jo litt mer om hva jeg skal se etter og legge vekt på!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Lalina, Absolutt! "Kongen" av BH-butikker. En billig-bh fra kjede blir aldri mer aktuell.

Kjøpte min første Lalina-BH for 6-7 år siden, og har senere kun handlet her (+ på www.figleaves.com). Det gjelder også for bikinier.

Gjest Gjesta
Skrevet

Du er ikke alene om den opplevelsen der.

En liten advarsel kan forresten være på sin plass:

Det er mye mulig du vil oppleve den nye BH-størrelsen som ubehagelig, kanskje også direkte vond, til å begynne med.

Hold ut! Det går over i løpet av maks ei uke, og er virkelig verdt det!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Det er mye mulig du vil oppleve den nye BH-størrelsen som ubehagelig, kanskje også direkte vond, til å begynne med.

Hold ut! Det går over i løpet av maks ei uke, og er virkelig verdt det!

Ja, godt du passer på. En av de første BH-ene jeg kjøpte derfra gnagde så mye at jeg ble gal første dagen. Gikk tilbake, men fikk fortsatt beskjed om at det var riktig størrelse, men at den måtte gå seg til. Akkurat som sko. Og det gjorde den!

En uke med litt svie og gnaging er verdt det!!

Gjest Bare innom
Skrevet

Takk for advarselen!

Det var godt dere sa, for hvis jeg hadde opplevd den som ubehagelig uten å vite dette på forhånd, så hadde jeg nok sluttet å bruke den siden jeg hater alt som sitter stramt.

Skrevet

Beklager gjest, men har sjekket de gule sidene nå, og fant ikke Lalina noe annet sted enn i Oslo.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Beklager gjest, men har sjekket de gule sidene nå, og fant ikke Lalina noe annet sted enn i Oslo.

så synn:( vet jeg ikke startet emnet, men finnes det noen plasser der de seller bh'er i stavanger området som har god service?

Skrevet

Tror LaLina er en enkelt butikk, ikke i en kjede.

Anyway, det med nye bh'er som er ubehagelige: jeg kjøpte en på Lindex som har gummibånd langs kanten oppe og nede, så du kan bruke den som strapless bh. Tenkte ikke på at det var et problem før jeg brukte den en hel dag på reise i Australia. Da jeg kom fram oppdaget jeg at jeg hadde fått sår som væsket litt etter gummikanten... Ca 5 cm langt, 5mm bredt, ikke veldig hyggelig. Så vil anbefale å ikke reise i bh med gummikanter.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...