Gjest Frk. Grønn Skrevet 7. juli 2006 #1 Del Skrevet 7. juli 2006 Ser at på Sykepleier på HiB så kan man på 1. året velge mellom "Sykepleierboken 1 og 2" og "Grunnleggende sykepleie bind 1-4" Noen som har erfaringer med disse, og som kan hjelpe meg litt med positive/negative sider ved disse? Hvor mye penger brukte du på pensum per semester på sykepleien? Glad for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. juli 2006 #2 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg er ferdig med 1.året her i Trondheim. I fjor brukte jeg Sykepleieboken 1 og 2. Gode bøker i den forstand at de er lettleste, greie å finne fram i , gode illustrasjoner og gode case. Jeg har ikke fått pensumlisten for neste år enno, men tror jeg kommer til å kjøpe Grunnleggende sykepleie 1-4 uansett. Har brukt disse bøkene mye i forbindelse med PBL-arbeider og studiekrav, og det er greit å slippe å springe på biblioteket hver gang jeg skal slå opp noe. Men hvilke som er best? Tja, vanskelig å si. Ta en tur på en bokhandel eller biblioteket, bla gjennom bøkene, bli litt kjent med de. Hvilke bøker man trives best med er så forskjellig. F. eks serien "Det friske og syke mennesket; som var på vår pensumliste i fjor. Jeg syntes de var helt pyton. Håpløst format, småbiter av caser som kom litt hulter til bulter og gjorde at det ble mye blaing fram og tilbake for å finne ut hva dete egentlig dreide seg om, et språk som for meg ble litt for inn-med-teskje og ikke minst var de styggdyre.Men andre i kullet mitt har vært veldig fornøyd med de samme bøkene. I fjor brukte jeg vel nesten 10 000 på bøker, mest kjernelitteratur men også mye ressurslitteratur og annet som jeg fant nytte i. Lykke til, håper du trives! Sykepleien er spennede og utfordrende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 7. juli 2006 #3 Del Skrevet 7. juli 2006 Takk for svar, lenej! Jeg skal en tur på biblioteket til uka tenker jeg, så da kan jeg se om de har den der, eller så går jeg innom en bokhandel. Men det er alltid godt å få litt tilbakemeldinger fra de som har brukt disse bøkene aktivt, for det er mange bibliotekarer og folk i bokhandel som selv ikke har noen erfaring med de. Gleder meg masse til å begynne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellybutton Skrevet 7. juli 2006 #4 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg sier meg enig i det som blir sagt over her. Er nettopp ferdig med første året jeg også, og vi brukte hoved saklig Sykepleierboken 1 og 2. Likevel føler jeg at Grunnleggende sykepleie var greie som oppslagsverk ved studiekrav. Tror jeg ville satset på Grunnleggende sykepleie 1-4 dersom jeg skulle velge. Vi brukte også Det frsike og det syke meneesket og jeg er av samme oppfattning,sviiindyre, vanskelige å finne fram i pga oppstykking og tåpelig format. Ringene i permen går fra hverandre hvilket resulterer i at sidene detter fra hverandre. Anbefaler heller Menneskekroppen. Det ble nok bøker for i underkant av 10.000 dette første året ja. Jeg var dessuten kjempe heldig og fik tak i MASSE bøker gjennom Finn.no. Det er et lurt tips. Jeg har dermed sikret meg bøker jeg vet vi skal ha 2.året, samt at jeg har supplerende litteratur tilgjengelig for en svært billig penge. Kommer sel til å selge unna når jeg er ferdig med studiet. Beholder bare de jeg føler er av betydning.... Lykke til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 7. juli 2006 #5 Del Skrevet 7. juli 2006 Med menneskekroppen, så mener du boka av Bjåli, ikke sant? Den har jeg sett i og den virker veldig grei. Skal sjekke finn.no og andre bruktbokportaler på nettet. Men jeg er litt kresen kanskje, for jeg vil ha helt uten skriblerier i, for jeg skribler en del selv og da blir det så uoversiktelig. Men det finnes jo bøker der ute som folk ikke har klusset i også Noen som har studert ved HiB og har erfaringer fra pensumet der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gadget Skrevet 7. juli 2006 #6 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg er også ferdig med første året nå.. Vi har grunnleggende sykepleie 1-4 som pensum, og jeg har vært veldig fornøyd med dem. Har ikke sett de andre du nevner, så kan ikke sammenligne. Jeg har vel brukt drøyt 10 000 på bøker. Har da kjøpt alt nytt. Kan også bruke en del av dem i de to neste årene. Lykke til med studiene. Jeg stortrives Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #7 Del Skrevet 8. juli 2006 Takk for svar, lenej! Jeg skal en tur på biblioteket til uka tenker jeg, så da kan jeg se om de har den der, eller så går jeg innom en bokhandel. Men det er alltid godt å få litt tilbakemeldinger fra de som har brukt disse bøkene aktivt, for det er mange bibliotekarer og folk i bokhandel som selv ikke har noen erfaring med de. Gleder meg masse til å begynne ← vet du om du kommer inn da?? JEg har ikke fått svar på det enda.. MEn håper, og om jeg kommer inn gleder jeg meg masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 8. juli 2006 #8 Del Skrevet 8. juli 2006 Nei, jeg har ikke fått svar enda, men krysser fingrene Håper vi kommer inn begge to *krysser fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå