Gjest fiskern Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Jeg liker alt av sjømat Så i tråden 'hva har du aldri smakt' og ble overasket over at det var så mange som ikke liker sjømat Liker du sjømat og hvaslags sjømat liker du ikke?
Imax Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Reker, fisk, kamskjell er digg. Hater blåskjell og har derfor ikke smakt så mange andre typer skjell heller. Har ikke smakt snegler heller, får noia av tanken.
Nita Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Liker stort sett alt av skalldyr, har dog til gode å smake kreps og hummer, men ville sikkert likt det også. Fisk har jeg et mer ambivalent forhold til er jo nordlending, og hadde fisk 4 dager i uka under oppveksten.Liker fisk som er benløs da og jeg har smakt hvitløksgratinerte snegler mmm sier jeg bare det var faktisk godt (litt mye smelta smør etter min smak, men ellers topp)
liv Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 Liker så og si alt av sjømat Kan ikke forestille meg noe bedre enn nykokt krabbe!
Cata Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 Liker i grunnen ikke sjømat i det hele tatt, selv om fisk kan være godt når den er skikkelig tilberedt. Synes liksom ikke det smaker så mye av det.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #6 Skrevet 6. juli 2006 Så i tråden 'hva har du aldri smakt' og ble overasket over at det var så mange som ikke liker sjømat ← De vet ikke om de liker det, for de har ikke smakt.
Arkana Skrevet 6. juli 2006 #7 Skrevet 6. juli 2006 Jeg liker svært lite sjømat, liker noen typer fisk, men ingen former for skalldyr (skjønt, jeg har jo ikke smakt alt av skalldyr da). Som nordlending har jeg forstått at det nærmest er forventet at jeg elsker fisk og annen sjømat, men det stemmer nok ikke.
Pilar Skrevet 6. juli 2006 #8 Skrevet 6. juli 2006 Snegler og blåskjell smaker jo null og niks. Holder meg til fisk jeg, ellers kan dere få ha sjømaten ifred for meg.
Gjest Miloine Skrevet 6. juli 2006 #10 Skrevet 6. juli 2006 (endret) Liker så og si alt av sjømat Kan ikke forestille meg noe bedre enn nykokt krabbe! ← Ååååå ja, særlig de store krabbeklørne! Jeg elsker krabbe, blåskjell, skjell i det hele tatt, reker, kreps, hummer, blekksprut, og all slags fisk *nam nam* og ja, shusi også.....men snegler likte jeg ikke da jeg smakte på det første gangen tidlig på 90 tallet! Er egg skalldyr? da liker jeg det også Skal snart til vestlandet og der kjøper vi krabbe fra kaia - billig, billig, billig Edit: tok med blekksprut Endret 7. juli 2006 av Miloine
Gjest gjesta Skrevet 6. juli 2006 #12 Skrevet 6. juli 2006 Jeg liker smaken av sjømat, spiste det titt og ofte før jeg ble veggis. Blekksprutringer (eller hva det heter) var en av favorittene.
Leo Skrevet 6. juli 2006 #13 Skrevet 6. juli 2006 Fisk, reker, krabbe, kreps, hummer og kamskjell spiser jeg gjerne så lenge det/de er kokt/stekt. (Nekter å spise noen form for sushi, ja...). Andre typer skjell og blekksprut er totalt uaktuelt å spise! Har hatt både østers, blåskjell og blekksprut på tungen noen ganger, men konsistensen utløser brekningsreflekser når jeg forsøker å tygge/svelge, så jeg holder meg unna...
Gjest Gjesta Skrevet 7. juli 2006 #14 Skrevet 7. juli 2006 Jeg liker det meste av sjømat, men jeg har ikke smakt blåskjell og snegle for det ser så guffent ut.
Gjest Miloine Skrevet 7. juli 2006 #15 Skrevet 7. juli 2006 , men konsistensen utløser brekningsreflekser når jeg forsøker å tygge/svelge, så jeg holder meg unna... ← Det får jeg (fikk jeg) av snegler pga konsistensen *urk*
Gjest Gjesta Skrevet 7. juli 2006 #16 Skrevet 7. juli 2006 Jeg elsker all slags fisk og skalldyr, blåskjell og blekksprut er jeg ikke så veldig glad i.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #17 Skrevet 7. juli 2006 Liker ikke, liker ikke, liker ikke fysj a meg! Bare lukta byr meg imot.. Men skulle ønske jeg likte sor det er jo såå sunt!!
Gjest Pet Skrevet 7. juli 2006 #18 Skrevet 7. juli 2006 Elsker sjømat, men er ikke overbegistret for blåskjell. Krabbe er helt klart favoritten. Men er snegler sjømat, da? Trodde de vi spiser levde på land, jeg, men har vel aldri tenkt over det... Ser at flere nevner det her. Er forøvrig veldig glad i det også.
Gjest Piper Skrevet 7. juli 2006 #19 Skrevet 7. juli 2006 Elsker skalldyr, men er ikke videre begeistret for fisk. Kan spise fiskesuppe, fiskekaker, fiskepudding, fiskegrateng ol, men helst ikke rein fisk.
Gjest Chrizzy Skrevet 7. juli 2006 #20 Skrevet 7. juli 2006 Elsker nesten all sjømat. Åh! Hummer, krabbe, skjell, god fisk!!!!! Nam nam nam! Men har litt psykisk sperre på blekksprutbabyer (det så i alle fall ut som det, de små blekksprutene vi fikk servert på en tallerken i Italia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå