Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jobbsøkeren
Skrevet

Jeg har søkt på en jobb (da jeg søkte stod det ikke namn på firmaet, det var via et rekrutteringsbyrå), og de virker som om det er en mulighet for at jeg kan få den. Men det som er et lite problem er at en venninne av meg allerede jobber i firmaet. Fikk jobb for ca. en måned siden. Er det dumt for henne om jeg også havner der? Det er ikke alltid så lurt å jobbe sammen med folk man kjenner godt i utgangspunktet...

Nå er jeg ikke akkurat bestevenninne med henne, men vi har vært mye sammen i løpet av de siste studieårene...

Ellers så kan jobben være aktuell for meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

så lenge dere er kun kolleger og ingen er sjefen til den andre burde det gå bra. Da kan dere samarbeide på jobben og være venner ved siden av. Jeg tror det noen ganger kan skape problemer dersom det er en typisk "klatrebedrift" der man stiger i gradene og det er intern konkurranse.

jeg tror dere vil få det fint jeg. bare pass på å prate om ting som skjer før det blir et problem.

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer helt an på jobben tror jeg. Jeg jobber i bhg og der er det to studievenniner som jobber som førskolelærere. Ikke no problem

Skrevet

Det er sant det dere sier. Men jeg har merket før at det er ting ved henne som irriterer meg, og helt sikkert også omvendt. Så jeg vet faktisk ikke om jeg hadde holdt ut dersom det ble for mye kontakt. Har sett dette firmaet har søkt etter folk før, men har da hoppet fint over annonsen. Jobben er forresten innen finans, og jeg er usikker på hvor mye vi får med hverandre å gjøre.

Skrevet

Jeg har jobbet med en venn før, og det fungerte ærlig talt ikke så bra. Vi har veldig forskjellig måte å jobbe på, og jeg irriterte meg ærlig talt over jobben han gjorde. Han er en fantastisk venn, men vi hadde ikke like syn på ting på jobb. Heldigvis var det ikke min oppgave å kommentere jobben hans, så jeg sa aldri noe om det. Men likevel.

Men det kan jo fint gå bra for andre. Og dersom dere ikke får så mye med hverandre å gjøre, kan det jo sikkert gå helt fint.

Skrevet

Og det jeg også synes er dumt er dersom hun blir negativ til meg fra begynnelsen av siden jeg kommer inn på "hennes område". Nå har jeg ikke sagt noe om at jeg har søkt på jobb hos dette firmaet, siden vi faktisk ikke har hatt noe særlig kontakt siden hun fikk seg jobb. Jeg tror faktisk ikke vi hadde holdt kontakten i lengden dersom vi ikke havnet på samme plassen. Det sier vel også litt om forholdet mellom oss...

Gjest Gjest
Skrevet

Man må bare være profesjonell. Jobb er jobb, kollega er kollega, venninne er venninne, privat er privat..

U see?

Jeg har jobbet sammen med venner, og det har gått fint. På jobb er vi i jobbsitusjon, og det er et skille til det private.

Ikke alltid en kommer overens med kollegaer som i utgangspunktet ikke er venninner eller kjente heller. Men man må jo bare inrette seg etter at vi alle har forskjellig personlighet.

Jeg er veldig flink til å tilpasse meg folk..

Noen ganger ble det litt slitsomt..men man må prøve :)

vil du ha JOBBEN tar du den. Vil du ikke t

Gjest Gjest
Skrevet
Man må bare være profesjonell. Jobb er jobb, kollega er kollega, venninne er venninne, privat er privat..

U see?

Jeg har jobbet sammen med venner, og det har gått fint. På jobb er vi i jobbsitusjon, og det er et skille til det private.

Ikke alltid en kommer overens med kollegaer som i utgangspunktet ikke er venninner eller kjente heller. Men man må jo bare inrette seg etter at vi alle har forskjellig personlighet.

Jeg er veldig flink til å tilpasse meg folk..

Noen ganger ble det litt slitsomt..men man må prøve :)

vil du ha JOBBEN tar du den. Vil du ikke t

-ar du den ikke.. ;)

sendte litt fort her.

Skrevet

Jeg jobber med bestevenninen min jeg , og vi har det kjempe gøy på jobben. :ler: Syns det ble mye kjekkere på jobb, når hun også begynte.

Gjest Gjest
Skrevet

Når man tar en spesialisert utdanning må man kanskje bare regne med å jobbe sammen med noen fra klassen. Når jeg er ferdigutdanna regner jeg iallefall med det, siden det ikke blir utdannet så mange innen dette feltet i Norge hvert år.

Det kan jo være litt både og. Jeg jobber sammen med en god veninne, men opplever at hun ikke gjør en så god jobb, og at jeg må gjøre mye av jobben for henne. Men jeg synes likevel vi klarer å skille jobb og privat, og har snakket med henne om at vi heller må treffes mer privar for å gjøre noe hyggelig i stedet for å tilbringe alt av sosialt samvær sammen kun på jobben.

Det at du kjenner en fra før kan jo være hyggelig med tanke på at du kanskje lettere kommer inn i miljøet osv. :)

Skrevet

Jeg skaffet venninna mi jobb på samme sted som meg for noen år siden. Den gang så bodde vi faktisk ilag også. Det fungerte faktisk veldig veldig godt, endte med at vi ble rene radarparet på jobb, fikk godt rykte for at vi jobba godt ilag. Vi jobber ikke lengre ilag nå, det varte vel et par år, før det ble nedskjæringer og vi begge mistet jobben.

Har også fått veldig gode venner på arbeidsplassen jeg er idag. :)

Og jeg er enig i at man må bare være profesjonell når man er på jobb, og ikke ta med seg eventuelle konflikter på jobb. Dette gjelder jo enten man har venner, familie eller kjærester på samme arbeidsplass.

Kan du ikke ta deg en prat med venninna di da og høre hva hun syns, kan jo godt være at hun syns det høres flott ut.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg jobber sammen med to som er bestevenner jeg, og det skal være visst- det er slitsomt for oss andre som er på jobb. De snakker veldig "internt" sammen, og de liker å sette seg for seg selv og prate når det er rolig (vi har ikke pause). Greit nok det i utgangspunktet, men vi er bare fem på jobb, så det merkes godt at to stykker sitter og fniser for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...