maxifula Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 er det noen der ute som har hatt skikkelig hudproblemer, men fått bukt med problemet? mener da spesielt uren hud og kviser. Hva gjorde du? Jeg ser ikke noe håp akkurat nå, og tror ikke huden min kommer til å bli fin igjen NOEN GANG. hater denne følelsen!
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Kuttet ut melk og sluttet på p-piller. Etter et par måneder forsvant det jeg hadde av bylleliknende kviser over store deler av kroppen, spesielt underlivet (lekkert ja )
Gjest gjesta Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Jeg har hatt det, og jeg vet akkurat hvordan du føler det. Det er veldig kjipt når det står på, og kan være ødeleggende for selvtilliten. Det du må gjøre er å gå til legen. Du kan få mange forskjellige hjelpemidler der. Hvis det er VELDIG ille, og du har prøvd alt annet kan du få en kur med A-vitaminsyre (husker ikke helt hva legemidlet heter). Før det prøver man gjerne Dalacin (hvis du ikke har veldig sensitiv hud) og noen andre salver. Du kan også få Tetracyclin, som er en type langtidsvirkende penicillin, som du kan gå på i 3-6 måneder. Det kan hjelpe en stund, men virkingen går gjerne over igjen. Du kan også få Skinoren, som gjerne brukes i tillegg til andre ting, for den er ikke så sterk, men kan hjelpe veldig mot hudormer og når hudproblemene blir litt mindre. Det kan også hjelpe å begynne på Diane p-piller. Når du har veldig store hudproblemer er det legen som kan hjelpe deg, clearasil ol. funker ikke. Men du må regne med at det tar litt tid, de fleste av legemidlene tar fra 2 uker og kanskje opp til 2-3 måneder før de fungerer ordentlig. Lykke til!
Gjest Tanita Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 Jeg sluttet å spise svin og begynte med MD Formulations.
Saeria Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 Jeg går på tetracykliner nå. De har hjulpet meg mye, men ikke helt hundre prosent. Jeg har problemhud på ryggen spesielt og litt på bryst og i ansikt. Lokalvirkende midler som Dalacin virket ikke på meg. Ved veldig alvorlig acne kan hudlege gi deg resept på Roaccutane. Det er den som inneholder A-vitaminsyre. Den er dyr, men du får store deler refundert av trygdekontoret. De aller fleste som går på denne kuren i 3-4 måneder blir kvitt problemet for godt. Ulempen er at Raoccutan har veldig mange bivirkninger, og en må jevnlig ta blodprøve når en er på kuren. Etter en slutter på kuren forsvinner bivirkningene. De fleste hudleger vil helst at en prøver lokale midler og evt. tetracykliner først. Roaccutan er fremdeles på prøvebasis i Norge, og hudleger gir ikke resept på dette før det er siste utvei. Ta deg en tur til hudlegen. Lykke til!
honey21 Skrevet 6. juli 2006 #6 Skrevet 6. juli 2006 (endret) Å jeg vet akkurat hvordan du har det Jeg hadde kviseproblemer fra jeg var 13-20 år. Jeg prøvde bokstavelig talt nesten alt som finnes på markedet for dette. Alle slags kremer og salver og piller. Jeg tok f.eks tetracyclin i vel over et år og det hjalp, men ikke 100%. En gang hadde jeg influensa og bare kastet opp, dermed fikk jeg ikke tatt tablettene og etter en dag eller to kom kvisene tilbake Jeg var ekstremt bevisst på huden min og var skikkelig flau. Uansett da jeg var 19 år tok jeg to kurer Roaccutane, og det hjalp. Hadde noen bivirkninger, men jeg synes det var verdt det. Nå tar jeg i tillegg Diane p-piller som også hjelper veldig med å holde huden i sjakk. Fortsatt får jeg en eller to kviser (men velllldig sjelden), og hudlegen min sier at jeg sikkert ikke vil få kviser etter at jeg blir 22-23 år. Endret 6. juli 2006 av honey21
Gjest gjesta Skrevet 6. juli 2006 #7 Skrevet 6. juli 2006 Jeg hadde ikke store hudproblemer, men de kvisene jeg hadde har Diane tatt seg av.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #8 Skrevet 6. juli 2006 Jeg hadde så store problemer at det gikk ut over selvtillit og humør. Diane p-piller fikset det og nå har jeg kanskje hatt fem kviser på et år.
Gjest lilletroll Skrevet 6. juli 2006 #9 Skrevet 6. juli 2006 Jeg begynte på exuviance. Nå er jeg HELT fin!! Søk på merket så finner du innlegg jeg har skrevet om det tidligere.
maxifula Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2006 med meg er det mest kviser på haka, og ikke i hele ansiktet. tror ikke jeg kvalifiserer til roaccutan riktig ennå hvertfall, heh men de jeg har på haka er likevel jææævlig irriterende. går på dalacin akkurat nå, men det funker ikke så smooth. dermalogica gjorde huden min verre. men en ting jeg tror kanskje jeg har gjort feil er at jeg har vært veldig opptatt av å bruke kremer/produkter som tørker ut huden. hvor viktig er det å tilføre huden fuktighet når det gjelder kviser. er det viktigere å tilføre fukt, enn å bruke produkter som tørker ut kvisene?
Gjest Turi Skrevet 7. juli 2006 #11 Skrevet 7. juli 2006 (endret) Du skal ikke tørke ut huden din. Når huden tørker ut, strammes den og de små hullene i porene blir trange/tette. Talgen som produseres i underhuden kommer ikke ut=betennelse. Fuktighet er kjempeviktig for problemhud, men gjerne fettfri om man i tillegg har stor talgproduksjon. Endret 7. juli 2006 av Sissan
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #12 Skrevet 7. juli 2006 Jeg er 25 år og har fortsatt problemhud Det som hjelper meg er å kke drkke melk, trene, stresse ned og unngå forurenset luft. Desverre er de to sistnevnte faktorene vanskelig å unngå når man bor by... Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre, siden jeg er skeptisk til å bruke for mye legemdler: ruccoutane som er nevnt her er heldigvs legene skeptske tl å skrve ut, siden en av bivrknngene er psykiske problemer og suicidalitet (ja, fare for selvmord!) Jeg er også skeptsk tl å dytte meg p-piller, pga balansen kroppen og klusse med hormonbalansen osv. Men er det noen kremer legen skrver ute som kan hjelpe? Jeg har kvser ansktet (særlig haka), ryggen (kke så lle nå, tror det har gtt seg), og underlvet (skyldes nok baberng, så det har jeg sluttet med nå). Har også gått fella og tørke ut huden da jeg var tenårene. Men nå bruker jeg krem for senstv hud: den gr fuktghet, men er kke altfor fet. har prøvd dyre merker, men det merket jeg kke noen forskjell av, så nå bruker jeg nvea.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #13 Skrevet 7. juli 2006 Og så må jeg unnskylde skrivefeilene nnelegget mtt: i-tasten vrker kke så bra, så derfor mangler i-en i de fleste ordene...
Gjest Gjest_maxifula_* Skrevet 7. juli 2006 #14 Skrevet 7. juli 2006 hei gjest! har du forresten konto her på kvinneguiden? så kjenner jeg deg igjen jeg fikk også problemhud etter fylte 20 år, er 21 nå. det siste halve året har det vært skikkelig gale. idag var jeg på dyprens og pleiedama anbefalte meg nye produkter innenfor dermalogica. hun peisa på om at det "garantert" ikke var dermalogica som hadde gjor så jeg har fått verre hud, men kremen jeg brukte ved siden av (som ikke var derma) så nå er jeg litt rådvill på hva jeg skal gjøre. bruke produktene hun anbefalte meg, eller prøve å bruke diane. jeg er også, som deg gjest, skeptisk til p-piller og stuff, jeg trenger det ikke for prevensjonen sin del, og vil liksom ikke makke til kroppen KUN fordi jeg har kviser i ansiktet. men samtidig er kvisene sinnsykt annoying, så mulig jeg må ta det steget. og ja, det finnes kremer som legen kan skrive ut til deg. f.eks dalacin! det fikk jeg, uten at det funka så særlig. tror også du kan få skinoren og tetracykliner. har ikke prøvd dette, men hørt forskjellig om det! akkurat som alle reagerer forskjellig på produkter, reagerer folk forskjellig på disse legemidlene. noen sier de bli kvitt kviseproblemene for godt, men mitt inntrykk er at de fleste får tilbake plagene når de slutter å bruke dem. samme gjelder også for diane tror jeg. ah..*rådvill* HATER kviser!!
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #15 Skrevet 7. juli 2006 Jeg forsøkte en salve her etter tips her på KG, en form for hampsalve? Jeg har ikke boksen her pga at jeg er på ferie, men mulig noen vet hvilken jeg snakker om. Grønn boks, lukter ganske sterkt, fet i konsistensen, tror den kostet rundt en 100 lapp i en eller annen nettbutikk. Den fungerte faktisk. Gikk fra å se ut som jeg var skutt på med hagle, og å vurdere p-piller (som gir meg ekstreme bivirkninger) til å ha normal hud.
maxifula Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #16 Skrevet 7. juli 2006 hei! pm meg når du har kommet hjem du, og vet hva den heter
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #17 Skrevet 7. juli 2006 eller skriv inn hva en heter her, kan være flere som gjerne vil vite det vet du
miow Skrevet 7. juli 2006 #20 Skrevet 7. juli 2006 Liten digresjon: Ei veninne av meg hadde samme problemet, svært uren hud i ansiktet. Jeg var besteveninne med henne i mange år før en eller annen ekkel gutt kommenterte ansiktet hennes til meg, og jeg tenkte "hæ?". Hadde _aldri_ tenkt over at hun ikke hade "vanlig" hud, hadde tvert imot misunt henne for å være så pen Så det er ikke alle som legger merke til sånt engang, om det er noen trøst. (kan dessverre ikke hjelpe med å anbefale noen kremer eller noe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå