Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Ser at det på de siste Figleavespakkene er inkludert de £4 jeg betalte for frakt og porto foran på konvolutten. Dette medfører at jeg har måttet betale både 85 i forenklet tollgebyr pr pakke samt i overkant av 50kr pr pakke for mva. Beløpet utenpå Figleaves-konvolutten har jo da akkurat kommet over 200 kr totalt.

Har andre opplevd at Figleaves plusser på de £4 for frakt foran på konvolutten, og at man derfor på tollbehandle pakken og betale moms for hele pakken? Trodde man kun skulle betale for produktet, og ikke frakten?

Irriterende! Nå har jeg bestilt flere pakker, og passet på at alle er under NOK 200, og nå må vel alle tollbehandles... :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg synes du skal skrive en høflig mail til dem om det, hvor du passer på å understreke hvor mye penger du har tapt på feilen som de har gjort. Hvis du er veldig heldig, tilbyr de deg kanskje en liten kompensasjon.

Skrevet (endret)

Det går sikkert bra å kontakte tollvesentet hvis du har bevis for at innholdet kommer på under 200 kr. Men fryktelig irriterende at alt må tollbehandles (for det kan ta tid..).

Ville ha sendt figleaves en mail i tillegg og spurt om de prøve å finne en løsning på dette problemet i framtiden.

Edit: Det er forresten slik at du ikke skal betale toll hvis ikke innholdets verdi overstiger 200 kr. Men gjør det det, må du betale moms også for frakten. Dermed tror jeg at du skal klare å slippe unna toll :)

Endret av wind-up bird
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Takk for svar og tips, dere.

Sendte en mail til Figleaves og spurte om det stemte at frakten også skulle inkluderes i rubrikken for varens verdi. Har enda ikke fått svar.

Så da er det bare å vente og se hva de skriver...

Skrevet

Tenkte bare at jeg kunne legge til at en gang så fikk jeg tilsendt feil film fra et firma i england. Jeg sendte den tilbake og fikk en ny i retur. På den nye skrev de at verdiens verdi var £ 0. Da ble pakken stoppet i tollen, og jeg fikk en henvendelse fra tollvesentet. Sendte det jeg hadde av kommunikasjon mellom meg og butikken (eposter jeg hadde sendt og mottatt), samt en forklaring på hva som hadde skjedd. Slapp unna både toll og gebyrer, men de hadde åpnet pakken for å sjekke hva som var inni.

Skulle egentlig bare mangle at jeg skulle slippe å betale noe den gang, men poenget er i alle fall at det går an :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...