Dru Skrevet 7. juli 2006 #1 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg skal øvelseskjøre med noen i helga, og lurer litt på om det er lov å ha passasjerer i bilen under øvelseskjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #2 Del Skrevet 7. juli 2006 Hvorfor skulle ikke det være lov? Men det er den su øvelseskjører med som er ansvarlig sjåfør hvis det skjer en ulykke el. Så de færreste ønsker jo å ha med flere i bilen med tanke på at det lettere kan skjer ulykker. På kjøreskolen måtte jeg alltid kjøre hjem tidligere elev, så jeg hadde alltid en passasjer da jeg øvelseskjørte med kjøreskolelærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 7. juli 2006 #3 Del Skrevet 7. juli 2006 Ja, det er lov. Har selv hatt venninner i bilen da jeg øvelseskjørte med faren min. Også hatt store deler av familien i bilen mens jeg har øvelseskjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg har aldri øvelseskjørt med noen, så jeg vet ikke. Takk, da er jo ikke det noe problem likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 7. juli 2006 #5 Del Skrevet 7. juli 2006 Regner med at du har tatt trafikalt grunnkurs før du begynner å øvelsekjøre? Veldig mange som ikke har fått med seg at det er blitt obligatorisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosmic Girl Skrevet 7. juli 2006 #6 Del Skrevet 7. juli 2006 Her har du statens vegvesens regler for øvelseskjøring: http://www.vegvesen.no/forerkort/ovingskjo.../oving_kl_B.stm / http://www.vegvesen.no/forerkort/ovingskjo...joring_Nyn5.pdf Det er visstnok 2 ting folk gjerne ikke er klar over. Det ene er, som nevnt over, at du må ha tatt trafikalt grunnkurs (du må ha med bevis på dette når du øvelseskjører), og at ledsageren må være over 25 og må hatt lappen sammenhengende i over 5 år. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #7 Del Skrevet 7. juli 2006 Og ikke glem at du, ved siden av rød L, også skal ha et ekstra speil på din side av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå