Gjest Gjesta Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Hva slags papirer må man sende inn til banken for å få lånebevis? Selvangivelse og den siste lønnsslippen? Noe mer? Det er vel ikke noe bindende med et lånebevis? Jeg tenkte bare å skaffe meg et i hui og hast hos Postbanken, men vurderer heller lån i Skandiabanken hvis mamma og pappa vil være kausjonist Så hvis jeg skaffer meg et i PB nå, så kan jeg skaffe meg et i Skandia seinere og heller bruke det?
Ada Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Et lånebevis binder deg ikke på noen måte til banken - det bare sier noe om hvor mye banken er villig til å låne deg og på hvilket grunnlag. Det varierer litt fra bank til bank hva de krever har jeg inntrykk av - vi kjøpte leilighet for en måned siden og byttet bank i den forbindelse. Siden vi var "nye" mått vi sende med kopi av siste lønnslipp, siste ligning, attestert kopi av leigtimasjon, samt en bekreftelse fra arbeidsgiver på ansettelsesforholdet. Forrige gang brukte vi lokalbanken som vi begge har hatt langt kundeforhold til og trengte ikke sende inn noenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå