Gå til innhold

Hvilke dårlige sider har partneren din?

Anbefalte innlegg

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Nå har det vært en del tråder der vi har kunnet sette ord på de gode sidene ved mannen vår - hvorfor vi beundrer ham osv. Koselig er det, og for meg har det vært fint bare å tenke ut og skrive opp.

Men jeg synes også det er interessant å vite hvilke dårlige sider kjæresten deres har. Ingen er vel perfekte, vi velger en partner på godt og vondt.

Hvilke dårlige sider har partneren din?

Hvordan takler du det - over ser du eller prøver du å endre ham/ henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er litt distré og klumsete. Må innrømme at jeg har blitt rimelig irritert over et par ting han har knust/ødelagt, men det går fort over. Tror ikke det er så mye han kan gjøre med det, og det er jo ikke med vilje.

Han er heller ikke alltid så flink til å se når det er uryddig, kan godt gå forbi noe som ligger slengt et sted flere ganger uten å plukke det opp. Dette er vel en av de få områdene hvor jeg prøver å forandre ham, synes ikke det er min jobb å plukke opp etter ham og jeg synes heller ikke det er urimelig av meg å forvente at han rydder tilbake ting han selv har tatt fram/brukt.

Ellers skal det litt til før han setter i gang med relativt store prosjekter, som oppussing, rydding av boden og slikt, men han gjør mer enn opp for det når han først setter i gang siden han er så flink og gjør slik en god jobb.

Han er ikke så flink til å si nei til å hjelpe andre heller. Han jobber innen IT og er naturlig nok den første de fleste i familien/omgangskretsen kommer til når de har problemer, og jeg har inntrykk av at han av og til føler seg litt utnyttet, men ikke klarer å si nei likevel.

Skrevet

Allergisk mot katter. (Om vi kan kalle det en egenskap/side.)

Gjest Gjest
Skrevet

Han kan være litt for sjalu, og når han kommer hjem fra jobb (borte 2 uker), så ser han ikke mitt behov for å komme litt bort fra hjemmet.

Gjest Gjest
Skrevet
Allergisk mot katter. (Om vi kan kalle det en egenskap/side.)

Hoho, stakkars mannen kan vel ikke klanders for det! ;)

Kjæresten min er veldig uryddig og langsint... Blir sjelden sint men blir han det så vaarer det.

Gjest Fruktfat
Skrevet

n-o-e-n g-a-n-g-e-r g-å-r- a-l-t s-å s-a-k-t-e...

noen ganger er det sirup i armer og bein når han skal gjøre ting. å hente to glass på kjøkkenet tar evigheter, jeg kunne gjort det tre ganger i normalt tempo.

når han "rydder" så ligger det alltid igjen noe, en skje her, smør der, plastikk der, å rydde inn etter seg innebærer å sette ting på benken, ikke inn i oppvaskmaskinen.

men det skal sies; dette er sjelden. når han virkelig rydder er det helt strøkent, mye bedre enn om jeg hadde gjort det. men innimellom... :tunge1:

Gjest Gjest
Skrevet

Mange. Han har lagt på seg, drikker øl, ser sport på TV, rydder ikke opp etter seg, er sløv på husarbeid, og bytting av sengeklær, han rydder ikke på kjøkkenet og tror oppvaskmaskinen tømmer seg av seg selv.

Han er blitt rutineaktig i sengen, puster tungt når han sover (jeg må ligge i et annet rom fordi han snorker) :roll: Han forstår ikke et hint, blir sint for små ting og vil ikke ha barn.

:frustrert:

Skrevet (endret)

En god regel er vel å begynne med seg selv, Hedda ;)

Klarer sjelden å si nei til jobbing.

Må ha Tv'en på fra han står opp til han legger seg

Ikke flink til å rydde bort etter seg, og ikke til å ta initiativ til å støvsuge,vaske, eller skifte sengetøy.

Endret av Pilar
Skrevet

Han kan være så treg. Er der snart har jeg lært er lenge. 10 min er hvertfall 30 min.

Men det kan jeg leve med. Er det noe vi skal rekke så er han der. Ellers vet jeg ikke om jeg har funnet noe annet negativt. En negativ til med å elske han så høyt jeg gjør er også at jeg blir veldig redd for å miste han. Selv om jeg vet han er treg ringer jeg og hører at alt er ok. Hvor han er spørr jeg ikke om. Han skal jo få lovt å leve uten at jeg passer på han hele tiden. Men når det drøyer over 30 min etter "avtalt" tid bare hører jeg at ingen ting er skjedd. Men det er kanskje min negative side da eller??

:forvirret:

Skrevet

Han "gnåler", maser, "krisemakismerer" og gjentar seg selv i det uendelige når det er snakk om et tema han er voldsomt opptatt av. (Ofte har det med problemer med bilmotorer og/eller rør å gjøre og jeg er mildt sagt uinteressert i begge deler ut over at jeg forstår at det må finansieres og fikses :ler:).

Hans "rydding" består ofte i å, bokstavelig talt, legge tingene i mine hender. '

Han er en stor, sterk mann og mange vanlige ting går rett og slett i stykker når han tar i litt. Jeg vet at han ikke gjør det med vilje, men jeg blir litt lei av å kjøpe nye skruer, spader, stoler etc...

Hissig og langsint kan han også være til tider.

Jeg gjør imidlertid ingenting for å endre på ham (Har jo noen mindre sjarmerende sider selv...). Av og til gir de negative tingene seg flotte positive utslag som jeg ikke vil være foruten; At han er verbal, gjør ham lett å snakke med og han har ingen innvendinger når jeg føler behov for å snakke mye og gjenta meg selv i det uendelige, han ser rot og skitt og han gjør noe med det og jeg slipper å løfte og bære noe tyngre og mer uhåndterlig enn en melkekartong. Temperamentet hans får til dels store og vanskelige oppgaver til å gå unna i et rasende tempo, så det ville jeg i hvert fall ikke vært foruten :ler: .

Skrevet

dataspilling ;) Og så går ting veldig sakte...

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei!

Han hisser seg opp og tar ubegrunnede konklusjoner før han får tenkt seg om, så går det gjerne noen timer og han får tenkt gjennom saken og kommer til en mer avbalansert konklusjon!

Jeg velger å bare la han rase fra seg der og da i og med at jeg veit at dte kommer en smartere konklusjon om noen timer. Men de timene jeg må vente er ett helvete, da er dte gjerne "ikke snakke sammen" og "hyl og skrik" (litt overdramatisert for å ette dte på spissen).

Og dte at han gjerne lager sine egne svar på ting og generaliserer omtrent hele tiden, men plutselig tar han til vettet og finner ut at han hadde feil. Noe som er svært vanskelig for han, men dte har kommet lettere med tiden som har gått!

xx

Gjest Gjesta
Skrevet

At han starter på et nytt prosjekt før han er ferdig med det første, så det er ørten ting her i huset som ikke er 100% ferdig.

At han sjelden er presis, og at han ikke alltid sier i fra hvor han er. (det siste har han forbedret betraktelig)

At han tror han tar halvparten av husarbeidet fordi han kanskje en gang i uka legger sammen litt tøy.

At han ikke setter melkeglasset i oppvaskmaskinen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Skulle jeg kunne endre en ting ved mannen min, måtte det blitt å skru av halvparten av fotballinteressen hans. Hvis han hadde fått beholde halvparten ville det fremdeles vært MYE fotball her i huset. :forvirret:

Skrevet

Min går litt vel mye i treningstøy... Det er riktignok pent men likevel. Hva med en olabukse og t-skjorte etter dusjen på kvelden? Men nei da, fra trening i treningstøy til nytt rent etter dusjen. Sukk... Men har er jo sporty type da, dog en mager trøst for meg.

Skrevet
n-o-e-n  g-a-n-g-e-r  g-å-r-  a-l-t  s-å  s-a-k-t-e...

noen ganger er det sirup i armer og bein når han skal gjøre ting. å hente to glass på kjøkkenet tar evigheter, jeg kunne gjort det tre ganger i normalt tempo.

når han "rydder" så ligger det alltid igjen noe, en skje her, smør der, plastikk der, å rydde inn etter seg innebærer å sette ting på benken, ikke inn i oppvaskmaskinen.

men det skal sies; dette er sjelden. når han virkelig rydder er det helt strøkent, mye bedre enn om jeg hadde gjort det. men innimellom...  :tunge1:

Dette var jo beskrivelsen på min mann!!! :overrasket:

Han er i tillegg veldig omstendig. Ingen avgjørelser skal taes uten nøye vurdering og planlegging.

Skrevet

Jo, det kan han faktisk. :ler: Han har drevet med en idrett som gjør at man er mer eksponert til å bli allergisk mot saker og ting. Dumme mannen.

Gjest BagLady
Skrevet

Kjæresten min er vanvittig dårlig til å beregne hvor lang tid ting vil ta, og kommer alltid for sent til ting. Jeg er så vant til det at jeg regner det inn men noen ganger synes jeg han burde si i fra.

Dessuten er han veldig omstendelig, og alt tar tid. Han har blitt flinkere til å hive seg rundt etter han ble sammen med meg heldigvis. Og han er utrolig vanskelig å terge opp, selv om jeg noen ganger er humørsyk og vil krangle. Det siste er jo en god egenskap, men der og da gir det meg lyst til å kvele hele mannen :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Min mann er arbeidssky. Ikke på jobben, men hjemme. Er det noe som må gjøres, er det jeg som må gjøre det. Vi skal finne ny bolig snart, og det eneste han legger vekt på, er at det ikke må trenges å pusses opp. Men han er flink når han først setter igang, men han hater å gjøre det.

Han tror at all smårydding skjer av seg selv. Han er flink til å vaske opp, henge opp klær og støvsuge, men alt det andre småtteriet overser han. Han skjønner ikke at det hører med å vaske over komfyren, brette melkekartonger og kaste kluten til vask når man vasker opp. Han vasker opp, og forlater kjøkkenet.

Han kan ikke å snakke om følelser. Etterhvert har jeg begynt å tro at han ikke HAR følelser, siden han aldri nevner noe om det. Den "gode samtale" blir til en monolog fra min side. :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Jo, det kan han faktisk. :ler: Han har drevet med en idrett som gjør at man er mer eksponert til å bli allergisk mot saker og ting. Dumme mannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...