Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har lest endel om eggløsningsslim og at det er noe vi skal ha rundt eggløsningen for at sædcellene lettere skal kunne svømme. Er dette noe ALLE har? Jeg har hatt det noen få ganger tidligere, men da visste jeg ikke hva det var! Syns bare det var ekkelt. Kanskje jeg har hatt det 1-2 ganger siste 1,5 år. Vil det si at jeg ikke har eggløsning de gangene jeg ikke har dette eggløsningsslimet? Jeg har veldig regelmessig syklus, det har jeg alltid hatt.

Vi har vært uforsiktige 3 4 perioder men ikke blitt gravid. Men da hadde vi ikke sex på den dagen jeg forventet eggløsning heller da, men dagen før......

jeg er redd jeg ikke kan bli gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er normalt å bli redd for at man ikke kan bli gravid. Men de aller fleste blir det i løpet av 1 - 1,5 år.

Nei, alle har ikke EL-slim. Det kan også hende at du har det, uten at du merker det. Det kan holde seg oppe rundt livmorhalsen uten at du kan se det. Hvis du har veldig regelmessig syklus, har du nok sikkert EL (eggløsning). Det er ikke automatikk i at EL-slim betyr EL og at mangel på det betyr manglende EL. Du kan også feks oppleve at du har flere perioder med EL-slim i en syklus. Da prøver kroppen å sette igang EL uten at det skjer, og så prøver den igjen lenger ut i syklusen.

En god måte å vite om du har EL på, er å ta temperaturen. Du finner ut mer om temping her

Når det gjelder når du har sex ift EL, så er dager før EL flott (hvis du prøver å bli gravid). Spermier lever i 3-5 dager.

Hvis dere har prøvd et års tid å bli graivd, ville jeg ha oppsøkt lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...