Ladyen Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 I min bok står det: rett i mot... Jeg trodde da at det betydde ved siden av.
Gjest Tanita Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 hm... rett imot, hvis en butikk lå rett over gata for en annen butikk, ville det da bli vis a vis da?
Mia72 Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 hm... rett imot, hvis en butikk lå rett over gata for en annen butikk, ville det da bli vis a vis da? ← Jepp, det er riktig det!
Gjest Cosmic Girl Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 Jeg har alltid innbildt meg at det betyr ovenfor. Mao ligger en butikk rett over veien vis a vis
tuji Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Jeg har alltid innbildt meg at det betyr ovenfor. Mao ligger en butikk rett over veien vis a vis ← Det stemmer, bortsett fra at det heter overfor. Ovenfor betyr over, altså motsatt av under.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 7. juli 2006 #7 Skrevet 7. juli 2006 Tuji: Takk for rettelse. Er alltid usikker på når ovenfor skal brukes, og når man skal bruke overfor. Når jeg slår det opp nå, får jeg opp: Overfor = Midt imot Ovenfor = Høyere enn Så lærte jeg noe i dag også
Gjest Gjesta Skrevet 7. juli 2006 #8 Skrevet 7. juli 2006 Vis-à-vis betyr egentlig ansikt til ansikt, noe som kanskje gjør det lettere å huske at det betyr overfor, og ikke ved siden av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå