Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Hei Jeg har i ca 7 mnd truffet en mann, og vi har i de siste 4 blitt mere og mere seriøse. Vi treffes nå flere ganger i uken, overnatter, og han har foreslått at vi bor sammen i en periode slik at vi ser om vi trives sammen over lengre tid. Han er omtenksom, snill, og oppmerksom. Problemet er at alt er hemmelig. I begynnelsen var dette noe vi begge ønsket, det var ikke ment å være noe varig, og ingen av oss så grunnen til å "blande" noen inn i det. Etterhver som ting har modnet, har jeg fortalt min familie at jeg treffer en, og jeg ville heller ikke hatt noen problemer med at han traff min familie i en uformell setting. Med han så er det litt annerledes. Familien hans vet ikke at vi treffes, og han forteller dem det heller ikke. Nå er ikke jeg så kjempe keen på å treffe hans familie, men jeg hadde forsåvidt syns det var ok at han iallefall ikke holdt det hemmelig. Det som plager meg mere er vel kanskje at han i stor grad holder det skjult for kompisene sine også. Noen av dem vet han treffer en dame, de fleste ikke. Han vil heller ikke at jeg skal treffe dem, i den grad at han er villig til å gjøre en anstrengelse for å unngå det. Han introduserte meg som " en bekjent" til naboen sin... Vi går ut "offentlig" sammen, så han er ikke SÅ redd for at noen skal se oss, men jeg vet rett og slett ikke helt hvordan jeg skal se på dette. Jeg har ikke noe kjempebehov for å treffe familien og vennene hans, men jeg må innrømme at det plager meg at han er så bestemt på at han ikke ønsker dette (ennå) Han sier at det er fordi han vil ikke dra noen inn i livene deres før han vet det er varig, men etter såpass lang tid bør han vel vite om han tror dette varer? Er det jeg som krever for mye for fort, eller lar jeg meg lure til å tro at ting kan bli noe mere enn de kan bli? Noen meninger?
Gjest Bellatrix Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Så dere skal bli samboere i skjul? Høres ut som en merkelig og dårlig løsning.
Gjest TS Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Nei, ikke samboere, bare bo sammen i en kortere periode. Samboer er vel hverken han eller jeg interessert i pr i dag. Jeg sliter bare med å forstå hvorfor han skal holde alt så skjult for alle. Jeg får litt følelsen av at han skammer seg over meg eller noe. Selv om jeg ikke tror han gjør det altså
Mrs. K Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 Hvis dere startet å date for 7 måneder siden og har vært kjærester i 4 er det vel på tide å ta den prat nå? Bare tull at man skal flytte sammen for så å se om det blir noe man vil satse på. Jeg hadde aldri flyttet sammen med en som ikke viste om han ville satse på meg eller ei.
Gjest Gjesta Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Ikke la deg lure. En mann som ønsker å holde deg skjult for alle han bryr seg om, bryr seg ikke om deg. Synd men sant
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #7 Skrevet 7. juli 2006 Min kjæreste hadde en elskerinne han som han holdt skjult for venner og familie. Noe av det samme som du beskrev. Hun derimot trodde hele tiden at det var noe mer. Signalene han ga og sendte burde egentlig si nok. I dette tilfelle, når en ikke blir presentert med venner, og ikke invitert noen steder, hun ble heller aldri med på noen turer o.l. hun skjønte merkelig nok aldri att hun var en elsker. Helt sykt. Sier ikke at det er slik dere har det, men syntes det er veldig rart om han ikke offentliggjør dere. Da må det ihvertfall begrunnes grundig fra hans sin side syntes jeg.
Gjest TS Skrevet 7. juli 2006 #8 Skrevet 7. juli 2006 Hei Ja, det dere sier høres vel egentlig fornuftig ut, og er vel egentlig det jeg er redd for selv. Hans manglende ønske om å "vise meg frem" gjør meg veldig i stuss på om jeg skal orke legge mere av meg selv i dette. Bedre å trekke seg ut før jeg kommer for langt inn. Men, så er det det at alt annet forteller meg at han vil mere enn bare ha en elskerinne. Han kontakter meg "bare for å prate litt" i løpet av dagen, hver dag, han ønsker å ha meg på besøk uten sex, og han sier selv han har sett for seg oss i fremtiden. Han vil bare ikke "gjøre noe mere" før han er sikker på at det varer. Men hvor lang tid må man bruke for å bli sikker? Tidligere har jeg desverre måtte "stille krav" for å få fremgang i forholdet. Han stritter ikke i mot når jeg bare forteller han hva jeg ønsker, men han gjør ingenting for å komme dit selv. Jeg har bare ikke lyst til å be om å bli introdusert for vennene hans, jeg føler rett og slett det blir feil å "tigge" om noe slikt.. Ville dere ha "krevd" å få treffe? Og til deg som lurte på hvor gamle vi var, så er jeg 26, og han har passert 30:)
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #9 Skrevet 7. juli 2006 Tja, jeg har vært den som har holdt en kjæreste/partner hemmelig litt vel lenge. Jeg skjønner GODT at det føles feil og sårende og at det er grunn til å tvile på hva han egentlig tenker. Men det kan være mer personlige grunner til det enn at han ikke føler så mye. For mitt vedkommende hadde jeg vel noen rare oppheng om at jeg ikke skulle "vise fram" fyren før jeg var helt sikker på at det fungerte osv. Det tok i vårt tilfelle lang tid (enda lengre tid fordi ingenting blir helt seriøst så lenge man holder hverandre i skjul). Vi er samboere i dag, og jeg regner med vi tilbringer resten av livet sammen. Så det trenger ikke være noen big deal egentlig. Men ta det opp med han at du synes det er på høy tid at han nevner det for andre, både familie og venner. Jeg kjenner også de som har opplevd at elskeren/"kjæresten" har holdt dem skjult for alle fordi de bare er èn av fler eller i det minste ikke eier seriøse følelser for.
Gjest Gjesta Skrevet 7. juli 2006 #10 Skrevet 7. juli 2006 Ville dere ha "krevd" å få treffe? Nei, jeg hadde dumpet han hvis han ikke hadde en god forklaring på et enkelt spørsmål om hvorfor.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 7. juli 2006 #11 Skrevet 7. juli 2006 Jeg hadde blitt veldig skeptisk, men så har jeg veldig dårlig erfaring med sånt da.. Var med en fyr i 10 mnd'er som ikke ville introdusere meg for vennene/familien sin (han hadde aldri noen ordentlig god forklaring, men jeg var bare ung, dum og forelsket), og jeg fant etterpå ut at han var gift (ja, han hadde gjort sitt for å skjule det). Sier ikke dette for å skremme, eller at din fyr er sånn, kanskje har han kanskje bare blitt litt brent før? Kanskje han er flau over familien/vennene sine? Det kan være mange grunner, men som regel er det vanlig å hvertfall ha fått møtt noen etter at dere har kjent hverandre i 7 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå