Gå til innhold

Flekkete tomatplante

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene tomatplanta mi har over natta fått noen mystiske flekker på bladene. Bladene virker som de tørker inn, og har da altså disse flekkene. Planta er nøye sjekket for dyr uten at jeg fant noen ulumskheter. Jeg har også vært flink til å vanne og gjødsle. Hva er galt med denne planta og hva kan jeg evt. gjøre for å redde den? Er joselvsagt den av plantene med flest tomater på :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høres ut som en eller annen soppsykdom, men det er vanskelig å si hvilken uten å ha sett bladene. Jeg ville ha knepet av ett blad og tatt det med meg til nærmeste hagesenter for å få råd evt. lagt ut ett bilde og spurt f.eks. her. Da vil du også helt sikkert få tips om giftfrie behandlingsmetoder og det er jo å foretrekke med tanke på at du sannsynligvis har planer om å spise tomatene om ikke så alt for lenge.

Endret av Leo
Skrevet
Høres ut som en eller annen soppsykdom, men det er vanskelig å si hvilken uten å ha sett bladene. Jeg ville ha knepet av ett blad og tatt det med meg til nærmeste hagesenter for å få råd evt. lagt ut ett bilde og spurt f.eks. her. Da vil du også helt sikkert få tips om giftfrie behandlingsmetoder og det er jo å foretrekke med tanke på at du sannsynligvis har planer om å spise tomatene om ikke så alt for lenge.

Takk, Leo! :) Har spurt på forumet for de hageglade, så får vi se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...