Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som er lyse blondiner: bruker du svart eller brun mascara?

Jeg har alltid hørt at man som lys skal bruke brun mascara, men jeg synes egentlig svart er penest.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg synes at det er penest med svart uansett, det framhever øynene bedre. Men det kommer jo an på hvilke farger man har i huden også. Hvis man har kalde farger (som meg) er det helt klart penest med svart, men hvis man har varme farger kan man vel bruke brunt.

Skrevet

tja, svarte ikke i pollen siden jeg ikke er heeelt lys blond enda.

men jeg bruker kun brunsvart, da jeg synes svart blir hakket for hardt på meg.

synes lett det kan bli for mye på øynene, på meg selv altså, de synes godt uansett på en måte.

(har relativt lange øyevipper i utgangspunktet, og ønsker ikke at det skal se sminket ut.)

Skrevet

Jeg har lyst blondt hår fra naturen, som blir enda lysere nå om sommeren pga sola. Jeg startet min sminkekarriere med svart mascara, og på bilder fra den tiden ser jeg direkte skremmende ut :ler:

I dag varierer jeg litt mellom brunt og brunsvart, avhengig av type mascara. Starter gjerne opp med brunsvart, dette funker ofte, men enkelte merker blir litt for "svartaktig" for meg. Hvorvidt jeg kler kalde eller varme farger aner jeg ikke, men kan stort bruke de fargene jeg vil uten at huden ser gusten ut. Alt i fra rosa, via oransje og rødt, til svart. Brunt og militærgrønt går også :)

Gjest Gjest
Skrevet

Brun eller brunsvart. Svart blir ofte steinhardt dersom man har veldig lyse farger.

Skrevet

Svart er til festsminke syns jeg. Og jo lysere man er naturlig i vippene jo mer unaturlig ser det ut med sort mascara på dagtid. Man får jo kalde farger i bruntoner også - askebrun f.eks.

Gjest Gjesta
Skrevet

Brunsvart. Det gjelder alle syns jeg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ahr fra naturens sde lyst hår. Men siden jeg har brune øyne og kler varme farger brukte jeg alltd brun/brunsvart mascara da jeg var blond. Nå har jeg farget håret mørkt, og bruker fortsatt brun mascara, men også noen ganger svart. Synes brunt framhever den brune øyenfargen min bedre. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bruker svart mascara, dette fordi jeg er velsignet med ca 7 små, korte øyevipper. Bruker jeg brun mascara, synes den ikke i det hele tatt ;)

Skrevet
Jeg bruker svart mascara, dette fordi jeg er velsignet med ca 7 små, korte øyevipper. Bruker jeg brun mascara, synes den ikke i det hele tatt ;)

:ler:

Uff var ikke meningen å le, men du hørtes så indignert ut at jeg kunne ikke annet.

Er du klar over at du kan få satt på så det ser ekte ut, på samme måte som de gjør med hår...sveiser det på eller noe sånt.

Uansett, du er sikkert fortryllende med dine 7 korte :klem:

Skrevet

Jeg bruker alltid sort mascara. nå er ikke jeg helt lysblond lenger, men har alltid brukt sort mascara.. Føler ikke at jeg har på meg mascara om den ikke er sort..

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er ikke jeg blondine (lenger), men svart ser best ut uansett om det er blondine eller brunette. Bare pass på å ikke ta altfor mye på hvis du er blondine, da kan det fort se hardt ut.

Gjest Gjest
Skrevet

kommer an på resten av sminken synes jeg, og anledningen. bruker både mørk brun og svart.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har brunt hår, men jeg synes uansett at brunsvart mascara i de fleste tilfeller er finest. Dessuten har jeg en mørkeblå jeg bruker fra tid til annen.

Gjest Virvel
Skrevet (endret)

Brun mascara ser sort ut på meg, mens sort bare ser jævlig ut. :ler:

Endret av Virvel
Skrevet
Brun mascara ser sort ut på meg, mens sort bare ser jævlig ut. :ler:

nemlig, sånn er det på meg og.

brun ser så mørk ut på at den ser ut som sort, mens sort ser bare feil ut rett og slett.

Gjest Gjesta
Skrevet
:ler:

Uff var ikke meningen å le, men du hørtes så indignert ut at jeg kunne ikke annet.

Er du klar over at du kan få satt på så det ser ekte ut, på samme måte som de gjør med hår...sveiser det på eller noe sånt.

Uansett, du er sikkert fortryllende med dine 7 korte :klem:

Jeg har vurdert det, men det funker bra med sort mascara :ler:

Og takk for klemmen :)

Skrevet

Brun her. Er lys blond med brune øyne.

--

Tiger

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg er mørkblond mot brun, og sverger til brun-svart mascara. Svart blir altfor hardt for meg. Men det har også kanskje noe med hvor naturlig/sminket look du har, hvor mye sminke du bruker og stilen din ellers?

Gjest Gjest
Skrevet

Nordiske kvinner skal bruke brun mascara:) dere SKAL =P hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...