Gå til innhold

Tankefelt terapi

Leonora

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer på godt og vondt når det gjelder tankefelt terapi.

Jeg har startet med det i forhold til å kunne gi meg noe mer energi og minske depresjon. De artiklene jeg har lest tar jo frem alle de positive resultatene men det er jo sikkert noen som sitter med andre erfaringer.

Dette er jo et forholdsvis nytt tilbud i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått prøvd meg på det selv enda, men har skrevet litt om det på hjemmesida mi..

Derimot har jeg prøvd akupunktur, nettopp for å løse opp blokkert energi. Tok også noen timer da jeg fikk fødselsdepresjoner og for meg hjalp dette enormt mye! :D Men tankefelt terapi har jeg som sagt også tenkt å prøve, da jeg er nysgjerrig på hvordan dette er oppleves i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 18 år senere...

Tankefelt terapi funker ikke på meg, jeg blir så stressa av å dunke på disse punktene. 

Anonymkode: 9bd61...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert være et greit hjelpemiddel, jeg har gjort litt av det innimellom. Men jeg foretrekker heller å ta problemer med roten fremfor å dille med symptomlette (som tft er et redskap for).

Anonymkode: 27d8b...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankefeltterapi er dessverre ikke noe som virker, eller er basert på virkeligheten.

Sitat

There is no scientific evidence that TFT is effective, and the American Psychological Association has stated that it "lacks a scientific basis" and consists of pseudoscience.

Sitat

James Herbert, a psychology professor at Drexel University, recently wrote a review of what little research exists on the efficacy of TFT.

He found that the "scientific status of thought field therapy is basically nonexistent" and there is "no evidence it does what it claims to do."

The American Psychological Association agrees with Herbert. Their official statement describes TFT as an approach that "lacks a scientific basis."

Unorthodox Therapy in New Orleans Raises Concern : NPR

Can We Really Tap Our Problems Away?

Anonymkode: c3401...934

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Leonora skrev (På 23.12.2002 den 1.27):

Er det noen som har erfaringer på godt og vondt når det gjelder tankefelt terapi.

Jeg har startet med det i forhold til å kunne gi meg noe mer energi og minske depresjon. De artiklene jeg har lest tar jo frem alle de positive resultatene men det er jo sikkert noen som sitter med andre erfaringer.

Dette er jo et forholdsvis nytt tilbud i Norge.

Leste en gang metode for å bli kvitt lysten på usunne matvarer. Man skulle miste lysten helt. Måtte gjenta metoden til lysten forsvant helt. Testet ut dette for moro, i forhold til sjokolade.

Hadde ikke troen på at det skulle fungere. Kunne lett spise 2 store sjokoladeplater etterhverande. Etter gjennomført banking, var jeg ganske likegyldig om sjokolade.

Fortsatte ikke bankingen selv om lysten ikke forsvant helt. Kan kjenne lysten på sjokolade av og til den dag i dag årevis etterpå, selv om det forekommer ekstremt sjeldent. Og ved hvert inntak, stopper det seg selv etter en liten bit eller to. Greier ikke å spise mer, blir uvel. 

Syns det er merkelig, for hadde ikke troen. Likevel skjedde det noe. Har virkelig forsøkt å nyte all type sjokolade i etterkant. Var en sann sjokolade fan. Men gleden og mesteparten av lysten forsvant. Hadde vært interessant å teste ut metoden i forhold til annet også. 

Anonymkode: 161d5...1a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd tankefeltsterapi. Jeg hadde blokkerte traumer. Husker første timen, da trykket han på et punkt på hånden min, og tårene bare rant og rant. Etterhvert som han jobbet, løsnet det inni meg. Så for min del hadde det et godt resultat, selv om jeg ikke ble helt bra etter behandlingen på 6(?) ganger. Du skal i utgangspunktet jobbe med dette selv hjemme også. Jeg gjorde ikke det, men tenker at jeg ville fått bedre resultat om jeg hadde gjort det. Det er veldig dyrt også, men for min del var det verdt det. 

Anonymkode: 80667...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har prøvd tankefeltsterapi. Jeg hadde blokkerte traumer. Husker første timen, da trykket han på et punkt på hånden min, og tårene bare rant og rant. Etterhvert som han jobbet, løsnet det inni meg. Så for min del hadde det et godt resultat, selv om jeg ikke ble helt bra etter behandlingen på 6(?) ganger. Du skal i utgangspunktet jobbe med dette selv hjemme også. Jeg gjorde ikke det, men tenker at jeg ville fått bedre resultat om jeg hadde gjort det. Det er veldig dyrt også, men for min del var det verdt det. 

Å blokkere traumer vil skade deg på sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å blokkere traumer vil skade deg på sikt. 

Ja, det var jo derfor jeg gikk til tankefeltsterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en Sadhguru og få deg selv oppvekket. Bedre en mer energi er guddommelig energi.

Tankefelt terapi er child’s play i forhold til en shaktipat eller annen form for energi transmission, som ja, er veldig ekte.

En Sadhguru har overgitt sin vilje til Gud, Gud jobber gjennom han som vann. 

Er du åpen nok og sånt annet shit så kan en Sadhguru (spirituell mester/oppvåket/Gud-realisert dude) vekke deg opp og realisere Gud, lett.

Trengte ikke noen selv, Gud kom til meg uten noen eller noe i mellom. Sannheten som lever i meg er den samme virkelighet og sannhet som de store lærde hindu yogiene erklærte, «Brahman alone is Real; the world is unreal, and there is ultimately no difference between Brahman and the Soul.»

Dra til India og fuck med en ekte Guru.

Ikke lek childs play.

Lek God-mode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...