Gjest motorrypa Skrevet 23. desember 2002 #1 Skrevet 23. desember 2002 var hos legen idag til den siste svangerskapskontollen hos han . ble veid. å det har ikke blitt gjørt på ganske mange måneder. å gjett at jeg fikk sjokk. jeg har bare gått opp fem kilo totalt siden jeg ble gravid. nå er jo jeg kraftig i utgansgspunktet men allikavel bare fem kilo ble gla nå. kan jeg love hvor mye har jeg lagt på meg da. å hvor mye er baby. pupper. livmor. fostervann osv. synes dette er litt morro jeg
Ann Forup Skrevet 23. desember 2002 #2 Skrevet 23. desember 2002 hei vær du glad for at du ikke har taget mere på, bare vent og se, når du har født så vejer du nok mindre end det du gjorde da du ikke var gravid, havede en veninde som også var kraftig og hun tabte sig i svangerskabet, hvor jeg lille bitte tynde mig på rundt de 47-50 kg tog 25 kg på og kunne så godt som trille rundt så tyk var jeg..... var foreste på sia i dag og fik besked om at knotte kunne blive i maven til han selv ville ud, så ingen forløsning på mig i julen :D men lægen sagde at han havede lille hoved og korte ben så det bliver måske ikke så værst at få ham ud når den tid kommer bare 4 uger igen.. ha en rigtig fin jul
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2002 #3 Skrevet 23. desember 2002 uæh, jeg synes 5 kilo høres litt vel lite ut....... Har du gått inn for å ikke legge på deg i svangerskapet? Håper du ikke har gjort det, og at du bare har levd så mye sunnere at dine fettdepoer er forsvunnet. Det er jo flott om alt er i orden, barnet vokser som det skal og du føler deg selv i fin form. Får håpe du klarer å holde det etter fødselen. Lykke til!
Furstina Skrevet 25. desember 2002 #4 Skrevet 25. desember 2002 Det är nog som både Ann och gäst säger; du har antagligen ätit sundare med en baby i magen och egentligen gått ner några kilo. Så länge du äter så att både du och ditt barn får den näring ni behöver så ska du nog inte behöva vara orolig. Det är snarare sunt om det beror på att du nu äter rätt. Efter födseln borde du väga mindre än förut. Det är också vanligt att det motsatta inträffar, att kvinnan äter mer och osundare och skyller det på "jag äter för två" och "barnet ger sånt sug efter bakelser" etc. De kvinnorna brukar gå upp betydligt mer. Lyssna på din läkare, om allt är bra med barnet så kos deg och se fram emot våren och barnvagnsturer.
Gjest Hilde K S B Skrevet 26. desember 2002 #5 Skrevet 26. desember 2002 Dersom ikke legen bekymrer seg, hadde ikke jeg heller giddet det. Du kommer etter ammingsperioden nok helt sikkert til å være noen kilo lettere enn du var før du ble gravid. Vær glad du er litt kraftig i utgangspunktet da - det ville vært grunn til bekymring dersom du var syltynn og bare la på deg 5 kilo. Jeg var syltynn og la på meg over 20 kilo alle svangerskapene og endelig der dukket det i ettertid opp noen kvinnelige former - jippi jeg hadde utviklet hofter ! Lykke til med fødselen - du har mye å se fram til i årene som kommer
Gjest motorrypa Skrevet 26. desember 2002 #6 Skrevet 26. desember 2002 er ikke bekymret for at jeg har lagt for lite på meg, lillingen har fulgt sin egen vekst skala og er ikke liten på noen måter. regner med at jeg har lagt så lite på meg fordi jeg var stor i utgangspunktet. har spist som vanlig, eller det vil si. har jo ikke akkurat hatt noe til matlyst i svangerskapet, men har nu fått ned normal mengde mat for lillingen sin skyld. det har til og med blitt ganske mye snop og brus i det siste så derfor var jeg nok litt ekstra overrasket da jeg ikke hadde lagt på meg mere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå