Gå til innhold

Billig tannlege i Oslo?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som har en bra og billig tannlege å anbefale i Oslo?

Skal fjerne en visdomstann.. :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannlegehøyskolen

Gjest Gjest
Skrevet
Tannlegehøyskolen

Vet de hva de driver med der da??

Skrevet

Husker jeg engang var litt blakk og ringte rundt til forskjellige tannleger for å får pris. Fant en megabillig på grønnland, men han var dritfrekk og da jeg sa at jeg bare skulle sjekke ut litt mer, kastet han på røret. :sjokkbla:

Men du, hvor i oslo er du?

Skrevet (endret)
Vet de hva de driver med der da??

Ja, det er odontologisk fakultet ved universitetet i Oslo (ligger rett ved Rikshospitalet), der lærer man å bli tannlege. Det er altså studenter som behandler deg, det er derfor det er billigere. De har selvsagt veiledere, så du trenger ikke bekymre deg for at de skal gjøre noen store feil eller at de begynner på noe de ikke vet hvordan man skal gjøre.

Husket at jeg klippet ut en greie fra Avis1 for noen år siden hvor de hadde listet opp noen tannleger i Oslo og prisen for en vanlig konsultasjon, og da kostet odontologisk institutt (eller Odontologiklinikken som de kaller seg) 180 kroner og det er absolutt billig (det ligger vel vanligvis på 5-600 kroner).

Endret av Arkana
Gjest Fantus
Skrevet

Det eneste minuset med tannlegehøyskolen er at de ikke behandler alle typer tannproblemer hele tiden... Hvis f.eks rotfylling står på pensum i januar behndler de nesten bare rotfyllingspasienter. Så hvis du da ringer og har en visdomstann som skal opereres ut kan det hende de henviser deg videre, siden ditt problem ikke står på pensum i den perioden.

Gjest Gjest
Skrevet
Husker jeg engang var litt blakk og ringte rundt til forskjellige tannleger for å får pris. Fant en megabillig på grønnland, men han var dritfrekk og da jeg sa at jeg bare skulle sjekke ut litt mer, kastet han på røret.  :sjokkbla:

Men du, hvor i oslo er du?

Har bil, så kan dra hvor som helst i byen.

• 1 måned senere...
Skrevet

*dytte på denne*

Noen som har tips til tannlege i Oslo, utenom tannlegehøyskolen?

Jeg skal ikke noe spesielt, bare ha en generell sjekk.

• 3 år senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
*dytte på denne*

Noen som har tips til tannlege i Oslo, utenom tannlegehøyskolen?

Jeg skal ikke noe spesielt, bare ha en generell sjekk.

Grønland tannlegesenter har byens beste priser sies det.

De er flinke og vennlige, samt at de har åpent helger og kveld.

Det er en redning når man har en vond tann ;)

Du kan nå dem på tlf 22050500

Skrevet

Håper nå tannproblemet er fikset, ellers har det nok vært 3 smertefulle lange år. ;)

• 1 år senere...
Gjest Victoria
Skrevet

Har vart i dag hos tannlegen første gang i Oslo. Har funnet meget bilig og dyktig tannlege senter. Den heter GrønlandTannlegeSenter

De er ganske flinke. Jeg avbefaler dere å prøve de. har er det nummeret 22 05 05 00. Og har de nett siden også da er det gronlandtannlegevakt.no tror jeg :)

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du leter etter tannlege eller har spørsmål om tannlege priser så er disse linkene verdt et besøk

Eurodent er kanskje ikke så rimelige som de skryter av...bare en illusjon.

Driver norske tannleger med prissamarbeid, slik at de alle vinner på det ved å ha høyere, lite kundevennlige priser?

OPG-bilde koster hva hos de forskjellige? Hvorfor skal det koster kr 600,- for et røntkenbilde (OPG)?!

Å trekke kirurgisk 2 visdomstenner hos Eurodent koster pasienten kr 4.600,- Hvorfor er det dyrt?!!

• 1 måned senere...
Gjest Gunn
Skrevet

Veldig fornøyd med tannlegeoslo. De holder til på Grønland og benytter primært utenlanske tannleger. Snakker bra engelsk og jeg er jo heller ikek så interessert i å snakke med munnen på vidt gap og full av bomull :) Sparer fort en del hundrelapper på en time...Fine penger å bruke på andre ting.

AnonymBruker
Skrevet

hva betaler man der da

• 2 måneder senere...
Skrevet

Veldig fornøyd med tannlegeoslo. De holder til på Grønland og benytter primært utenlanske tannleger. Snakker bra engelsk og jeg er jo heller ikek så interessert i å snakke med munnen på vidt gap og full av bomull :) Sparer fort en del hundrelapper på en time...Fine penger å bruke på andre ting.

Hvordan får du Akersgata til å ligge på Grønland? :ler:

• 3 uker senere...
Skrevet

Anbefaler ikke Grönland Tannlegesenter. Var der på kontroll og fikk beskjed at jeg hadde 12(!) hull, som bare måtte bli fikset i löpet av en måned. Fikk tilbud om mengderabatt og time 3 dager etter. Spurte hvis jeg kunne betale med kort eller fikk hjemsendt giro eller hvordan dem önsket når det blev prat om mye penger. Fikk svaret kort eller kontant, helst kontant. Fölte heller ikke at servicen var veldig bra eller at tannlegen spurte noe som helst.. Fikk ingen bra magfölelse og booket ny time hos annen tannlege. Der fikk jeg beskjed om at tennene såg bra ut og at jeg hadde kun ett, 1, hull!

• 1 måned senere...
Skrevet

Anbefaler ikke Grönland Tannlegesenter. Var der på kontroll og fikk beskjed at jeg hadde 12(!) hull, som bare måtte bli fikset i löpet av en måned. Fikk tilbud om mengderabatt og time 3 dager etter. Spurte hvis jeg kunne betale med kort eller fikk hjemsendt giro eller hvordan dem önsket når det blev prat om mye penger. Fikk svaret kort eller kontant, helst kontant. Fölte heller ikke at servicen var veldig bra eller at tannlegen spurte noe som helst.. Fikk ingen bra magfölelse og booket ny time hos annen tannlege. Der fikk jeg beskjed om at tennene såg bra ut og at jeg hadde kun ett, 1, hull!

Så da kan det være at den siste tannlegen er helt tullete, og ikke har peiling på å finne hull?

• 8 måneder senere...
Gjest Cathrine
Skrevet

Jeg har hatt så mye problemer med tennene mine gjennom årene, og det har gitt meg sjansen til å prøve flere tannleger. Både tannlege Huse og tannlege Gott er dyktige tannleger som ikke er av de dyreste. :) Fra nå av pusser jeg tennene nøyere!! :)

Håper andre kan dra nytte av dette :regn:

• 1 måned senere...
Skrevet

Tannlegene i Bogstadveien 51 er billig og bra. Spesielt hvis du er student får du undersøkelse og røntgen for 300 kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...